یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

سعدالله زارعی گفت: به دلیل نقش و جایگاهی که رهبر انقلاب درصحنه های داخلی، منطقه ای و بین المللی دارند، لذا جهت گیری های رهبری به عنوان قطب مهم تحولات بین المللی مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

به گزارش انارما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با ناب نیوز، در رابطه با شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری ابراز کرد: نامگزاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب یک رمز و علامت برای تنظیم آهنگ حرکت ملت ایران در سال پیش رو است که معمولا با نگاه به نیازها و اولویت ها تعیین می شود.

وی افزود: شعار سال ارتباط مستقیمی با تحولات ایران و جهان دارد، براین اساس تشخیص رهبر معظم انقلاب، سال ۹۴ سالی است که بر مبنای استفاده از فرصت ها در صحنه های داخلی و منطقه ای شکل می گیرد و لازمه بهره گیری مناسب از این فرصت ها، همدلی و همگامی ملت و دولت است.

زارعی تصریح کرد: البته در اینجا واژه دولت در معنای گسترده تر از کابینه، و در مفهوم کلی آن به معنای بخش های مختلف نظام جمهوری اسلامی استفاده می شود و در واقع همدلی مردم و نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف است که البته در بخش های مختلف نظام، دولت به معنای کابینه نقش برجسته تری دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان هدف در نهاد ملت ایران می گذرد، پیشرفت و توسعه کشور، مصون شدن در برابر تهدیدات خارجی،  ایفای نقش فعال و موثر در محیط بین المللی و ایجاد منطقه ای آرام تر و توانمند تر برای رسیدن مسلمانان به موقعیت برتر در سطح جهانی است که در شعارهای ملت ایران در صحنه های مختلف تجلی و تبلور پیدا می کند.

وی در ادامه بابیان اینکه آنچه که به صورت شعار برزبان جاری می گردد و به صورت سیاست ها و استراتژی ها نمودار می شود، باید با اهداف بلندی که در دل ها قرار دارد هماهنگ و هم نوا باشد، اظهار کرد:عده ای گمان نکنند شعارها صرفا جنبه نمادین و سمبلیک دارند، بلکه نشانه هایی از معرفت عمومی مردم است و سیاست ها، امور واقعی هستند که بر مبنای توانایی ها، ابزار ها و محدودیت ها تنظیم می شود.

زارعی افزود:  ملت زنده استعدادهایی دارد که باید شکوفا شده و به ظرفیت ملی افزوده شود و آنچه در دل ملت ایران است ،اموری واقعی است که در میدان عمل هم عمدتا محقق شدند و یا نمونه هایی از موفقیت را تجربه کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با بازتاب فرمایشات مقام معظم رهبری و تعیین شعار سال، در خارج از کشور بیان کرد: به دلیل نقش و جایگاهی که رهبر انقلاب درصحنه های داخلی، منطقه ای و بین المللی دارند، لذا جهت گیری های رهبری به عنوان قطب مهم تحولات بین المللی مورد توجه ویژه قرار می گیرد و دنیا نیز این نکته را پذیرفته است که نگاه بخش قابل توجهی از ملت ها و دولت ها به رهبر معظم انقلاب واستراتژی تعیین شده از سوی ایشان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران در کانون فعل و انفعالات منطقه ای و بین المللی قرار گرفته است و نوع موضع گیری ایران نقش تعیین کننده ای در منطقه دارد، استراتژی اعلام شده توسط رهبری، یک سیاست منطقه ای و بین المللی نیز هست هرچند نمای بارز آن در داخل کشور باشد.

زارعی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود، نکات بسیار جالبی در بحث انرژی هسته ای مطرح نموده و مسیر دولت و تیم مذاکره کننده را ترسیم کردند، تصریح کرد: در سخنرانی معظم له در جوار حرم رضوی، نکته های اساسی در بازشناسی ماهیت غرب بود که در واقع بسیاری از اهداف پنهانی آمریکا را برملا کرد.

وی در پایان ابراز کرد: غرب، رهبر معظم انقلاب را یک شخصیت استراتژیک می داند که همیشه در مواجهه با مسائل عمده جهانی دارای دیدگاهی مستقل و مشخص است، به همین جهت کشورهای غربی،بر نکات مطرح شده در سخنرانی رهبری متمرکز شده و به شرح  وتفصیل این نکات پرداخته اند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی