چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024

استاندار تهران گفت: دشمن با هر حربه‌ای می‌کوشد تا کشور در وضعیت بحرانی قرار گیرد، اما قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نمی‌گذارد، این حالت ایستایی و محدودیت در مسیر عمرانی و آبادانی کشور ایجاد شود.

به گزارش  انارما به نقل از خبرگزاری مهر ، سیدحسین هاشمی در آستانه پایان مراحل حفاری فاز اول خط ۷ متروی تهران، درباره نقش قرارگاه سازندگی در عمران و آبادانی پایتخت اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پایان جنگ تحمیلی، توانمندی‌های بالقوه نیروهای ارزشی خود را به شایستگی در خدمت سازندگی کشور قرار داد.

وی افزود: تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برکتی است که در عرصه عمرانی و سازندگی کشور سرنوشت بسیاری از طرح‌های اساسی کشور را رقم می‌زند و این مهندسی موفقیت‌آمیز می‌تواند در راستای توسعه کشور بازوی استواری برای دولت باشد.

استاندار تهران با اشاره به اجرای دو پروژه مهم دیگر توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، تأکید کرد: استان تهران به عنوان پایتخت کشور پروژه‌های بزرگی را در دستور کار خود داشته که به میدان آمدن جهادگران سازندگی خاتم، باعث ایجاد موفقیت در توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های حوزه عمرانی پایتخت شده است.

هاشمی گفت: یکی از این پروژه‌ها کمربندی سوم تهران بود که خوشبختانه قرارگاه با پذیرفتن مسئولیت این طرح با سهولت در اجرا و ارتقای کیفیت زودتر از موعد، کار را به پایان رساند. در کنار این موفقیت یکی دیگر از اقدامات، ایجاد کانالی برای استفاده بهینه از تونل شمال غربی تهران بود که در نوع خودش بلامنازع و علمی ساخته شد.

وی با بیان اینکه اعمال سیستم BOT در آب یکی از اهداف دیگر ما در توسعه زیرساخت‌های استان تهران است، اظهار داشت: با قرارگاه سازندگی در حال مذاکره هستیم تا همچون گذشته ما را در اجرایی کردن پروژه اعمال سیستم BOT در آب یاری کنند؛ اگر این مهم محقق شود، برگ زرینی در تاریخ اقدامات عمرانی کشور به ثبت خواهد رسید.

قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) مانع حرکت بخش خصوصی نیست

استاندار تهران ادامه داد: ما نمی‌توانیم مملکت را در حال سکون قرار دهیم و کار عمرانی تعطیل شود؛ در صورتی که امروز پیش از مقاطع دیگر نیاز به پیشرفت و سرعت در حوزه‌های سازندگی و عمرانی کشور داریم. این امر شائبه‌ها را از بین می‌برد و حقیقت را مشخص می‌کند که بخش خصوصی به واقع قادر به اجرای این پروژه های ملی پرهزینه و سخت نیست؛ با توجه به این محدودیت‌ها و شرایط سخت و بحرانی، باید فرصت را مغتنم شمرد و از این حرکت‌های جهادگونه استقبال و حمایت کرد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه قرارگاه مانع حرکت بخش خصوصی در توسعه عمرانی و آبادانی کشور نیست و تنها تلاش می‌کند در شرایط تحمیل تحریم‌های ظالمانه از سوی استکبار جهانی، کشور دچار حالت ایستایی نشود.

بر اساس این گزارش، خط ۷ مترو تهران به طول ۲۷ کیلومتر مشتمل بر ۲۵ ایستگاه از منطقه جنوب شرق آغاز و تا میدان بوستان منطقه سعادت‌آباد در شمال ‌غرب تهران ادامه می‌یابد؛ این عملیات به صورت زیرزمینی انجام شده و از این جهت، یکی از عمیق‌ترین خطوط ریلی کشور به شمار می‌رود.

این پروژه بیشترین تعداد ایستگاه‌های تبادلی و تقاطعی و همچنین نخستین خط مترویی به حساب می‌آید که در احداث آن از دو دستگاه حفاری تمام مکانیزه TBM و EPB به قطر ۹ متر و ۱۵ سانتی‌متر استفاده می‌شود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی