پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 9 May 2024

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه غرب باید دست از باج خواهی بردارد، گفت: طرف مذاکره کننده با ایران اگر اشتباه سال ۸۲ را تکرار کند با قدرت بیشتر هسته ای ایران مواجه می شود.

به گزارش انارما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید حسین نقوی حسینی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به برآورد روند مذاکرات هسته ای، گفت: بیان جزئیات و نقطه نظرات برگرفته از اراده سیاسی طرفین در نشست های طولانی می تواند با استدلال و منطق یک توافق خوب را رقم بزند.

وی در تشریح ساختار اردوگاه تیم مذاکره کننده، تصریح کرد: طرف مقابل نشان می دهد که اراده سیاسی دارد اما از آنجایی که تحت فشار صهیونیست ها هستند هنوز در این راستا نتوانسته ایم به نقطه مشترک برسیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر وجود شرایط و بستری مناسب برای رسیدن به توافق، اضافه کرد: آمریکا و در مجموع غربی ها باید دست از باج خواهی بردارند و در این روند فرانسه نیز تحت تاثیر صهیونیست ها قرار گرفته است

وی با اشاره به پیام اخیر ظریف به اوباما با بیان اینکه تیم مذاکره کننده باید بداند در رویارویی با ایران کدام مسیر را می خواهد انتخاب کند، افزود: ملت ایران در حیات با برکت انقلاب اسلامی با وجود تحریم های مختلف نشان داده اند که تحت فشار و تهدید ها و تحریم ها قرار نخواهند گرفت.

نقوی حسینی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای فرصت طلایی برای رفع مشکلات قدرت های مذاکره کننده با ایران اسلامی است، ابراز کرد: اگر یک توافق خوب صورت نگیرد با مقاومت ملت ایران مواجه خواهند شد و این مسئله خطرات جدی برای آنها دارد.

ایران قدرت غنی سازی اورانیوم بیش از ۲۰ درصد را دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حرکت در جریان خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری و دفاع از حق و حقوق مردم در تشریح قدرت ایران در غنی سازی بیش از ۲۰ درصد اورانیوم و بهره مندی از ۲۰ هزار سانتریفیوژ را از بندهای پیشنهادی کمیسیون به تیم مذاکره کننده ایرانی برشمرد.

نقوی حسینی در خاتمه با بیان اینکه ایران اسلامی در برابر باج خواهی استکبار مقاومت می کند و زیر بار زور نمی رود، خاطرنشان کرد: طرف مذاکره کننده با ایران اگر اشتباه سال ۸۲ را تکرار کند در آینده با قدرت بیشتر هسته ای ایران مواجه خواهد شد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی