پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 9 May 2024

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید احزاب بر پایه خردگرایی شکل بگیرند، بیان کرد: جبهه آرمانخواهان واقع بین با فرهیختگی دو کلمه آرمانگرایی و واقع بینی را در کنار هم گذاشته که این امر محصول یک فهم حاصل شده از تجربه های طولانی است.

به گزارش انارما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدحسین صفار هرندی شامگاه پنج شنبه در مراسم اعلان موجودیت جبهه آرمانخواهان واقع بین ، در تالار رازی بیان کرد : پیش از انقلاب سه تفکر برای نجات مردم وجود داشت، تفکر اول با اعتقاد به نجات فرد فرد افراد، به صورت انفرادی با مردم صحبت می کرد ، تفکر دوم که برخواسته از اندیشه های مارکسیستی بود اعتقاد به حرکت تشکیلاتی و نبرد مسلحانه داشت که هیچ کدام مورد تایید امام قرار نگرفت.

 

وی افزود: تفکر سوم که امام (ره) نیز به آن اعتقاد داشت حضور همه جانبه مردم و استفاده از توده مردمی برای تغییر در نظام بود که شاهد بودیم با این اندیشه امام و انقلاب پیروز شد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : حال باید بررسی کرد که بعد انقلاب  تکلیف چیست وباید براساس کدام تفکر حرکت کرد و یا روش توده ای که امام پیش گرفت اکنون نیز پاسخگوی نیاز جامعه هست؟

 

وی با بیان اینکه به نظر من اکنون باید از هر سه روش استفاده نمود اظهار کرد : فقدان نیروهای کارآزموده و تراز بالا در رده های بالای نظام که برای این کار آماده نشده اند ضرورت توجه به تفکر اول را نشان می دهد و کمبود نیروهای منسجم و همفکر در انتخابات و دولت لزوم کارتشکیلاتی را بیشتر می کند.

 

صفار هرندی اذعان کرد: این گروه با فرهیختگی دو کلمه آرمانگرایی و وواقع بینی را در کنار هم گذاشته که این امر محصول یک فهم حاصل  شده از تجربه های طولانی است.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی تدارک یک کار بزرگ می شود حکایت از دید واقع بینانه است، خاطر نشان کرد :باید سازمان یافت و  برای جای جای نظام برنامه داشت.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دولت هایی که در چند دوره آخر بر سرکار آمدند بر حسب مطالعه قبلی و برآمده از نیاز شکل نیافته و در آن انتخابات ها بدون مطالعه عمل شد.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد من تحزب نیست، بیان کرد: ما حصل خردگرایی این است که گروه های همفکر را منسجم کرده و آموزش داده و دولت در سایه را ایجاد نمایند تا زمانی که مردم به بک تفکر گرایش پیدا کرد نظام آمادگی لازم را داشته باشد ، جبهه آرمانخواهان واقع بین باید تا صبور باشد تا این نهال رشد کرده و به بار بنشیند و با حرکت عجولانه آن را از بین نبرد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی