چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024

کارشناس ارشد مسائل منطقه با تاکید بر اینکه تغییر رو یکرد آمریکایی در قبال سوریه نشان از شکست استراتژیک آمریکا از جبهه مقاومت دارد، گفت: مقدمه فروپاشی اسرائیل را آماده کرده است، و این نشان دهنده این است که مقاومت همیشه جواب می دهد.

به گزارش انارما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،حسن هانی زاده کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و منطقه ای در گفت و گو با سرویس بین الملل تهران نیوز؛ به شکست استراتژیک آمریکا از محور مقاومت اشاره کرد و گفت: تغییر مواضع آمریکا در مقابل سوریه از تغییر حاکمیت به گفتگو با بشار اسد نشانه شکست آمریکا از جبهه مقاومت است.

وی در ادامه عنوان کرد: در واقع تغییر رویکرد آمریکا نسبت به سوریه نشان می دهد که سیاست های آمریکا در سوریه با شکست مواجه شده و در حال حاضر هم وزارت خارجه، سازمان سیا و پنتاگون دنبال این هستند تا شرایطی فراهم کنند که از رهگذر مذاکره مستقیم با بشار اسد رئیس جمهور سوریه به نوعی مشکلات داخلی سوریه و بحران سوریه را مهار کنند و این امر نشان می دهد که آمریکایی ها در طول چهار سالی که از بحران سوریه می گذرد، فریب برخی از گزارش کشورهای عربی مثل عربستان، قطر را خورده اند و این دو کشور در گذشته اعلام کردند  که بشار اسد در ظرف مدت شش ماه سقوط خواهد کرد که اکنون ۴ سال از این بحران می گذرد و این بحران از مرزهای سوریه هم فراتر رفته است.

کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به این نتیجه رسید که باید بحران سوریه را مهار بکند و ادامه این بحران ممکن است به گسترش پدیده تروریسم در خاورمیانه و اروپا منجر بشود.

هانی زاده همچنین افزود: از آنجایی که باراک اوباما سعی می کند که این موج تروریسم مهار بشود، رویکردها به این سمت و سو است که با بشار اسد مذاکره کنند.

وی ادامه داد: شکست استراتژیک آمریکا از جبهه مقاومت مقدمه فروپاشی اسرائیل را آماده کرده است، و این نشان دهنده این است که مقاومت همیشه جواب می دهد.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه بیان کرد: اسرائیل در شکل گیری گروهک های تروریستی نقش عمده ای دارد و وجود گروهک های تروریستی مانند داعش نتیجه رایزنی های گسترده رژیم صهیونیستی، آمریکا، اروپا، رژیم عربستان و قطر بوده است.

هانی زاده گفت: تصور آنها این است که برای مقابله با جنبش های جهادی ایجاد یکسری از مجموعه های تروریستی می تواند تاثیر گذار باشد و می تواند مقاومت اسلامی را از بین ببرد.

وی اظهار کرد: تلاش عربستان  قطر این بود که داعش را از سوریه به لبنان منتقل کنند تا ضربه نهایی را به حزب الله وارد کنند اما با شکست مواجه شدند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه تصریح کرد: با توجه به شکست طرح های آمریکا، اسرائیل، عربستان، قطر و ترکیه در منطقه؛ بیشترین نیاز امریکا به برای مهار گروه های تروریستی به ایران است.

هانی زاده به پیش بینی مقام معظم رهبری درخصوص شکست آمریکا از سوریه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که معظم له وقایع منطقه را با دقت رصد می کنند، پیش بینی ایشان کاملا دقیق بود و سوریه بطور کامل از این بحران خارج خواهد شد و طرح های آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها برای تغییر ساختار منطقه و سرنگونی نظام های وابسته به مقاومت اسلامی با شکست مواجه خواهد شد و این تحریم ها هم بی اثر خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر آمریکایی ها به شدت نسبت به هم سویی با عربستان، قطر و ترکیه ناراضی هستند و تلقی اشتیاه آمیز این کشورها باعث شد که آمریکایی ها هزینه های مالی و سیاسی سنگینی در رابطه با بحران های منطقه بپردازند.

 گفتنی است؛ بعد از گذشت چهار سال از بحران در سوریه آمریکا که از ابتدا بر کنار رفتن بشار اسد از قدرت تاکید کرده بود و این تاکید بارها از زبان مسئولان این کشور مطرح شده بود، جان کری وزیر خارجه آمریکا دیروز در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که آمریکا مجبور خواهد بود برای یک انتقال سیاسی در سوریه با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور، مذاکره کند و در حال بررسی راه‌هایی برای فشار بر وی برای مذاکره است.

کری در این مصاحبه که امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه پخش شد خط‌مشی آمریکا مبنی بر اینکه اسد مشروعیت خود را از دست داده و باید قدرت را ترک کند تکرار نکرد.

وی گفت: “ما در نهایت باید با اسد مذاکره کنیم. ما همیشه مایل بودیم که در چارچوب فرآیند ژنو یک مذاکره کنیم.” وی به کنفرانس سال ۲۰۱۲ اشاره داشت که خواهان یک انتقال سیاسی بر اساس مذاکره و برای پایان دادن به مناقشه سوریه شده بود.

کری گفت که آمریکا و سایر کشورهایی که وی نامی از آنها نبرد در حال بررسی راه‌هایی برای آغاز یک فرآیند دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه سوریه هستند.

کارشناسان سیاسی این موضع گیری وزیر خارجه آمریکا را در راستای تغییر رویکرد این کشور در قبال نظام سوریه ارزیابی می‌کنند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی