شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

وی با بیان اینکه وحدت پیش‌نیاز توسعه هر کشور است، ادامه داد: اختلاف و نزاع مانع پیشرفت کشورهاست و اگر جوانان ما بیکار بوده و نیازمند شغل هستند در سایه وحدت رفع این مشکلات امکان‌پذیر است…

خبرگزاری فارس: سیاسی‌کاری مهمترین علت عقب‌ماندگی کرمان است

علیرضا رزم‌حسینی در جمع مردم راور در محل مسجد جامع این شهر اظهار کرد: امنیت امروز مردم ایران مرهون این است که شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی بیان کرد: مردم خواستار کشوری پیشرفته و آباد هستند که این خواسته حقی است و همه دولت‌های توسعه‌گرا وظیفه دارند، امکانات را برای پیشرفت و توانمندسازی مردم فراهم کنند.

استاندار کرمان افزود: در استان کرمان در تلاش هستیم در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از سیاست‌بازی و باندبازی به‌عنوان آفت‌های پیشرفت و توسعه دوری کنیم.

رزم‌حسینی همچنین سیاسی‌کاری را یکی از مهمترین علل عدم پیشرفت مطلوب برخی شهرستان‌ها خواند و تصریح کرد: در حال حاضر فضای همدلی و وحدت در استان کرمان حول محور ولایت و توسعه وجود دارد و همه گروه‌های سیاسی پایبند به این محور هستند.

وی با بیان اینکه وحدت پیش‌نیاز توسعه هر کشور است، ادامه داد: اختلاف و نزاع مانع پیشرفت کشورهاست و اگر جوانان ما بیکار بوده و نیازمند شغل هستند در سایه وحدت رفع این مشکلات امکان‌پذیر است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: امروز در استان کرمان با حمایت نمایندگان، ائمه جمعه و سایر مسئولان مشغول کار هستیم و مسائل فرهنگی و اقتصادی مردم دغدغه ائمه جمعه است.

رزم‌حسینی شفاف‌سازی رابطه مردم و مسئولان را موجب افزایش اعتماد مردم به نظام دانست و تاکید کرد: اگر با مردم صادقانه رفتار کنیم و وعده‌های بی‌خودی ندهیم، اعتماد مردم به نظام روز‌به‌روز عمیق‌تر و پایدارتر می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم باید بر اساس قانون مطالبه‌گری و همکاری داشته باشند و کشور و استان کرمان را باید خودمان آباد کنیم.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری استانداری کرمان دو برابر سال قبل به شهرستان راور بودجه عمرانی اختصاص داده است، افزود: این اعتبارات منجر به توسعه و اشتغال گسترده برای مردم نمی‌شود و نظام و دولت‌های توسعه‌گرا دنبال این هستند که پیشرفت از محل توانمندسازی مردم و ایجاد کارگاه‌های اقتصادی و خوداشتغالی به وجود آید.

وی گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده دوباره به راور سفر می‌کنم و امیدوارم، بتوانیم، کارهایی را در شهرستان راور اجرا کنیم.

این مسئول بیان کرد: مردم نباید اجازه دهند، مسئولان وعده بی‌خود بدهند و مسئولان هم باید واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارند و ائمه جمعه در نظام دینی باید علاوه بر کار فرهنگی و مذهبی در فرهنگ اقتصادی هم پیشتاز باشند که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رزم‌حسینی یادآور شد: خدمات بسیاری در نظام اسلامی انجام شده و نباید توقع بی‌جا در مردم ایجاد کنیم و باید برای توسعه کار در استان کرمان با کمک مردم و سرمایه‌های سرگردان تلاش کنیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۲ میلیارد دلار صادرات از ایران انجام شده است، خاطرنشان کرد: این میزان صادرات با وجود تحریم‌ها رقم بزرگی است.

وی ادامه داد: شاهد ارتقای فضای کسب و کار در کشور هستیم و اقتصاد ما آنقدر قوی است که طی ۱۰ ماه ۱۰۰ میلیارد دلار گردش صادرات و واردات داشته باشد.

استاندار کرمان اظهار کرد: در استان کرمان نیز طی سال جاری ۳۰ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم و فضای خوبی برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان به وجود آمده است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است، تاکید کرد: خداوند شاهد است که شهدا نه در جناح چپ و نه در جناح راست بودند، آنها برای کشور به جبهه‌ها رفتند.

وی ادامه داد: کشور به آبادانی نیاز دارد و نباید اجازه دهیم، سیاسی‌کاری صورت گیرد و خدمات قابل مشاهده مهمترین معیار مردم برای ارزیابی عملکرد نمایندگان و مسئولان است.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931207000775#sthash.srRFv39X.dpuf

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی