شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

مردم بزرگوار انار همان گونه که مطلعید یک تور دردهه فجر با خواننده‌ای که محبوبیت خاصی دارد، با برنامه ریزی فردی خاص در شهرهای کرمان، راور ،سیرجان، بافت و بردسیر، اقدام به برگزاری کنسرت نمود و قرار بود روز آخر یعنی ۲۳بهمن درشهرستان انار…

آیا فرهنگ شامل رقص هم میشود؟

به گزارش انارما به نقل از  ”بوتیا ”   آرمان کرمان  ” نوشت: چرا کنسرت«مجوز دار» که قرار بود روز پنجشنبه ۲۳ بهمن در قالب جشن انقلاب در انار برگزار شود، با فشار برخی افراد لغو شد؟

مردم بزرگوار انار همان گونه که مطلعید یک تور دردهه فجر با خواننده‌ای که محبوبیت خاصی دارد، با برنامه ریزی فردی خاص در شهرهای کرمان، راور ،سیرجان، بافت و بردسیر، اقدام به برگزاری کنسرت نمود و قرار بود روز آخر یعنی ۲۳بهمن درشهرستان  انار نیز به اجرای برنامه  بپردازد اما این کنسرت با درایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی محترم شهرستان انار و فرماندار این شهر لغو گردید!

چرا که برگزاری این کنسرت درسیرجان و بردسیرو… با اختلاط زن و مرد و رقص همراه بوده ونارضایتی عده ای از مسئولین ازجمله نمایندگی ولی فقیه وامام جمعه شهربابک، ریاست سازمان تبلیغات ، ریاست حوزه ی علمیه وجمعی از ائمه جماعات انار را  درپی داشت.

مردم بصیرو فهیم قضاوت با شماست!

آیا برگزاری چنین کنسرت هایی در ایام جشن انقلاب به معناى حفظ انقلاب و اسلام است؟

آیافرهنگ شامل رقص هم‌ مى‌شود؟؟ آیا واقعاً متولیان این کنسرت فهم اینگونه دارند؟ یا اینکه خود را به نافهمى‌ مى‌زنند؟

و چرا یک سایت معاند و ضد انقلاب که مدیر مسئول آن مدتی تحت تعلیم شبکه بی بی سی فارسی بوده است  با این گروه همراه می شود؟

به حتم خطرى که ما را تهدید‌ مى‌کند از دست دادن باورها و ارزشهاى انقلاب و فراموشى اعتقادات و مبانى دینى است. این باورها و ارزشها سالها فراموش شده بود ولى به برکت انقلاب و خونهاى شهیدان دوباره زنده شده است.

به اینکه مانند هزار سال پیش برقصیم یا مانند آنها موسیقى بنوازیم احیاى ارزشهاى اسلامى گفته نمى‌شود. این ها عواملى است که  موجب‌ مى‌شود مردم آرمانهاى انقلاب را فراموش کنند. آنچه بیش از همه، در تغییر روحیه انقلابى و آرمان خواهى مؤثر است، تعلقات به لذایذ دنیاست؛

علاقه مندى به لذتهاى حیوانى، امیال، شهوات و هوسها باعث‌ مى‌شود که آرمانها و ارزشهاى مقدس به تدریج، فراموش شود و فرهنگ مردم تغییر کند. با تغییر فرهنگ، عامل بقاى انقلاب سست‌ مى‌شود چرا که فرهنگ با تغییرات اجتماعى ـ که از سنخ انقلاب باشد ـ رابطه‌اى مستقیم دارد و عاملى اساسى در ایجاد و بقاى انقلاب است.

پیدایش انقلاب، به معنى یک حرکت عمومى اجتماعى، مرهون یک فرهنگ و ایدئولوژى خاص است. بقاى آن نیز مرهون بقاى همان فرهنگ و ایدئولوژى است.به درستی انقلاب اسلامی پیش از هر ویژگی دیگر، انقلابی است معنوی و فرهنگی. فرهنگ در این انقلاب، سنگ زیرین است. به عبارت دیگر، انقلاب اسلامی، اوّلاً و بالذات، انقلاب فرهنگی است.

مردم عزیز

اسلام دینی است که برای سرگرمی نیامده است، اما نه تنها با تفریح و شادی مخالف نیست، بلکه در مواردی بر آن تأکید داشته وبرای آن قوانین و مقررات جهت‏داری را وضع کرده است. متأسفانه، برداشت از شادی مثل بسیاری از پدیده ‏های دیگر، در پروسه‏ ی افراط و تفریط گرفتار شده است، عده‏ای برای آن هیچ محدودیت قانونی و شرعی را برنمی‏تابند وعده کمی هم هستند که هر گونه شادی و تفریح سالم را بر خود ممنوع کرده و از مواهب الهی پرهیز دارند.

به هر حال، اگر در اسلام، کارهایی به عنوان تفریح و تنوع پیشنهاد شده است و نیز اگر از بعضی تفریحات جلوگیری شده و غیرمشروع شناخته شده است، معطوف بر جنبه‏ های فطری، حیاتی و فکری است که در سایه‏ ی آن مصالح فردی و اجتماعی تأمین شود.

بنابر این، در قوانین اسلامی با برخی پدیده‏ ها و اعمال مثل غنا و رقص و… برخورد شده و از انجام آن کارها منع شده. امانه به خاطر مخالفت با زیبایی و شادی و شادکامی، بلکه به دلیل برآیند و پیامدهای خطرآفرین آن‏ها.

در پایان از روحانیت متعهد و آگاه امام جمعه محترم شهرستان انار که با تمام اتهامات افراد مجدانه ،با بصیرت انقلابی خود در مقابل آنچه که از نظر آیه ۴۰ سوره ی مبارکه ی غافر  “ذلِکُمْ بِما کُنْتُمْ تَفْرَحُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ وَ بِما کُنْتُمْ تَمْرَحُون “شادی مفرط محسوب می شود ایستاد و بار دیگر صحه برهویت انقلابی مردم انار گذارد  کمال سپاس و امتنان را داریم و به این شعر مولوی بسنده می کنیم که گفت:

رقص آنجا کن که خود را بشکنی                                   پنـبه را از ریش شهــوت بـرکنی

رقص و جولان بر سر میدان کنند                          رقص اندر خون خود مردان کننــد

اِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُون

 

دیدگاه کاربران

اناری سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 12:12 ق.ظ

به فرماندار هیچ ربطی نداشته او نیز موافق کنسرت بوده است خواهشا اصلاح گردد

سعید سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 5:23 ق.ظ

حالا آخرش این کنسرت برگزار میشه یا ن؟

سیدابولفضل سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 7:45 ق.ظ

ممنون گزارش جالبی بود فقط من هرچی تو گوگل سرچ کردم چرا سایت کرمان آرمان را رو ندیدم؟؟؟

جانباز سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 8:23 ق.ظ

در بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از اهالی موسیقی در نهم مردادماه ۱۳۷۵، که متن کاملش را اینجا می‌توانید بخوانید، آمده است: «…آنان که در امر نوازندگی یا خوانندگی فعال بودند اظهار داشتند که بنا بر فطرت و ذوقی سلیم، نظم منطقی را در کار معمول می‌داشته، و قواعد را رعایت می‌کرده‌اند. هفت دستگاه اصلی موسیقی و دستگاه‌های فرعی آن، که تنها مربوط به موسیقی ایرانی نیست، بلکه در همه آهنگ‌های جهان وجود دارد، به گونه‌ای تکوین یافته که هر صدایی شما دربیاورید، در یکی از آن دستگاه‌ها هست.

بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت هنر موسیقی، تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی است؛ که مظهر فطرت خدادادی، در درجه اول، حنجره انسان‌ها، و در درجه دوم، سازهایی است که به دست انسان‌ها ساخته شده است. پس می‌بینید که پایه، پایه الهی است. اولین نتیجه‌ای که می‌شود گرفت آن است که ما این هنر را، در راه خدا مصرف کنیم.

– می دانید که من به طور طبیعی از جمله آدم های غرب ستیزم. چنانکه هیچ ویژگی غرب، مرا مبهوت و مجذوب نمی کند. در عین حال، ویژگی های مثبت غرب را از روی محاسبه، تأیید می کنم. یکی از آن ویژگی ها، مقوله موسیقی است. درست است که در غرب، موسیقی رقص و لهو و سایر موسیقی‌های منحط وجود دارد، اما در همان نقطه از جهان، از دیرباز موسیقی‌های آموزنده و معنادار هم بوده است؛ موسیقی‌ای که برای گوش سپردن به آن، انسان عارف واقف خردمند، می‌تواند بلیت تهیه کند، در سالن اجرای کنسرت بنشیند و ساعتی از آن لذت ببرد. در غرب موسیقی‌هایی که گاهی یک ملت را نجات داده و گاهی یک مجموعه فکری را به سمت صحیحی هدایت کرده، کم نبوده است. غرب برخوردار از چنین ویژگی‌ای نیز بوده و هست.

– توجهی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بایستی از طرف دست اندرکاران موسیقی نسبت به موسیقی صورت می گرفت، نگرفت. البته این بدان معنا نیست که کارها خوب انجام نشده است. مسلماً شده است که ما اینجا می نشینیم و به کار شما گوش می سپاریم. بنده آدمی نیستم که اگر موسیقی حرام نواخته شد بنشینم و به آن گوش بسپارم. آنچه در این مقوله، حرام بوده هنوز هم حرام است. در برخورد با حرام هم جای ملاحظه نیست و من هم به عنوان فرد متشرع که ملاکم فقه است، ملاحظه کاری نمی کنم…»

علي سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 8:27 ق.ظ

اگر که در شهر دیگری رقص داشتند دلیلی نمیشه که کنسرت انار لغو شود . با این بهانه های الکی نباید شادی انقلاب را از مردم گرفت

از امینشهر سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 8:50 ق.ظ

من خودم اگر برگزار میشد میرفتم اما هیچوقت دوست ندارم شهرم انار به شرایط شهرهای بزرگ و رواج بی بند و باری ناشی از سهل انگاری مسئولین فرهنگیش دچار بشه
یارو تو شهرهای بزرگ داره کاسبیشو میکنه اصلا دلشم بند نیست داره میلیون میلیون تو کنسرت ها کاسبی میکنه اونوقت ما نشستیم داریم سر برگزار شدن یا نشدنش بحث میکنیم

حسین سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 8:55 ق.ظ

ای بابا انار ما کو گوش شنوا. دوره آخر الزمانه منکر معروف شده و معروف منکر.

عباس سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 9:57 ق.ظ

سلام . من پیشنهاد می دهم بروید و تئاتر دوبلکس که کاری زیبا و شاد از آقای شفیعی است را تماشا کنید که بچه های اناری خودمان اجرا می کنند و یک دهم پولی که برای دیگران خرج می کنید را برای تماشای این کار بدهید که هم بچه های اناری تشویق و دلگرم شوند و هم اینکه کس دیگری نیاید پولمان را ببرد و فرهنگمان را تغییر دهد .

حسن سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 10:04 ق.ظ

تا اونجایی که من اطلاع دارم امام جمعه که چیزی نگفته فرماندار هم که پیگیر اجرای کنسرت بوده این چه سیاست عمرعاصی است که مخالفت خود را بنام دیگران تمام می کنید/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 1:19 ب.ظ

یعنی چی در سیرجان رقصیدن ؟ چ ربطی به ما داره ؟ میشد کاری کرد ک با نظم و بدون رقص برپا بشه . اگر خونه همسایه شما قتلی رخ داد آیا تو خونه شما هم حتما رخ میده ؟؟

مطلع سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 1:42 ب.ظ

کذب محض دروغ واضح در سیرجان،بردسیر،بافت، راور و…که برگزار شده هیچ مشکلی نداشته کسی که مانع شد فکر نمیکردند که مورد لعن ونفرین مردم انار خصوصا جوانان قرار بگیرندبرای تبرئه او سیاست عمرو عاصی بکار بردند وکل قضیه را زیر سوال بردندغافل ازاینکه علیرضا روز گار وملک محمدی کارشان برگزاری جنگ وکنسرت و…وهرگز کاری نمی کنند که بدنام شوند ونتوانند کارکنند

اسلام دروغین سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 5:52 ب.ظ

آخه گیریم که زن و مرد باهم باشن…مگه مرد ها غیرت ندارن که جوری حرف میزنید انگار قراربوده زن ها برن تو بغل مردها …..برید دیگه حنای شماها رنگی نداره اسلامتون دروغه محضه…..اسلامتون ساختگیه…….هر چی رو دوست داشته باشید بالا میبرید و هر چی هم دوست نداشته باشید زمین میزنید……شما لازم نیست که نگران زن مردم باشید…….فرضا اسلامتون حقیقی باشه پس چرا این همه بدبخت تو انار باید از صبح تا شب کار کنن و اونوقت شب سر سفرشون نون خالی باشه؟؟؟؟؟اسلام رو شماها منحرف کردید‌……از خواب زشتتون بیدار بشید……اسلامتون پر از دزد شده،آره این اسلامه…..دزد ها ببرند و اونوقت شما نگران فرهنگ باشید….نگران دزدا باشید نکنه یه وقت گرسنه باشن…………………چاپ کن ادمین جان….مثل قبلی تغیرش هم نده

خرس بزرگ سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 6:28 ب.ظ

حیف پول میریم ۵۰۰تومن میدیم سی دی اش میخریم

ddd سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 7:27 ب.ظ

دکتر مسعود پزشکیان با تاکید بر اینکه اگر کسی به ولایت، نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد است حق ندارد خلاف قانون اقدامی انجام دهد، گفت: اگر عده‌ای که ادعا می‌کنند به نظام معتقدند، اجتماعی را بهم بریزند، دولت، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات ودادگاه‌ها موظف به برخورد با این گروه‌ها و افراد هستند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: اگر گروه برای برگزاری سخنرانی، سمینار یا کنسرتی از نظام مجوز می‌گیرد دیگر گروهی حق ندارد آن را بهم بریزد. این اقدام در واقع اختلال در نظم اجتماعی است.این نماینده مردم در مجلس اعتقاد دارد باید با گروه‌ها بر هم زننده کنسرت‌ها و سمینارها مانند افرادی برخورد شود که بدون اجازه به خیابان آمده و راهپیمایی کردند. وی افزود: اگر آن راهپیمایی بد و خلاف بود، برهم زدند اجتماعی که مجوز دارد توسط عده‌ای هم خلاف است و باید برخورد یکسانی با هر دو گروه صورت گیرد. پزشکیان اظهار داشت: این درست نیست که اگر از حرکتی خوشمان نیامد بگوییم خلاف بود اما اگر گروهی خودجوش برنامه مجوز داری را برهم زد، بگویم کار خوبی بود.

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/476224/%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%D9%88-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%90-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C © http://www.tabnak.ir

محمد علی سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 11:07 ب.ظ

متن جالبی بود ولی اینکه نوشتید ایشان دارای محبوبیت خاصی هستند حداقل در شهرستان انار چنین نیست. بصورت نابجا دارید این آقا را اینقدر بزرگ می کنید. اگه کنسرت اساتیدی مانند شجریان. افتخاری. ناظری و یا حتی محسن یگانه. چاووشی. حامد زمانی و.. بود و لغو شده بود جای اعتراض داشت ولی مثل این آقا که در انار هم زیاد داریم

رحمت الله سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 11:10 ب.ظ

امان از این روزگار

monadi چهارشنبه 18 فوریه 2015 - 9:03 ق.ظ

سلام طبق تحقیقات به عمل اومده قبل از لغو کنسرت توسط مسئولین متعهدمون مخصوصا حاج آقا علیرضایی به ددلیل فروش نرفتن بلیطهای کنسرت توسط خود دست اندر کاران کنسرت لغو این برنامه قطعی شده بوده فقط سایت معاند با هماهنگی ملک محمدی از این فرصت واحساسات جوانان پاک شهرمون سو استفاده کرده تاهم خودشون رو مطرح کنند وهم به اهداف پلیدشون که همون مخالفت با نظام هست رو به اجرا برسونن…

علی پنج‌شنبه 19 فوریه 2015 - 4:59 ب.ظ

دوست عزیزی ک این پست رو گزاشتی نمیدونم سایت مال کیه ولی بهت یه چیز میگم .
حمید ماهی صفت قراره بیاد شهر بابک اگر انار بود به شهدا برخورد میشد
کنسرت میزارن ک بزارن من معلم هستم بعد ۸ سال درس خوندن تو کرمون اومدم به بچه های شهر خودم خدمت کنم ولی پشیمونم ک اومدم انار دنبال انتقالی ام برم کرمون چیه اخه اینجا

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 19 فوریه 2015 - 8:43 ب.ظ

ای خاک…..که تو معلمی و این اراجیف رو میگی

حاجیتون جمعه 20 فوریه 2015 - 10:59 ق.ظ

اصلا حرفت درست نیس چرا خاک ؟چرا بی ادبی میکنی اخه چیه اینجا ک این ادم بمونه خودت بفهمی جایی بهتره با حقوق بیشتر با امکانات بیشتر با کله میری

ناشناس جمعه 20 فوریه 2015 - 11:57 ق.ظ

چه ربطی داره اخه؟؟؟؟کنسرت ولغومی کنن بخاطراینکه اونجارقصیدن ببین من خودم توکنسرت سیرجون بودم پس چرت وپرت تحویل مردم ندین جوونای انارتفریحشون شده قلیون وهزارتاکارای دیگه که مطمئنم بخاطرنبودن رفاه اتفاق می افته اخه شهرماداریم؟؟؟؟؟بخاطردوتاادم چی به سرمون میارن

نسیم جنوب جمعه 20 فوریه 2015 - 9:43 ب.ظ

بادرود وباسلام بر شعروموسیقی .ارام وکلام
برکسانیکه زحق ابیات خوانند صبح وشام
برکسانیکه زخوب وخوبیها گوینند مدام
برکسانیکه به صبر حرکت نمایند گام به گام
برکسانیکه شروع بنمود کارباذکر بسم.الله.سلام
اخرکارش چه شیرین گشته هر تلخی به کام
باتشکر وسلام برکسانیکه به معروفواقفند وبامرام
من نسیمم میگذارم برولایت برشماها احترام
…………..والسلام……………

خشم دوشنبه 2 مارس 2015 - 9:48 ق.ظ

ول کنید این اداهارو.تو تلویزیون آخونده میشینه ی حرفایی میزنه از زناشویی ورابطش.ک پسر۵ساله من جذبش میشه.با ی لحنی میگه ک انگار خودش داره تحریک میشه.مارو هم تحریک میکنه.هرکی هرمشکلی داشته باشه الحمدالله دکتر روانپزشکش زیادشده دیگه تو تلویزیون جاربزنند ک بیننده هاش بچه وبزرگن.ی بار تو راه آهن ومطب دکتر دیدم تلویزیون روشنه بحث رحم و معاشقه و بارداری و چ زمان نزدیکی زن ومرد انجام شود بود ک از این کنسرت بدتربود.الان حجاب زنهای مذهبی ومحجبه با این ساقهای تنگشون و پوشش جذابشون ک مانتوهاشون تو قسمت بازو واندامشون تنگه از کنسرت بدتره.ول کنید توروخدا این اداهارو.چرا مثل کبک سرتون وکردید زیربرف.هرچی عشقیس زیرچادرمشکیست.اسلام وخراب نکنید.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی