پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تعاملات سیاسی یک ابرقدرت محسوب می شود گفت: کشورهای زیادی از بعد اقتصادی و صنعتی هم اندازه ما هستند اما ما در تعاملات بین المللی و در بعد سیاسی جایگاه والایی داریم که هیچ کشوری ندارد…

منان

به گزارش انارما به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر صالحی عصر یکشنبه در پنجمین جشنواره تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: عزت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی را مرهون رهبری امام رحمت الله و همت ملت بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: ۳۶ سال از انقلاب می گذرد ولی علیرغم فشارها، محدودیت ها، ندانم کاری ها و نقص ها می بینیم که راه را گم نکرده ایم و به لطف و مدد الهی راه سربلندی را می پیماییم.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امروز در ارتباط با مسائل بین المللی در جایگاهی قرار داریم که از حیث تعاملات سیاسی با کشور ما به گونه ای رفتار می شود که یک ابرقدرت محسوب می شویم.

صالحی خاطرنشان کرد: امروز پس از سه دهه و اندی از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جایگاهی قرار داریم که بنده به عنوان یک ایرانی با افتخار و غرور در مقابل دیگران ظاهر می شوم؛ این حس زیبایی است که در مقابل ابر قدرت ها با غرور ظاهر شویم.

وی در ادامه به موضوع کارآفرینی و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: کارآفرینان باعث اشتغالزایی و کمک به رفع بیکاری می شوند و باید به کارآفرینان توجه ویژه صورت گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هر کس در بخش خصوصی با فکر و اندیشه کار کرد باید مورد توجه قرار گیرد گفت: باید به آن کس که در بخش خصوصی با تفکر به جایگاهی از حیث مالی دست یافت نگاه ایجابی داشت.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه باید بر مبنای اقتصاد بازار بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید این مهم مورد لحاظ جدی واقع شود و نگاهی اعتدالگرایانه دراین جهت داشت.

صالحی کارآفرینان را مترادف با مجاهدان در راه خدا دانست و گفت: ما در زمانه ای به سر می بریم که بدخواهان ایران اسلامی در پی تضعیف مولفه های تشکیل دهنده قدرت ملی هستند و در چنین شرایطی پیش قراولان دفاع از سرزمین کسانی همچون کارآفرینان هستند که در جبهه اقتصادی مجاهدت می کنند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی در ادامه مشکلات پیش روی اشتغالزایی و کارآفرینی را تبیین کرد و گفت: بحث فرهنگ عمومی یکی از موانع محسوب می شود و این به معنی آن است که بسیاری افراد تصور می کنند باید تصدی شغل های دولتی را فقط داشته باشند و به دنبال کارآفرینی نمی روند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: روزانه بالای ۱۰ تقاضای شغل به بنده می شود که واقعا جای تعجب دارد که مثلا طرف ، مهندس است و به جای کارآفرینی دنبال شغل می گردد.

صالحی تصریح کرد: متاسفانه اصل تلاش و کنجکاوی و مخاطره در زندگی به همراه ریسک پذیری کنار گذاشته شده و این فرهنگ عمومی باید اصلاح شود.

وی آگاهی بخشی به فرهنگ عمومی و توجه به اشتغالزایی در جوانان را وظیفه کارآفرینان خواند و گفت: کارآفرینان می توانند جوانان پویا را به سمت و سویی درست جهت دهند .

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین به بازار ایران برای سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: ما در سکوی پرتاب قرار داریم و امروز بسیاری از کشورهای دنیا و غربی اذعان دارند که ایران بهترین مکان برای سرمایه گذاری است.

صالحی در پایان اقتصاد مقاومتی را بهترین راه برون رفت از مشکلات عنوان کرد و گفت: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص موجب پیشرفت کشور می شود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی