دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

به گزارش انارما،  رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد تلاش های آمریکا برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان شکست خورده است . حامد کرزای در جمع کارکنان دولت افغانستان با انتقاد از عملکرد آمریکا در جنگ علیه شبه نظامیان طالبان و القاعده در افغانستان در 13 سال گذشته ، تصریح کرد تلاش های واشنگتن برای […]

th

به گزارش انارما،  رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد تلاش های آمریکا برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان شکست خورده است .
حامد کرزای در جمع کارکنان دولت افغانستان با انتقاد از عملکرد آمریکا در جنگ علیه شبه نظامیان طالبان و القاعده در افغانستان در 13 سال گذشته ، تصریح کرد تلاش های واشنگتن برای مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت در این کشور کاملا بی نتیجه بوده است.
کرزاری تاکید کرد شهروندان بی گناه افغان قربانیان اصلی حضور نظامیان خارجی در خاک افغانستان هستند و دولت آمریکا در13 سال گذشته هرگز نخواسته است صلح و ثبات در افغانستان برقرار شود و باید اذعان کرد واشنگتن در این مدت فقط به دنبال رسیدن به اهداف و منافع خود بود.
کرزای همچنین طرفهای خارجی را عامل اصلی افزایش حملات گروههای مسلح در خاک
افغانستان دانست و افزود اگر آمریکایی ها و پاکستانی های بخواهند صلح در افغانستان محقق
خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد پاکستان همواره در تلاش بوده است تا سیاست خارجی افغانستان را تحت کنترل داشته باشد اما دولت افغانسان هرگز اجازه نداده است چنین چیزی رخ دهد .
حامد کرزای در ادامه از دولت جدید افغانستان خواست در تعامل با آمریکا و پاکستان
با احتیاط عمل کند . وی همچنین متعهد شد از دولت جدید افغانستان حمایت خواهد کرد .
به گزارش خبرگزاری آلمان از کابل ، در همین حال جیمز کانینگ هام سفیر آمریکا در کابل
با ابراز ناخرسندی از سخنان حامد کرزای گفت :« به عقیده من اظهارات تند و بی دلیل کرزای اهانت به مردم آمریکا است چون آمریکایی ها در طول 13 سال جنگ علیه تروریسم در افغانستان فداکاری های زیادی کرده اند».

منبع: واحد مرکزی خبر

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی