شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در بحث قانون‌گذاری، قانونی و اجرایی باید حتی‌المقدور از مجازات حبس اجتناب شود، زیرا حبس نه‌تنها مشکلات را رفع نمی‌کند، بلکه مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد و جامعه را دچار آسیب می‌کند…

خبرگزاری فارس: حبس‌گرایی بدترین تدبیر برای رفع اختلافات خانوادگی است

یدالله موحد در جلسه ستاد دیه استان کرمان اظهار داشت: برای رفع مسائل و اختلافات خانوادگی حبس‌گرایی بدترین تدبیر است.

وی با تاکید بر اینکه محبت و مودت مبنای اصلی تشکل زندگی مشترک است، بیان داشت: بدترین سازوکار و تدبیر برای حل و فصل مسائل خانوادگی استفاده از مجازات حبس است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در بحث قانون‌گذاری، قانونی و اجرایی باید حتی‌المقدور از مجازات حبس اجتناب شود، زیرا حبس نه‌تنها مشکلات را رفع نمی‌کند، بلکه مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد و جامعه را دچار آسیب می‌کند.

موحد ادامه داد: زمانی که با زندانیان مصاحبه می‌کنیم، مشخص می‌شود آنها به‌واسطه شرایط اجتماعی در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته‌اند و ناخواسته در این مسیر افتاده‌اند و نیاز به کمک و مدد دارند.

وی اضافه کرد: در فراز و فرود زندگی ممکن است، انسان دچار گرفتاری شود و بر اثر برخی سوء‌تفاهم‌ها و مسائل خانوادگی مسیری را می‌رود که مطلوب نیست.

این مقام قضایی اظهار داشت: گاهی خانواده‌ها به‌علت مشکلات اقتصادی و اجتماعی دچار گرفتاری، اعتیاد و روابط اجتماعی نامناسب می‌شوند و باید برای نجات افراد از این مهلکه و شرایط ناگوار تلاش کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931209001299#sthash.SiBsZ7wp.dpuf

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

هادر خودت باش یکشنبه 1 مارس 2015 - 9:32 ق.ظ

حبس گرایی؟! نداریم، ما از این چیزا تو مملکنتمون نداریم! همه آزاد و خوش و خرم ….

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی