جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

به گزارش انارما به نقل از خبرگزاری فارس علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر دیروز در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حال حاضر بحران کم‌آبی در استان کرمان مشکلات عدیده‌ای را برای این استان رقم می‌زند. وی افزود: استان کرمان دارای منابع و معادن بسیاری است، اما ثروت حاصله از […]

خبرگزاری فارس: ساخت برج در تهران با خام‌فروشی معادن کرمان

به گزارش انارما به نقل از خبرگزاری فارس علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر دیروز در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حال حاضر بحران کم‌آبی در استان کرمان مشکلات عدیده‌ای را برای این استان رقم می‌زند.

وی افزود: استان کرمان دارای منابع و معادن بسیاری است، اما ثروت حاصله از این موارد به خود استان نمی‌رسد و از طرفی محدودیت‌های بودجه‌ای برای این استان راه به جایی نمی‌برد.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید برای توسعه استان‌ها راهکاری پیدا شود، در این استان سالانه ۴۵ میلیون تن فرآورده‌های مواد معدنی داریم و از طرفی فقر و مشکل بیکاری و بحران آب در این استان بیداد می‌کند.

وی با اشاره به روند افزایش روزافزون مهاجرت از روستا به مرکز استان کرمان خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا پول حاصل از معادن هر استان صرف هزینه‌ها و پیشرفت همان استان شود.

رزم‌حسینی عنوان کرد: با توجه به معضل بزرگ کم‌آبی در استان کرمان ۳۰ سال آینده وضعیتی اسف‌بار و سیاه در انتظار مردم این استان است.

وی به خروج ۵۲ ساله زغال‌سنگ از این استان اشاره و عنوان کرد: پس از این همه سال تاکنون این روند هیچ توسعه‌ای از این طریق برای استان کرمان در بر نداشته است.

استاندار کرمان گفت: واگذاری معادن باید با هدف توسعه به شرکت‌های توسعه‌گر صورت گیرد در حال حاضر پس از تحویل معدن به خام‌فروشی اقدام می‌کنند و نمی‌گذارند مواد این معادن به فرآورده تبدیل شود.

وی ادامه داد: نگاه به معادن باید عوض شود، نباید اجازه دهیم عده‌ای با فروش مواد خام معادن استانی به خرید و ساخت برج در تهران یا سرمایه‌گذاری در جای دیگر اقدام کنند.

رزم‌حسینی اشاره کرد: استاندارها نباید منتظر بمانند تا از طرف تهران برای آنها نسخه‌ای پیچیده شود، بلکه مانند بنگاه‌های اقتصادی باید فضای رقابتی به منظور توسعه در هر استان میان استانداران شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: اما ساختارهای اداری این اجازه را به ما نمی‌دهد، همچنین در احکام بودجه قید شده تا درآمد حاصله از فروش ملک در همان استان هزینه شود، اما شاهد بازگشت این پول به خزانه دولت هستیم.

استاندار کرمان گفت: مردم مقصر مشکلات موجود و مختص استان خود را استاندار و مسئول هر استان می‌دانند و هیچ کس برای مقصر دنبال وزیر و رئیس‌جمهور نمی‌رود.

وی افزود: برای وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد دارم یک نظام سنجش درآمد هزینه درست کنند تا مشخص شود، تخصیص بودجه به استان‌ها چه سهمی در توسعه و پیشرفت دارد و چه سهمی در حقوق‌ها و تجهیزات و دکوراسیون دستگاه‌ها خرج می‌شود.

رزم‌حسینی بیان داشت: از سهم ناچیزی که به هر استان می‌رسد، قطعا حدود ۹۰ درصد را به دکوراسیون و حقوق کارمندان و … اختصاص می‌دهند از طرفی با این سهم بودجه‌ای ناچیز به استان کرمان ما باید هزینه‌های بهسازی جاده‌ها ناشی از حمل‌ونقل‌ها و یا خدمات بیمارستانی به دلیل تصادفات، نیروی انتظامی و … را هم محاسبه کنیم.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی