جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

به گزارش انارما، حجت الاسلام حسینی نوه امام جمعه موقت شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به آیات قرآن در خصوص فتنه گفت: خداوند متعال نیز در قرآن کریم انسان ها را به پرهیز از فتنه سفارش می کند(وَاتَّقُوا فِتْنَهً لَا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّهً ) و از انسان […]

حجت الاسلام حسینی نوه امام جمعه موقت شهرستان انار

به گزارش انارما، حجت الاسلام حسینی نوه امام جمعه موقت شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به آیات قرآن در خصوص فتنه گفت: خداوند متعال نیز در قرآن کریم انسان ها را به پرهیز از فتنه سفارش می کند(وَاتَّقُوا فِتْنَهً لَا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّهً ) و از انسان ها میخواهد که باعث گمراهی دیگران نشوند .

وی افزود: خداوند هشدار می دهد که در برابر فتنه نیز جامعه مسئول است و  اگر فتنه ای در جامعه رخ میدهد مردم فکر نکنند که به آنها ربطی ندارد و  فتنه به آنها نزدیک نیست چرا که اگر این تفکر باشد فتنه دامن آنها را نیز خواهد گرفت و یک نمونه از بی مسئولیتی مردم در مقابل فتنه در طول تاریخ ،  یاری نکردن امیرالمومنین توسط مردم است که نتیجه اش این شد که حجاج بن یوسف ثقفی بر مردم مسلط شد و حکومت کرد.

حجت الاسلام حسینی نوه تصریح کرد: از پیامد های فتنه پیدایش تشکل های فتنه است ،چرا که وقتی یک حرکت انحرافی و گمراهی در جامعه به وجود آمد و بصورت جمعی کار کردند دیگران نیز به آنها می پیوندند و تشکیلاتی را صورت میدهند و بدنبال آن تمامی ارزش های دینی به فراموشی سپرده میشود .

امام جمعه موقت انار با اشاره به فتنه سال ۸۸ گفت: همه مردم ایران در سال ۸۸ شاهد فراموشی ارزش ها از  سوی فتنه گران بودند و در نتیجه یان فراموشی در ماه محرم در ایام عزاداری سیدالشهدا به خیابان ها آمدند و پایکوبی کردند و حرمت محرم را شکستند و دلیل این حرمت شکنی این بود که وقتی که یک فتنه شکل میگیرد و بدنبال آن تشکلی صورت میگیرد ارزش ها فراموش خواهد شد و در برخی موارد این فراموشی ها تا جایی پیش میرود که سردمداران به ظاهر دلسوز بر مردم مسط میشوند .

وی تصریح کرد: در مقابل فتنه سال ۸۸ امت اسلام به پا خواست و حقا آفرین باید گفت به این ملت بابصیرت و هشیار که در مقابل فتنه گران مقاومت و ایستادگی کردند و بصیرت به خرج دادند و کشور را به همان سمت و سوی مدنظر مقام معظم رهبری سوق دادند و در نتیجه فتنه خوابید و خدای نکرده اگر این حرکت مردمی نبود خدا میداند چه بر سر انقلاب ما ،ارزش های ما و ملت ما می آمد.

حسینی نوه در ادامه با اشاره به حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ گفت: این روز یادآور حرکت و خروش عظیم مردمی در پاسداری از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران است و حقا تمامی این زحمات و ایثار شهیدان در راه انقلاب اسلامی تاکنون با پایداری ولایت و رهبری مفید بوده و به ثمر نشسته است.

وی در پایان افزود: مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی  روز سه شنبه صبح در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار میشود و از امت ولایی شهرستان انار تقاضا میشود حضور پرشوری در این مراسم داشته باشند.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی