پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران در عراق منافعی را دنبال نمی‌کند ما امنیت و عزت عراق را امنیت و عزت خود می‌دانیم و عراق حاشیه امن ایران است…

۶۵۶۳۲۱۳

به گزارش انارما، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تهدید و خطری متوجه ایران نیست،‌گفت: امروز ایران از نظر قدرت نظامی سیاسی و نفوذ سیاسی  وژئوپلتیکی جایگاه برجسته‌ای در منطقه دارد و جهان روی ایران با این ملت مسلمان و پشتوانه امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای حساب باز کرده است.

وی افزود: هیچ مسئله‌ای در منطقه قابل حل نیست مگر اینکه انگشت ایران بر آن وارد شود ما تهدیدی را متوجه ایران نمی‌بینیم بلکه دشمن وقتی احساس ترس می‌کند تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه اسرائیل و صهیونیست‌های اشغالگر حرف می‌زنند زیرا می‌دانند بنیانشان بر باد است و نه تنها مورد نفرت همه مسلمانان هستند و در منطقه از همه سو نگرانند بلکه حمایت‌های جهانی در بین مردم جهان را نیز از دست داده‌اند. لذا معلوم است که جیغ بکشند.

وی تاکید کرد:‌خوراک آمریکایی‌ها نفت است و نظام آنها ابرسرمایه‌داری. آنها اطمینان از وجود آن را می‌خواهند در حالی که خدا دریاچه عظیم نفت را زیر پای این منطقه گذاشته و در این منطقه هم پرچم ایران به اقتدار فرزندان خمینی افراشته شده است.

فیروزآبادی گفت: آمریکایی‌ها گاهی زیر میز جیغ می‌کشند و گاهی روی میز فریاد می‌کشند آنها نگران حفظ سرمایه‌های خود هستند در حالی که پایه‌های سرمایه‌داری در حال ریختن است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما بقیه کشورهای همسایه را دوست داریم و از آنها حمایت می‌کنیم و تهدیدی هم متوجه آنها نیست. زمانی هم که تهدیدی متوجه عراق بود با تمام وجود از آنها حمایت کردیم تا از خطر رهایی یابند.

وی در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان گفت: آنچه که در باره عربستان امروز مطرح می‌شود قابل تحلیل است، در عربستان تحولی اتفاق افتاده و دولت جدیدی روی کار آمده که دولت قبلی را تسویه کرده و کنار گذاشته است.

وی افزود: بین ایران وعربستان مسئله‌ای وجود ندارد و ما مشکلی نداریم و آن آقا که تازه هم وزیر خارجه شده خواسته حرفی بزند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران در عراق منافعی را دنبال نمی‌کند ما امنیت و عزت عراق را امنیت و عزت خود می‌دانیم. عراق حاشیه امن ایران است.

فیروزآبادی ادامه داد: ما می دانیم و طبیعی است که اگر افرادی در عراق فتنه کنند ما هم کمک می‌کنیم که فتنه جمع‌آوری شود. آدم‌هایی که به منطقه آمده‌اند و فریب استکبار را خورده‌اند شاید ذاتا آدم بدی نبوده‌اند و الان فریب خورده و وارد فتنه شده اند و در صورتی که اشتباه خود را بپذیرند می‌توانند به جهان اسلام برگردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران به عنوان برادر بزرگتر در کنار دیگر برادرانش در منطقه است گفت: حرکت‌های مردم آمریکا، اروپا و منطقه ناشی از اسلام ناب است لذا طبیعی است که دولت‌های غربی از آن بترسند و ایران‌هراسی کنند.

فیروزآ‌بادی با اشاره به موضوع فلسطین اشغالی اظهار داشت: ما می‌گوییم یهودیانی که به فلسطین آمده‌اند و آنجا را غصب کرده‌اند غلط کرده‌‌اند و باید این زمین‌ها را پس بدهند و راه‌حل فلسطین دموکراسی است. باید از مردم داخل فلسطین رای‌گیری شود که چه حکومتی بر آن ایجاد و چگونه اداره شود و نیازی به خونریزی و جنگ نیست.

وی همچنین با بیان اینکه ایران نیازی به بمب اتم ندارد گفت: انرژی هسته‌ای برای پیشرفت و آینده است. آینده دنیا بعد از نفت محتاج انرژی هسته‌ای است. غربی‌ها می‌خواهند انرژی هسته‌ای از غرب به جهان اسلام صادر شود تا مسلمانان را محتاج خود کنند.

وی تاکید کرد: به نفع غربی‌هاست که با ایران کنار بیایند و رفتار مصالحه‌جویانه داشته باشند این به نفع آمریکا، صلح جهانی و توسعه علم جهانی است اما ابرسرمایه‌داری و صهیونیست ها به دنبال سیاه کردن آینده بشریت هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری در پاسخ به این سوال که آیا در صورت نیاز به عراق ایران به این کشور نیروی نظامی می‌فرستد یا نه آن را رد کرد و گفت: سرباز هر کشور برای دفاع از سرزمین و منافعش باید توسط همان کشور تامین شود لذا اعزام نیروی مسلح به کشور دیگر به بهانه دفاع یا ایجاد صلح چیز مقبولی نیست و اعتراض ما به آمریکایی‌ها هم همین است که چرا به عراق و افغانستان سرباز آورده‌اید و یا انگلیس در جزایر مالوینانس چه می‌خواهد؟

وی افزود: هنر ما این است که رو‌ش‌های خودمان برای خوب بسیج کردن نیروهای یک ملت را به ملت‌ها بیاموزیم و این اقدام ضداستکباری ما در منطقه است.

فیروزآ‌بادی خاطرنشان کرد: متجاوزین به عراق که حامیانشان ابر‌قدرت‌ها بوده‌اند و هنوز هم به آنها کمک می‌کنند ولی به ما التماس می‌کنند که شما قبول کنید ما به آنها کمک نمی‌کنیم حدود ۳۰ هزار نفر از سراسر اروپا، استرالیا و غیره بوده‌اند که توسط همین ابرقدرت‌ها جمع‌آوری و تحریک شده‌اند و دلار‌ به آنها داده شد و مغز آنها را شست وشو داده‌اند تا به اسم اسلام به جان مسلمانان سوریه و عراق بیفتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: داعشی‌ها به عراق تجاوز کرده‌اند و خط آنها تا نزدیکی بغداد آمد. از طرفی با توجه به طرح‌های نظامی و نقشه‌های منطقه تکریت بر سر راه موصل بود لذا اول باید تکریت از دست اشغالگران گرفته شود تا موصل آزاد شود.

فیروزآ‌بادی در خصوص نقش سردار سلیمانی در این خصوص گفت: سردار سلیمانی یک مستشار، فرمانده خوب جنگ ما و کسی است که جنگیدن، بسیج کردن و هدایت در مناطق پیچیده در برابر نیروهای تروریستی را به خوبی بلد است البته عراقی‌ها نیروهای ورزیده‌ای دارند اما از هم پاشیدگی نظامات عراق توسط آمریکایی‌ها باعث شد ایرانی‌ها حضور مستشاری برای انسجام‌بخشی داشته باشند.

منبع:راه دانا

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی