پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی با اشاره به نقش مدیریت مصرف و سبک زندگی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: ‌‌اقتصاد هر کشوری مبتنی بر فرهنگ و باورهای جامعه است و با مباحث ریاضی در حوزه اقتصاد نمی‌توان به نتایج مطلوب رسید.

 

به گزارش انارما به نقل از باشگاه خبرنگاران،”غنی‌زاده” با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره ضرورت اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در تعریفی ساده علم اقتصاد به معنای علم تخصیص منابع کمیاب و درحقیقت اولویت‌ها و تعیین ضرورت‌ها است که برای ایجاد ارزش افزوده و رفاه بیشتر در جامعه باید به آن توجه کرد.

وی افزود:‌ وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم، منظور شناخت آسیب‌های محیطی است که به صورت طبیعی و غیرطبیعی به اقتصاد تحمیل می‌‌شود و اینکه سیستم اقتصادی به چه میزان قادر است این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند؛ به عبارت دیگرسیستم اقتصادی تا چه اندازه قدرت مطابقت با محیط، تحلیل محیط و تطبیق خود با آن را دارد.

عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه یکی از موارد مهم در حوزه اقتصاد نگاه عمومی مردم برای همکاری بیشتر در جریان تصمیمات اقتصادی است، اظهار داشت: هر چقدر دیدگاه عمومی و همکاری مردم نسبت به تصمیمات اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم، در اجرای سیاست‌های اقتصادی موفق تر خواهیم بود.

وی بیان داشت: ایجاد یک رویکرد عمومی و بوجود آوردن یک عزم ملی برای مقابله با بحران‌های اقتصادی از طریق فرهنگ همراه و همکار با شرایط اقتصاد عمومی می‌تواند زمینه‌ای برای پیاده سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی باشد.

غنی‌زاده در پاسخ به این پرسش که نقش مدیریت جهادی در اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی تا چه اندازه موثر است؟ عنوان کرد: وقتی از مدیریت جهادی بحث می‌‌شود ابتدا باید تعریفی از آن داشته باشیم. در تعریفی ساده می‌توان مدیریت جهادی را نوعی مدیریت متعهد و مسئول دانست و باید این اشتباه را از ذهن‌ها دور کرد که مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که فقط کار می‌کند بلکه مدیریت جهادی با فکر و اندیشه به سمت مسائل می‌رود.

وی افزود: هم‌اکنون این تفکر ناصحیح ایجاد شده است که مدیریت جهادی را صرفا عمل کردن می‌داند در حالیکه یک فرد جهادگر ابتدا باید چگونگی انجام جهاد را به خوبی بداند و در این رابطه، نیاز اساسی، تفکر و تعقل مسئولانه است.

عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت جهادی مبتنی بر تعقل و تعهد نسبت به اهدافی است که در مجموعه یک سیستم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حاکم است.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی