چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024

شبکه بزرگ ترویج فساد در فضای مجازی با تلاش نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان بوشهر شناسایی و منهدم شد.

به گزارش انارما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا حیدر بحرانی با بیان اینکه امسال عملیات انهدام شبکه تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی -عملیات عنکبوت- در حوزه های غیراخلاقی و گروه هایی که تلاش در ترویج ابتذال به وسیله مدلینگ داشتند، در دستور کار پاسداران حریم امنیت سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر قرار گرفته بود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: بیشترین متهمانی که در این فضا فعالیت داشتند در مرکز استان بوشهر بوده به طوری که تاکنون در مجموع سه فاز ۱۷۰ سوژه شناسایی شده است که ۱۱۰ مورد آن مربوط به فاز نخست مدلینگ است.

وی با بیان اینکه تاکنون براساس اولویت بندی ۳۴ کیس عملیاتی شده است یادآورشد: در همین راستا تاکنون ۱۷ مورد بازرسی از محل کار و منزل، ۱۶ استودیو تعطیل، ۹ متهم بازداشت، ۳۴ نفر به دادگاه احضای و بازجویی، ۱۰ نفر در نوبت احضار و به بیش از ۴۰ نفر نیز تذکر داده شده است.

بحرانی افزود: طبق تحقیقات نیروهای سپاه، بیش از ۱۱۰ صفحه و پروفایل در سست کردن و نفی نهاد خانواده، تمسخر اعتقادات و ارزش های دینی، ترویج روابط خارج از قواعد اخلاقی، انتشار تصاویر خصوصی، سو استفاده از دختران و پسران برای مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی استان بوشهر در حال فعالیت بودند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: از این تعداد صفحه و پروفایل، گرانندگان اصلی آنها شناسایی و ۴۴ نفر برای پاسخگویی به مراجع قضایی احضار شده و بخشی از صفحات مد نظر با دستور فضایی مسدود شد و بخش دیگری نیز در حال حذف هستند.

وی عنوان کرد: این شبکه با تکثیر عکس های مدلینگ، عروس و دادماد، فیسبوکی و اسپرت به صورت عکاسی زیر زمینی و یا در استودیو عکاسی، آنها را برای تبلیغ و جلب مشتری به واحدهای صنفی مزون عروس و آرایشگاه زنانه ارسال کرده و یا این تصاویر و فیلم ها در سایت ها و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام منتشر می شد که از مدت ها پیش این فعالیت ها تحت پایش نیروهای امنیتی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بود.

بحرانی گفت: برخی از متهمان با برگزاری مسابقه مدلینگ در یکی از شبکه های اجتماعی غیرمجاز و تعیین جایزه برای نفرات اول تا سوم، کاربران عضو این شبکه ها را به مدل شدن و گرفتن عکس های غیر اخلاقی و بارگذاری آن در پروفایل خود ترغیب می کردند.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی دستگیر شدگان بین ۱۸ تا ۲۸ سال است افزود: اغفال زنان و دختران عضو فیس بوک و اینستاگرام، زمینه کسب درآمد نامشروع و تامین معاش اعضای این شبکه را فراهم کرده بود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: انهدام این شبکه توسط نیروهای امنیتی سپاه امام صادق(ع) و مرجع قضایی این استان هشداری جدی به کسانی است که فکر می کنند در شبکه های اجتماعی توانسته اند خانه ای امن برای فعالیت های مجرمانه خود ایجاد کنند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی