دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

به گزارش انارما ،پنجشنبه شب ،۲۸اسفندماه همزمان با ایام فاطمیه _ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) مراسم عروسی همراه با گروه ارکستر و اجرای زنده موسیقی های مبتذل و نورافشانی و ترقه های مهیب در یکی از کوچه های محله آزادگان شهرستان انار برگزار شد.  در این مراسم که همراه با آلودگی صوتی برای ساکنین […]

برگزاری مراسم عروسی در ایام فاطمیه

به گزارش انارما ،پنجشنبه شب ،۲۸اسفندماه همزمان با ایام فاطمیه _ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) مراسم عروسی همراه با گروه ارکستر و اجرای زنده موسیقی های مبتذل و نورافشانی و ترقه های مهیب در یکی از کوچه های محله آزادگان شهرستان انار برگزار شد.

 در این مراسم که همراه با آلودگی صوتی برای ساکنین این کوچه بود مراسم عروسی با اجرای مبتذل ترین موسیقی های حرام با اجرای زنده برگزار شد و تا ساعت  ۱بامداد جمعه  به رقص و پایکوبی پرداختند.

با اعتراض برخی همسایگان خودروی نیروی انتظامی در محل حاضر میشود و انتظار میرفت پس از حضور مامورین نیروی انتظامی در محل که به گونه ای این مامورین در جایگاه دفاع از حفظ آسایش  مردم بودند   گروه ارکستر تعطیل شود اما نه تنها تعطیل نشد بلکه تا ساعتی بعد از حضور نیروی انتظامی هم به راحتی کار خود را ادامه دادند.

 آیت الله مکارم شیرازی  در استفتائی در  خصوص برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام فاطمیه  میگویند:  سه روز ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ جمادی الاول و سه روز ۱و ۲ و ۳ جمادی‌الثانی بنا بر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.

حجت الاسلام حسینی نوه امام جمعه موقت شهرستان انار در خطبه های نمازجمعه هشتم اسفند ماه سال جاری در خصوص حفظ حرمت ایام فاطمیه گفته بود: طبق نقل ۹۵ روز شهادت حضرت فاطمه “سلام الله علیها”  در فروردین سال ۹۴قرار دارد و وظیفه ما هست در این ایام حرمت ها را حفظ کنیم و نقلی هم که بزرگان دین از جمله مرحوم  کاشف الغطاء دارند اینست که خود حضرت زهرا(س) هم دوست دارند که شیعیان این دودهه را عزاداری کنند.

 

 

دیدگاه کاربران

مهدی جمعه 20 مارس 2015 - 1:13 ق.ظ

واقعاچرا بعضی زندگی هاراباگناه آغازمیکنن وبعض ازچیزهارامثل ارکست رسم میکنن واسمش روهم میگذارندشادی .جای تاسف است عوض اینکه باتوکل به خدااول زندگی روآغازکنیم بابعضی کارامون کاری میکنیم که بعض عروسی هاچندماه یاچندسال بیشتردوام نمیاورد.ماراه خوش بودن وخوش زندگی کردن راگم کرده ایم .راه خوب زندگی کردن یادخداست

انار جمعه 20 مارس 2015 - 2:42 ق.ظ

سؤال: دعوت از گروههای مطرب و ارکستر در مجالس عروسی که غالباً این مجالس را به مجالس لهو و لعب تبدیل می کنند و شرکت در این محافل چه صورت دارد؟ کسب افراد از این راه آیا حلال یا حرام؟

لازم به ذکر است برخی از این گروهها با مجوز وزارت ارشاد فعالیت دارند.حضرت آیت الله خامنه ای:

هر نوع خوانندگی و نوازندگی که انسان را از خداوند متعال و معنویات و فضایل اخلاقی دور نموده و به سمت گناه و بی بند و باری و بیهودگی سوق دهد لهوی بوده و حرام می باشد و همچنین شرکت در این مجالس و کسب در آمد از طریق آن.

حضرت آیت الله بهجت:

شرکت در این محافل جایز نیست و کسب آنها هم حرام است.

حضرت آیت الله تبریزی:

شرکت در این محافل جایز نیست و کسب آنان حرام است و مجوز وزارت ارشاد از نظر شرعی اعتباری ندارد.

حضرت آیت الله گلپایگانی:

دعوت از آنها حرام و اجرت عمل آنها نیز حرام است و شرکت در جلسات آنها نیز جایز نیست و مجوز وزارت ارشاد نمی تواند حرام را حلال کند.

حضرت آیت الله فاضل لنکرانی:

حرام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

جایز نیست.

حضرت آیت الله سیستانی:

اگر لحن اهل لهو و لعب باشد یا موزیک مناسب مجالس لهو و لعب باشد حرام است و کاسبی از این راه نیز حرام است.

نام و نام خانوادگی جمعه 20 مارس 2015 - 3:16 ق.ظ

حرمت ایام فاطمیه رو باید نگه داشت.کارشون اصلا درست نبوده…..ولی «انارما»وقتی ساعت انتشار خبرت ۰۰:۵۱هستش ولی شما توی خبر نوشتین این مراسم تا ساعت ۰۱:۰۰ادامه داشته٬این حسو به مخاطب القا میکنه که خبر از روی عدم اطلاع ٬صداقتو وغرض ورزی نوشته شده….«انارما»نمیخوای بگی که از اینده خبر داری؟؟؟؟؟

نام و نام خانوادگی جمعه 20 مارس 2015 - 7:43 ق.ظ

بی خیال موسیقی حرام چیه دیگه

ناشناس جمعه 20 مارس 2015 - 8:23 ق.ظ

به ماچه که کی چیکارمیکنه چجوری عروسی میگیره هرکس توگور خودش می خوابه یه روزی چوبشومی خورن

امیری جمعه 20 مارس 2015 - 8:31 ق.ظ

اوهو پس بگو صدا بوق و عروس کشونی دیشب تو خیابون مال اینا بوده!!!!!!!

اناري جمعه 20 مارس 2015 - 9:30 ق.ظ

شما هم دیگه شورش را در آوردید .

مدیر جمعه 20 مارس 2015 - 9:58 ق.ظ

در پاسخ به یکی از مخاطبان که گفته بود ولی «انارما»وقتی ساعت انتشار خبرت ۰۰:۵۱هستش ولی شما توی خبر …
سلام/این عروسی در نزدیکی منزل یگی از اعضای کادر خبری انارما برگزار شده و اطلاعات کسب شده کاملا دقیق است و از آنجایی که اخبار بصورت آنلاین به انارما گزارش داده شد خبر قبل از به پایان رسیدن عروسی در انارما منتشر شد
والا همسایگان محل مذکور کاملا مستحضر هستند این عروسی تا ساعات ۱بامدادو حتی بیشتر ادامه داشت

سیدابولفضل جمعه 20 مارس 2015 - 10:05 ق.ظ

من اصن کار موسیقی حرام و این حرفا ندارم اما باید قبول کنیم آوردن گروه ارکس اونم تو ایام فاطمیه اصلأ پذیرفته نیست/ای کاش یکم صبرمیکردن این ایام تموم میشد بعدش عروسی میگرفتن

جوان اناری جمعه 20 مارس 2015 - 10:55 ق.ظ

اگر بعضی افراد می گذاشتند کنسرتهایی با مجوز برگزار میشد و جوانان هیجان خودشان را تخلیه می کردند. کار به اینجاها نمی کشید جهت اطلاع کسانی که نگذاشتند کنسرت با مجوز رسمی از ارشاد برگزار بشود حالا این جوانانها می روند اینجور کنسرتها بدون هزینه حتی شامم می خورند دعا به جون عروس و داماد می کنند که گروه کنسرت آورده اند ولی همه گناهش گردن شما…….

نام و نام خانوادگی جمعه 20 مارس 2015 - 11:30 ق.ظ

اصلا کارشون درست نبوده حرمت ایام رو باید نگه می داشتند

حجت جمعه 20 مارس 2015 - 12:20 ب.ظ

خوب کاری کردن بذارین جوونا خوش باشن میخاستین بشینن های های گریه کنن یا سینه بزنن؟!

انار-انار جمعه 20 مارس 2015 - 12:49 ب.ظ

باید در زمینه عروسی و ازدواج فرهنگ سازی بشه.
من جوانی ۲۵ ساله هستم. از حدود ۱۰ سال پیش یاد نمیدم که رفته باشم مراسم عروسی. حتی مراسم دایی و پسر عموم.
نه حوزه رفتم و نه سپاه و بسیج. الان دانشجوی دکتری دانشگاه ملی هستم.
انشالله به امید خدا میخوام بعد از ماه رمضان ازدواج کنم.
هم خودم و هم همسرم به این نتیجه رسیدیم که بجای مراسم عروسی، بریم یه سفر و بعدشم اقوام درجه یک را دعوت کنیم (در حد ۵۰ نفر) و یه ولیمه بدیم و تمام.
حتی خانواده هر دومون نیز موافقن، اما میگن با حرف مردم چه کنیم.
و خب، راست میگن. نمیشه که به حرف مردم توجه نداشت.
و ای کاش مردم عقلشون تو چششون نبود.

بنده جمعه 20 مارس 2015 - 1:13 ب.ظ

خیلی هم کارشون درست بوده اگه کسی اعتراض داره به خودش داره

نام و نام خانوادگی جمعه 20 مارس 2015 - 2:12 ب.ظ

سلام با این کارتون موافقم ،خیلی عالیه ، اگر شما که اهل علم و دانشی این کار را بکنید جوانهای دیگر هم به شما نگاه می کنند و یاد می گیرند و خبر ندارند توی این عروسی چه بلاهایی به سرشون می اید( ورشکستگی ، نداری ، بی پولی ، کینه اقوام از یکدیگر و …)

ناشناس جمعه 20 مارس 2015 - 2:23 ب.ظ

اقای حجت شمابشین های های واسه خودت گریه کن

منجی جمعه 20 مارس 2015 - 3:09 ب.ظ

با سلام خدمت تمام اناری ها با حرف هایی که از بعضی ها خوانده شد فهمیده می شود که وضع اعتقادی مردم انار به سرعت در حال عوض شدن یا بهتر بگم عوضی شدن است لااقل اگر دین ندارید آزاده باشید معرفت ؟

ali جمعه 20 مارس 2015 - 3:11 ب.ظ

سلام..اگه ایام فاطمیه هست تلویزیون چی میگین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ح-ا-ا جمعه 20 مارس 2015 - 5:14 ب.ظ

هی امان از…..

ع جمعه 20 مارس 2015 - 5:23 ب.ظ

عروسی بوده ها!

نام و نام خانوادگی جمعه 20 مارس 2015 - 6:46 ب.ظ

یک سوال اول ایام فاطمیه چند روزه میگن اول ۱۵ روز بعد هم ۱۵ روز یک دفعه کردنش یک ماه

نام و نام خانوادگی شنبه 21 مارس 2015 - 1:33 ق.ظ

دوست داشتن فکر نمیکنم به کسی ربطی داشته باشه.هر کسی تو گور خودش میخوابه.

نام و نام خانوادگی شنبه 21 مارس 2015 - 10:44 ب.ظ

در پاسخ به حجت که ان شا ءالله جوان متدینی است عرض میکنم می دونی قانون میگه هیچ صدایی به جز اذان نباید از بلنگو پخش بشه ؟ اگه به جای این صداهای آن شب صدای مداحی یا قرآن هم بود اشکال داشت !! تا چه رسد به موسیقی که در حرام بودن آن هیچ مسلمانی شک ندارد

صالحی شنبه 21 مارس 2015 - 11:31 ب.ظ

چرا زود به مذهب ربطش میدید مزاحمت برای مردم آنهم ساعت یک بعد از نصف شب ممنوعه چه تو ایران چه اروپا وچه هر جای دیگر دنیا

نام و نام خانوادگی دوشنبه 23 مارس 2015 - 2:38 ق.ظ

عجججججب

علی سه‌شنبه 24 مارس 2015 - 8:18 ق.ظ

دمت گرم انار – انار ان شتء الله خدا اجرت بده البته منم مراسم عروسی رو خیلی ساده تو خونه گرفتیم خیلی هاهم اعتراض کردن ولی تموم شد و به هیچ کدومشون اهمیت ندادم گفتم اول خدا بعد شما.

پشیمان سه‌شنبه 24 مارس 2015 - 8:22 ق.ظ

اصلا ایام فاطمیه هیچی اگه یکی کریض داشته باشه یکی خواب باشه با این سرو صداها و مزاحمت ها چجوری میخوان جواب خدارو بدن.البته این هم یه جورایی برمیگرده به کم کاری نیروی انتظامی در این حوزه.اگه بادو تا دوماد قاطع برخورد میکردن دیگه اینجور مشکلات نداشتیم.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی