دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

به گزارش انارما، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به هفته وحدت گفت:از دوازدهم ربیع الاول که به نقل اهل سنت سالروز ولادت پیامبر عزیر اسلام می باشد تا هفدهم ربیع الاول که سالروز ولادت پیامبر اکرم به نقل شیعه می باشد بعنوان هفته وحدت نامیده […]

امام جمعه شهرستان انار در هفته وحدت

به گزارش انارما، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به هفته وحدت گفت:از دوازدهم ربیع الاول که به نقل اهل سنت سالروز ولادت پیامبر عزیر اسلام می باشد تا هفدهم ربیع الاول که سالروز ولادت پیامبر اکرم به نقل شیعه می باشد بعنوان هفته وحدت نامیده شده است .

امام جمعه انار تصریح کرد:حضرت علی بزرگترین منادی وحدت در جامعه اسلامی است.

وی افزود: وحدت مهم ترین لازمه جهان اسلام است و هرچه به دوره آخرالزمان نزدیک میشویم اهمیت وحدت در جامعه بیشتر میشود چرا که تا زمانیکه پیامبراکبرم زنده بودند مشکل خاصی در بین مسلمانان نبود اما بعد از رحلت پیامبر کوشیدند افرادی بین جامعه اسلامی اختلاف بیندازند و اولین منادی وحدت امام علی (ع) بود ، کسی که از حق خودش گذشت تا اجتماع اسلامی از هم نپاشد .

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به برخی تفرقه اندازی ها در بین مسلمانان  گفت: برخی از کشور های مرتد عربی دست در دست دنیای ظلم و کفر نهاده اند و با علم کردن اختلاف بین شیعه و سنی به جان مسلمانان افتاده اند و این گروه های تکفیری آبروی اسلام را برده اند  .

وی افزود: کشور های مرتجع عربی دنبال نابودی اسلام هستند اما ما شیعیان نباید بهانه دست آنها بدهیم و مخصوصا در این روز ها که در برخی از شهرهای کشور بعنوان عیدالزهرا جشن هایی میگیرند و در این جشن ها مسائلی اتفاق می افتد که خلاف شرع است و در این مجالس به مقدسات اهل سنت توهین میشود ،همانگونه که مراجع  تقلید و مقام معظم رهبری فرموده اند ، توهین به مقدسات اهل سنت حرام می باشد .

امام جمعه انار تاریح کرد: اینگونه کارها بعدا فیلم هایش به  مجالس و  مراسمات اهل سنت میرسد و آنها را تحریک میکنند بر علیه شیعیان و در نتیجه حوادثی همچون بمب گزاری ها در محل سکونت شیعیان اتفاق می افتد.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان تصریح کرد: فلسفه هفته وحدت اینست که اختلافات بین شیعه و سنی برداشته شود و ایران اسلامی میتواند یک الگو برای دنیای اسلام باشد چرا که در امنیت کامل شیعه و سنی در کنار هم زندگی میکنند.

وی افزود:مسائل توهین به مقدسات اهل سنت خوشبختانه در شهرستان انار وجود ندارد اما متاسفانه در محافل و مجالس برخی شهرستان های کشور وجود دارد که باید حتما رعایت شود و نباید دامن به اختلافات شیعه و سنی زد.

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی