شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

همچنین با حضور حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور رواق آیینه‌کاری ضلع شمالی و جنوبی حرم امام‌زاده محمد صالح با ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع آیینه‌کاری و احداث سردر و کاشی‌کاری ایوان ورودی این امام‌زاده جلیل‌القدر…

IMG_1861

به گزارش انارما، جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد نمازجمعه شهرستان انار ظهر دیروز چهارشنبه با حضور آیت الله تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

در این جلسه آیت الله تقوی ابتدا با تمجید از آمار بالای حافظان قرآن کریم در شهرستان انار  گفت: ما خستگی مان در تهران بیرون می رود وقتی به ما گزارش داده میشود که یک شهرستان کوچک مانند انار بیش از  ۴۵حافظ کل  قرآن کریم دارد.

آیت الله تقوی در ادامه با اشاره به نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در جامعه گفت: فرهنگ عمومی متولی فرهنگ جامعه و رفتار روزمره مردم در جامعه می باشد.شورای فرهنگ عمومی باید مدام جامعه را رصد کند و باید برای برخی معضلات جامعه اعم از تهاجم فرهنگی دشمن ،اعتیاد و طلاق چاره بیندیشد.ائمه جمعه و جماعات در سخنرانی‌های خود باید به حفظ وحدت، همبستگی، بصیرت و آگاهی مردم تاکید داشته باشد و به همه ابعاد اجتماعی ازجمله مسئله تهاجم فرهنگی توجه داشته باشند.

تقوی با اشاره به تلاش دشمن در زمینه منفی جلوده دادن آثار نمازجمعه بر نسل جوان گفت: دشمن دز زمینه جنگ فرهنگی تمامی تلاش خود را بکار گرفته است و میگوید که باید روی مغز انسان ها کار کنیم و رشته ای برگردنشان بیفکنیم  و آنها را به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت کنیم و در واقع جنگ امروز،  جنگ تسخیر مغزهاست و دیگر خبری از جنگ نظامی نیست.باید شورای فرهنگ عمومی که نقشش هماهنگ کننده است تمامی امکانات را بسیج کند و جلوی این حیله دشمن را بگیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: در سطح کشور ۳۲ هزار نیروی ستاد نماز جمعه و ۸۲۶ امام جمعه مشغول به فعالیت هستند.نمازجمعه را گرامی بدارید نماز جمعه نماز ولایت است.

همچنین در این نشست امام جمعه انار با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در حال حاضر۲۱ موسسه قرآنی با ۴۵ حافظ کل قرآن و۵۶ مسجد در شهرستان انار داریم که ۱۵ مسجد دارای امام جماعت است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی ادامه داد: دو حوزه علمیه برادران و خواهران با ۷۵ طلبه و دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور در شهرستان انار فعالیت دارند.

وی افزود: شهرستان انار دارای ۱۲۰ شهید دوران دفاع مقدس و سه شهید دوران انقلاب اسلامی است.

در ادامه این نشست هم امام جمعه امین‌شهر انار گفت: در حال حاضر ۴۰ حافظ کل، ۳۰ حافظ ۲۰ تا ۳۰ جزء در امین‌شهر فعالیت دارند و موسسات قرآنی امین‌شهر هر ترم ۱۴۰ نفر را تربیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد فلاحی خواستار دیدار اعضای ستاد نماز جمعه و مردم شهرستان انار با رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

* افتتاح رواق آیینه‌کاری حرم امام‌زاده محمدصالح انار

همچنین با حضور حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور رواق آیینه‌کاری ضلع شمالی و جنوبی حرم امام‌زاده محمد صالح با ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع آیینه‌کاری و احداث سردر و کاشی‌کاری ایوان ورودی این امام‌زاده جلیل‌القدر با هزینه‌ای افزون بر ۵ میلیارد ریال توسط خیر اناری حاج محمد جدیدی به بهره‌برداری رسید.

IMG_1848

IMG_1850

IMG_1857

IMG_1863

IMG_1867

دیدگاه کاربران

امین شهری پنج‌شنبه 5 مارس 2015 - 9:54 ق.ظ

واقعا تبریک میگوییم به مردم دارالمومنین امین شهر که از ۴۵ حافظ کل شهرستان ۴۰ حافظ کل قرآن از امین شهر است. به گفته مسئولین خود استان که بارها گفته شده، امین شهر دهکده و پیشانی قرآنی استان کرمان است.

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 5 مارس 2015 - 1:17 ب.ظ

سلام حافظ نوشتید حافط

اناری پنج‌شنبه 5 مارس 2015 - 1:48 ب.ظ

چرا ستاد نماز جمعه در این مراسماتش از عموم مردم دعوت نمی کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 10 مارس 2015 - 10:32 ب.ظ

البته این آمار غلط واشتباست چون از این ۴۵ تا فقط ۱۷ حافظ از لطف آباد و ساقی است و نزدیک به ۱۰ حافظ از شهر انار و ۱۳ حافظ از امین شهر میباشد که البته این آمار هم برای امین شهر چشم گیر است

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 10 مارس 2015 - 10:35 ب.ظ

و۵ تای باقیمانده از روستاهای دیگر است

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی