سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024

  حسین آذین نماینده مردم انار و رفسنجان و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فساد شرکت پدیده شاندیز در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر کمیسیون اصل ۹۰ به صورت جدی مشغول بررسی پرونده پدیده شاندیز است و برای این منظور کمیته‌ای در […]

 

حسین آذین خبرداد

حسین آذین نماینده مردم انار و رفسنجان و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فساد شرکت پدیده شاندیز در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر کمیسیون اصل ۹۰ به صورت جدی مشغول بررسی پرونده پدیده شاندیز است و برای این منظور کمیته‌ای در کمیسیون تشکیل شده که به بررسی ابعاد این موضوع بپردازد و پس از برگزاری جلساتی با مسئولین مربوطه و انجام تحقیقات لازم، به جمع‌بندی برسد.

وی در خصوص اعتراض کمیسیون اصل ۹۰ به نداشتن عضوی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: بحث استعفا مطرح نبود و تنها یک نامه اعتراضی خطاب به هیئت رئیسه نوشتیم و نسبت به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ عضوی در کمیسیون تلفیق ندارد، اعتراض کردیم و نظر هیئت رئیسه هم این بود که قانون مذکور مصرح است و طبق آن فقط کمیسیون‌های تخصصی باید در کمیسیون تلفیق عضو داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ همچنین خاطرنشان کرد: برای این منظور یک طرح دوفوریتی آماده کردیم تا کمیسیون‌های خاص مانند کمیسیون اصل ۹۰ در تلفیق نیز عضو داشته باشند که این طرح در حال حاضر در اداره قوانین مجلس است و به زودی صحن مجلس می‌آید.

دیدگاه کاربران

pak شنبه 17 ژانویه 2015 - 1:44 ب.ظ

.دلسوزان کمی وقت بگذارید. متشکرم

اگه اجازه بدین و جهت گیرانه نگاه نکنین می خوام انتقاد کنم از این روش سرمایه گذاری.

دوستان کسی میدون چقدر سرمایه در گردش در شهر رفته خارج شهر و چه تعداد حجم کار ساختمانی در سطح شهر کم شده به واسطه خارج شدن سرمایه در گردش سازندگان و مجریان و چقدر نیروی انسانی در شهر کم کار یا بی کار شده اند چون سرمادارن و سرمایه گذاران به جای این که خود مشغول فعایت اقتصادی شوند در گوشه ای به امید سود باد آورده نشسته اند. و فقط یه عده ای رفته اند در خود پدیده کار می کنن که بعد از ۱ الی ۲ سال دیگر آنها هم بی کار می شوند چون خواه یا نا خواه این پروژه هرچقدر هم که بزرگ باشه تمام می شود و تمام این نیروها بر می گردن درون شهری که دیگه توان تولید و اشتغال در صنعت ساختمان را ندارد چون سرمایه و نیروی انسانی این شهر تا حدود نصف خارج شده .

رکود این صنعت را می توان در چنین کلان شهری تصور کرد وقتی اصنافی مانند قشر کارگر – مهندسین – سازندگان – کارخانه جات تولید مصالح اولیه – بنگاه های معاملات ملکی که تماما به کار خرید و فروش سهام پرداخته و از وظیفه اصلی خود خارج شده اند و تمامی نیروهای انسانی مرتبط با صنعت ساختمان با آن دست و پنجه نرم می کنن، که این تعداد نیرو و سرمایه و ضرر ایجاد شده بسیار گرانتر و سنگین تر از آن می باشد که صود آن در بلند مدت و حتی کوتاه مدت بر مردم این شهر خواهد گذاشت . و قطعا این سود که نصیب ۱۲۰ هزار نفر از تمام ایران می شود تنها یک پنجم از سودیست که جناب پهلوان به تنهایی با خود خواهد برد ( در واقع ایشان با خارج کردن سرمایه و ایجاد رکود خواسته یا ناخواسته در بازار سودی ۴ برابر کل افراد سرمایه گزار می برند که این یعنی فاجعه در بازار و تبادل سرمایه در گردش مردم شهر مشهد ) و این سود یک پنجمی تقسیم شده بین ۱۲۰ هزار نفر در کل ایران قابل قیاس با تحمیل ضرر چندین برابری وارد شده به مردم و صنعت شهر مشهد نمی باشد.

جناب پهلوان ۸۰٪ سهام را برای خود نگه داشته و برای این ۸۰ درصد چند سوال پیش می آید که شاید جواب آنها کمی تامل برانگیز باشد. اول این که آیا جناب پهلوان واقعا به اندازه ۸۰درصد با خود به شرکت آورده داشته اند یا فقط تعداد سهام ها را افزایش داده و این مقدار برای خود و خاندانشان کنار گذاشته اند .

دوم این که افزایش قیمت سهام از ۲۰۰ تومان به ۱۲۰۰۰ تومان (۶۰ برابری) بیشتر به نفع کیست؟ کسی که ۴ برابر تمام سهامداران برای خود سهم کنار گذاشته به تنهایی ۴ برابر همه آنها سود خواهد برد و این افزایش سرمایه و افزایش قیمت بدون هیچ منطق علمی برای این نیست که مردم سود کرده یا ایشان دلشان برای این شهر و مردم سوخته و نیت کمک به توسعه و پیشرفت شهر را دارند ( که تماما با همین صحبت ها و همین ترفند که ما داریم آبادانی انجام می دهیم مردم را فریب می دهند) بلکه برای این است که خود جناب پهلوان سود باد آورده ۴ برابری به جیب بزند. و مردم هم به سودی که نمی دانند چرا و از کجا به آنها می رسد طمع کرده و دلخوش شده اند و این شیوه یعنی این که مردم را وارد بازی کرده و به نوعی (با عرض پوزش ) شریک دزد کردن تا فشار از سوی مسئولین ( که البته بسیار هم قافله اند با ایشان) و مرم و حتی کارشناسان کم و به نوعی خود را حامی و دلسوز جلوه دهند. گویی رابینهودی وارد شهر شده و دارد کمک مردم می کند .

جناب پهلوان مقدم و تمام نیروهای وابسته به ایشان و همشهریان و هموطنان عزیز سهامدار و حتی سایر شرکت های مشابه، من و تمام کارشناسان مدیریت شهری – اقتصاد دان ها و تمام نیروهای متخصص با این مبحث ؛ نحوه جذب سرمایه به این شکل و ایجاد چنان رکود در صنعت را هشدار می دهیم و نتیجه آن را وقتی شما مردم عزیز متوجه شده و ملموس می بینید که این پروژه تمام شود و آنگاه متوجه این سود ناچیز در مقابل آن ضرر بزرگ برای کل شهر خواهید شد.

همانند آن شده ایم که در یک خانواده باشیم و تمام پول و سرمایه دست یک نفر باشد و دیگران همه بی کار در کنجی ؛ به امید
یک نفر.
اما این خانواده در نهایت راهی جز ضرر و سقوط ندارد مگر با تغییر .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی