شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهربابک به دلایل رویارویی مردم با امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: غفلت از یاد خداوند متعال مهم‌ترین علت انحرافات و بدبختی‌های انسان‌ها در طول تاریخ بوده است که نتیجه روی گرداندن از خداوند متعال واگذار شدن انسان به […]

خبرگزاری فارس: نامه اوباما به رهبری نشانه عجز در مقابله با تکفیری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهربابک به دلایل رویارویی مردم با امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: غفلت از یاد خداوند متعال مهم‌ترین علت انحرافات و بدبختی‌های انسان‌ها در طول تاریخ بوده است که نتیجه روی گرداندن از خداوند متعال واگذار شدن انسان به خودش است.

وی با اشاره به خدمات امام زین‌العابدین (ع) عنوان کرد: امام سجاد (ع) با وجود بیماری شدید، پدر بزرگوارش را تنها نگذاشت و در تمام سختی‌ها و رنج‌ها یار و مددکار عمه‌اش حضرت زینب (س) بود و با خطبه‌ها و سخنرانی‌های افشاگرانه‌اش علاوه بر رسوا کردن جنایات بنی‌امیه زمینه‌ساز حرکت‌ها و نهضت‌های مختلفی نسبت به خون‌خواهی امام حسین (ع) شد و زمینه را برای یک انقلاب عظیم فرهنگی مهیا کرد.

امام جمعه شهربابک نامه رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی را نشانه عجز آن‌ها در مقابله با گروه‌های تکفیری دانست و افزود: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند ایران اسلامی از مواضع هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نمی‌آید بنابراین می‌خواهند با موضوع گروه‌های تکفیری امتیازی برای خودشان کسب کنند.

وی عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده باید با دقت و هوشیاری جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غربی‌ها را بگیرد و از اقتدار و خواست به حق ملت ایران دفاع کند.

منتظری مقاومت فلسطین در مقابل صهیونیست‌ها و مقاومت مردم مظلوم بحرین را در مقابل ارتجاع عرب مظهر مقاومت و مظلومیت دانست و گفت: حمایت از جریان مقاومت در فلسطین و بحرین برای آحاد مسلمانان ضروری است و کمک‌های مادی و معنوی و دعاهای خیر امت اسلامی بهترین پشتوانه برای آن‌ها خواهد بود.

وی نقش کتاب و کتابخوانی را در نظام معرفتی اسلام مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مکتب اسلام با جهل و نادانی به شدت مخالف است و بیشترین ضربات را از ناحیه همین جهالت‌ها و نادانی‌ها می‌داند بنابراین برای جلوگیری از این خسارت‌ها و داشتن یک جامعه آگاه و بصیر باید روحیه مطالعه و روی‌ آوردن به کتاب‌های مفید و ارزشمند، تقویت شود.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی