شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

مسئول اتحادیه فرش دستباف گل‌آذین انار نیز گفت: هم‌اکنون در شهرستان انار بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر بافنده با ۶۰۰ دار قالی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۵۳۸ نفر بیمه دارند…

فرش دستبافت شهرستان انار صادر میشود

به گزارش انارما به نقل از فارس،  محمد خادمی در همایش فرش دستباف این شهرستان با بیان اینکه فرش دستباف باارزش‌ترین هنر خلاقانه بشر است، اظهار داشت: طی سه ماه آینده فرش شهرستان انار با طرح و برند این شهرستان به ثبت رسیده و صادر می‌شود.

معاون مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: فرش استان کرمان ثبت جهانی شده و هیچ کشوری نمی‌تواند برند آن را کپی کند.

مصطفی زریسفی بیان کرد: ۶۰۰ هزار نفر در ایران به شغل قالیبافی مشغول هستند که از این تعداد ۷۰ هزار نفر در استان کرمان بوده و ۲۶ هزار نفر آنها بیمه هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بافندگان فرش استان کرمان بانوان هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۱۴ میلیون دلار صادرات فرش داشتیم که از این مبلغ ۲۲ میلیون دلار مربوط به استان کرمان است.

مسئول اتحادیه فرش دستباف گل‌آذین انار نیز گفت: هم‌اکنون در شهرستان انار بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر بافنده با ۶۰۰ دار قالی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۵۳۸ نفر بیمه دارند.

مهدی تهرانی افزود: اتحادیه فرش شهرستان انار یکی از اتحادیه‌های برتر و فعال استان است.

 

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا چهارشنبه 22 آوریل 2015 - 2:36 ب.ظ

بارک الله خبرنداشتم.خوشحال شدم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی