شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

  “دانشجو آزاد“، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان طی انتشار بیانیه‌ای در رابطه با معرفی احمدی دانش آشتیانی از جانب رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی علوم نوشت: رئیس جمهور فردی لایق و توانمند به لحاظ علمی و مدیریتی و پاک و مبرا از هر گونه حاشیه سیاسی به خصوص ارتباط با فتنه ۸۸ […]

 بسیج دانشجویی

دانشجو آزاد“، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان طی انتشار بیانیه‌ای در رابطه با معرفی احمدی دانش آشتیانی از جانب رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی علوم نوشت: رئیس جمهور فردی لایق و توانمند به لحاظ علمی و مدیریتی و پاک و مبرا از هر گونه حاشیه سیاسی به خصوص ارتباط با فتنه ۸۸ به مجلس شورای اسلامی معرفی کند، تا هر چه زودتر بساط این کش و قوس میان دولت و مجلس جمع شود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بر کسی پوشیده نیست که وزارت خانه علوم، تحقیقات و فناوری همواره یکی از وزارت خانه‌های کلیدی و تاثیر گذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و دولت‌های مختلف در انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی خود برای اشغال این پست همیشه نهایت دقت و وسواس را به خرج می‌دهند؛ مجلس نیز به فراخور این نقش و جایگاه و ارتباط این وزارت خانه با بدنه نخبگانی دانشگاه‌ها که نمی توان اهمیت و تاثیرشان در مناسبات گوناگون نظام را کتمان کرد؛ همیشه سعی در تایید و رای اعتماد به گزینه‌هایی را داشته که اولا از توان علمی و سوابق مدیریتی بالا و قابل قبولی برخوردار باشند و ثانیا از هر گونه حاشیه سیاسی به دور باشند.

بیانات ارزشمند امام راحل (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری بر نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و تاثیرات شگرفی که می‌توانند در عرصه‌های مختلف کشور داشته باشند ما را بیش از پیش بر حساسیت دولت و مجلس برای معرفی و رای اعتماد گزینه‌های پیشنهادی واقف می‌سازد.

اما کش و قوس پیش آمده کنونی بین دولت و مجلس در معرفی و رای اعتماد وزیر علوم فراتر از این حساسیت همیشگی و به جا بوده و به نوعی معضل و چالش تبدیل شده است. آن هم در شرایطی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همواره بر وحدت و همدلی قوا تاکید دارند.

از آنجا که دولت پس از معرفی چندین گزینه به خوبی با معیارهای مجلس شورای اسلامی آشنا گشته و حساسیت نمایندگان در عدم داشتن حاشیه سیاسی گزینه‌ها به خصوص عدم ارتباط با فتنه ۸۸ که بی شک خواسته معقول و واجبی است را درک کرده‌اند؛ چرا هم چنان اصرار بر معرفی افرادی دارند که از این حواشی و به ویژه جریان فتنه به دور نبوده و با رفتار و گفتار شائبه آمیز خود در گذشته مانع اعتماد نمایندگان دغدغه مند مجلس می‌شوند.

نمایندگانی که سلیقه‌ای و شخصی فکر نمی‌کنند؛ بلکه با حفظ خطوط قرمز نظام به دنبال آرامش و امنیت در فضای کشور به خصوص فضای علمی دانشگاه‌ها هستند تا شاهد رشد و اعتلای هر چه بیشتر سطح علمی کشور باشیم.

بنابراین ما دانشجویان بسیجی کرمانی از رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی تقاضا داریم که فردی لایق و توانمند به لحاظ علمی و مدیریتی و پاک و مبرا از هر گونه حاشیه سیاسی به خصوص ارتباط با فتنه ۸۸ به مجلس شورای اسلامی معرفی کند تا هر چه زودتر بساط این کش و قوس میان دولت و مجلس جمع شود و این وزارت خانه هم روی وزیر را به خود ببیند؛ وزیری که آن شاءالله با مدیریت جهادی خود و بینش و بصیرتی سرشار بتواند دانشگاه‌ها را بدون هر گونه حاشیه و انحراف به سمت اعتلا و پیشرفت همه جانبه سوق داده و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و جامعه دانشگاهی را جامه عمل بپوشاند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی