جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

در این نشست سردار سلیمانی تحلیل جامعی از اوضاع منطقه اعم از افغانستان، عراق، سوریه، یمن و لبنان ارائه کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این تحلیل مبتنی بر شکست‌های ائتلاف آمریکایی در عراق بوده و نقش صادقانه جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم را روشن کرده است.

به گزارش انارما به نقل از  صبح توس، مجمع عمومی رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان مجلس با حضور دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی برگزار می‌شود که منطقه خاورمیانه در آتش وحشیگری‌های تروریست‌های وهابیت می‌سوزد. سعودی‌ها، پدرخوانده این فرزند نامشروع، یمن را به کشتارگاه مردم بی‌دفاع تبدیل کردند و صهیونیست‌های افسار پاره کرده و به سوریه حمله هوایی می‌کنند.

در این نشست سردار سلیمانی تحلیل جامعی از اوضاع منطقه اعم از افغانستان، عراق، سوریه، یمن و لبنان ارائه کردند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این تحلیل مبنی بر شکست‌های ائتلاف آمریکایی در عراق بوده و نقش صادقانه جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم را روشن کرده است. این توان جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از ثبات و صلح در منطقه و هم‌چنین مبارزه با پدیده تروریسم و حمایت از مردم مظلوم منطقه توانسته درنهایت به یک نوع توازن و ثبات در منطقه تبدیل‌شده است. از طرفی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در رویارویی با طرف آمریکایی، از این سرمایه خرج کرده و آمریکایی‌ها را مهار کرده‌اند.

با استناد به گفته مقامات آمریکا و اعراب منطقه مشخص می‌شود که این تدبیرهای سپاه بوده که روابط فعلی تهران – دمشق را از خطر تهران – آنکارا شدن نجات داده و بر دوستی بسیار نزدیک ایران و سوریه صحه گذاشته است. با گسترش موج اسلام‌خواهی و افول جایگاه غرب و متحدانش در منطقه، غرب هجمه خود علیه ایران را که وزن استراتژیکش با تحولات اخیر بیشتر شده است، روزبه‌روز افزایش می‌دهد. ازجمله تبلیغات گسترده واشنگتن و هم‌قطارانش ایجاد جنگ داخلی در سوریه و متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی سوریه است. اما در این میان این سپاه بوده که به‌طور مرتب هدف تبلیغات منفی غرب قرارگرفته است.

درحالی‌که دولت اوباما از ارائه تجهیزات ارتباطی، نظامی و لجستیکی به تروریست‌های مسلح در پوست مخالفان سوریه دریغ نکرده و کشورهای عربی دستمزد مبارزان مسلح را می‌پردازد؛ سیاسیون ما با مقامات آمریکایی عکس یادگاری می‌گیرند و آینده توافق خوش‌بین‌اند! خوش‌بینی نصیب بازیگران میدان سیاست شده، گلوله و خمپاره‌های آمریکایی نصیب رزمندگان عرصه جهاد و شهادت!

موفق الربیعی، مشاور سابق امنیت ملی عراق و از چهره‌های تأثیرگذار در عراق از دیدارهایش با حاج قاسم می‌گوید. او که در سال‌های اخیر سه مرتبه با سردار سلیمانی در تهران دیدار داشته است، معتقد است سردار متفکری عمیق در امور استراتژیک است که آرزوی شهادت دارد؛ حال اینکه این روحیه در سیاست‌مداران ما حکم کیمیا دارد.

وال‌استریت ژورنال در راستای تبیین جایگاه نظامیان ایرانی درزمینهٔ سیاست خارجی ایران، همین بس که می‌گوید: در اوایل سال ۲۰۰۸، سلیمانی پیامی را به ژنرال “دیوید پترائوس” فرمانده وقت نیروهای آمریکایی در عراق از طریق “احمد چلبی” سیاستمدار عراقی فرستاد. بنا به گفته یکی از مقاماتی که در این رابطه اطلاع دارد، سلیمانی گفت: ژنرال پترائوس، شما باید بدانید که من، قاسم سلیمانی، سیاست ایران در خصوص موضوع عراق، لبنان، غزه و افغانستان را کنترل می‌کنم.

این گوشه‌ای از اعتراف آمریکایی‌ها در نقش بی‌بدیل سپاه در روابط بین‌المللی بود؛ یعنی همان سرمایه‌ای که امروز در دستان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در نیویورک است.

با پایان جنگ عراق، نزاع آمریکا با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌ویژه سپاه قدس به قلمرو جدیدی گسترش‌یافته است؛ منطقه‌ای به گستردگی جهان. آمریکا به‌طور آشکار اعلام کرد که ایران تلاش می‌کند تا هم‌پیمانان آمریکا در یمن، لبنان و بحرین، عراق، سوریه و حتی رژیم صهیونیستی را سرنگون کند.

مرکز این نزاع هم‌اکنون در نیویورک و به‌طور دقیق‌تر، میز مذاکرات هسته‌ای است. جایی که آمریکا به هدفِ پایان دادن به اقتدار فرا منطقه‌ای جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و در عوض عده‌ای دیگر با ذوق زدگی برای یک عکس دیگر ظریف و کری دست‌وپا می‌زنند. بار دیگر نظامیان در عرصه دیپلماتیک از سیاسیون پیشی گرفتند.

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 1:19 ق.ظ

سردار واقعا کارش درست است.خداوند روزگارش دهد

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی