چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نام گذاری های سالانه مقام معظم رهبری به صورت زنجیره ای به یکدیگر وصل هستند،گفت: در سال ۹۳ تمامی انتظارات مقام معظم رهبری برآورده نشد.

به گزارش انارما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه داناابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره به این که تمامی نام های سال از سوی مقام معظم رهبری  در آغاز سال نو با هدف خاصی مطرح می شود،اظهار داشت:این شعار ها حلقه های به هم پیوسته ای از یک زنجیر هستند که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارند.

وی با اشاره به شعار سال ۹۳ ،افزود:از آنجایی که امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد، به  رویکرد جهادی بین مدیران و اهداف که در نظر داشته ایم، هنوز نرسیده ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قطعا تمامی انتظارات مقام معظم رهبری در سال ۹۳ برآورده نشده است اما کارهای ارزشمندی هم صورت گرفته که این کارها در نهایت منجر خواهد شد تا در سال های آینده بهبود وضعیت را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم در یک سال تمامی مشکلات فرهنگی و اقتصادی حل شود، ادامه داد:کمی دور از ذهن است که بتوانیم مسائل و مشکلات را در یک سال حل کنیم اما این انتظار را داریم که کارهای مناسبی نیز از سوی دولت صورت بپذیرد.

نکو ابراز داشت:باید با تمام توان تلاش کنیم که وضعیت رو به جلو باشد و هر روزی که می گذرد بر ظرفیت کشور اضافه شود زیرا کشور ما بسیار پر توان و دارای ظرفیت های فراوانی است که اگر در سایه فرمایشات مقام معظم رهبری به این ظرفیت ها توجه کنیم، قطعا موفق خواهیم شد.

وی با  ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت در طول یک سال گذشته،اضافه کرد:اقدامات اقتصادی دولت در طی سال جاری قابل قبول است اما کافی نیست،این دولت با توجه به شرایط گذشته کارهای ارزشمندی را انجام  داده که موجب کنترل تورم و ایجاد آرامش در بازار های اقتصادی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:دولت با ارائه لایحه رفع موانع تولید و همچنین قالب بندی مناسب بودجه سال ۹۴ موفقیت خوبی را کسب کرده است و نشان از این دارد که دولت مصمم است که در آینده در حوزه اقتصادی عمکلرد خوبی را از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید در کنار کاهش تورم به وضعیت رکود در بازار نیز توجه کند،گفت:کنترل نرخ تورم بدون توجه به وضعیت رکود مسیر را ناهموار خواهد کرد،زمانی که تولید از رکود خارج نشود و در میان مردم این آثار مثبت ظاهر نشود تفسیر های ما نمی تواند نتایج خوبی داشته باشد.

نکو ضرورت اهمیت به تولید کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:رونق تولید باعث می شود که اقتصاد شرایط بهتری پیدا کند و مردم نیز از عرضه کالاها با قیمت مناسب استقبال بیشتری می کنند.

وی خاطر نشان ساخت:دولت تلاش خود را برای خروج وضعیت اقتصاد از رکود انجام داده و امیدواریم که این اقدامات ادامه دار باشد تا قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند و در سر سفره های مردم احساس شود.

دیدگاه کاربران

جانباز یکشنبه 15 مارس 2015 - 12:42 ب.ظ

امام جمعه کرمان حمله به علی مطهری را محکوم کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تقبیح حمله به علی مطهری در شیراز و ممانعت از سخنرانی هادی خامنه ای در کرمان، گفت: سلب آزادی مردم گناهی بیّن است مگر این که فرد مفسدی بخواهد در شهر بلوا درست و آشوب کند.
به گزارش ایرنا، آیت الله سیدیحیی جعفری روز شنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: ما در مملکت اطلاعات، نیروی انتظامی و بزرگتر داریم و اگر گروهی که اسم شان اصلاح طلب است و آمده اند در کرمان می خواهند سخنرانی کنند، آیا من حق دارم بیایم سخنرانی را بر هم بزنم؟ نه.
وی اظهار کرد: اگر قرار باشد سخنرانی انجام نشود، اطلاعات و نیروی انتظامی باید این کار را بکند و الا سنگ روی سنگ بند نمی شود.
امام جمعه کرمان افزود: چندی قبل گفتند حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای برای سخنرانی به دانشگاه آزاد کرمان می آید. من با رییس دانشگاه تماس گرفتم و پرسیدم شما دعوت کردید گفت نه، انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر و آزاد دعوت کننده بوده اند و بعد این جلسه را بر هم زدند و نگذاشتند صحبت کند و اخیرا هم پسر شهید مطهری به شیراز رفته که وی را در فرودگاه زده اند البته شنیده ام او را از فرودگاهبرگرداندند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: من عمری در این کارها بوده ام؛ به کلام الله این گونه کارها به ضرر دین و مملکت است و آیندگان نتیجه اش را خواهند دید.
آیت الله جعفری تاکید کرد: باید بفهمیم که اداره مملکت با یک گروه و یک حزب خیلی مطلوب نیست باید همه گروه ها و احزاب طبق شرایط شرکت کنند و هر کس از فیلتر شورای نگهبان رد شد، باید وی را قبول کنیم و این قانون مملکت است.
امام جمعه کرمان گفت: «این گروهی که پسر مطهری را کتک یا سخنرانی سید هادی خامنه ای را بر هم زدند، همان هایی هستند که سخنرانی های لاریجانی و ناطق نوری را در شب احیا به هم زدند.»
وی افزود: «چرا کاری می کنید که دشمن و بی بی سی ها بگویند در ایران آزادی نیست و البته آنها به عمل همین گروه ها تمسک می کنند.»
آیت الله جعفری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند همه بدانند که من با این کارها مخالف هستم.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی