شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

رئیس شبکه بهداشت گفت: ذرات سنگین معلق و گرد و خاکی که هنگام بارگیری در شرکت های مس ایجاد میشود از آنجایی باد های غالب هم از همان سمت به انار می وزد روانه انار میشوند و بسیار مضر و بیماری زا هستند…

رئیس شبکه بهداشت و درمان

به گزارش انارما ،  برجی رئیس شبکه بهداشت و درمان انار در حاشیه افتتاح پانسیون بیمارستان انار در گفت و گو با خبرنگار انارما گفت: بخش هایی از بیمارستان طبق شاخص های مدنظر علوم پزشکی رفسنجان استانداردهای لازم را از جمله کف ،بیمارستان پنجره ها و سیستم شوفاژ ندارد.

وی افزود: در راستای استاندارد سازی بیمارستان از محل بودجه های دولتی ۱۳۰میلیون تومان از طرف علوم پزشکی برای نصب پنجره های دوجداره و تعویض سیستم گرمایشی(شوفاز) های بیمارستان در نظر گرفته شده است و برای تعمیر کف بیمارستان نیز مقرر شده خیرین هزینه آن را تقبل کنند.

برجی در ادامه از اختصاص یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ضروری بیمارستان انار خبر داد و گفت:با پیگیری های علوم پزشکی رفسنجان از وزارت خانه یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ضروری بیمارستان انار مصوب شده است که طی جلسه ای که با دکتر گنجی رئیس بیمارستان انار داشتیم لیست تجهیزات سرمایه ای از جمله دستگاه فیکو چشم ،یک  دستگاه دیالیز و سایر دستگاه های مورد نیاز و ضروری اطاق عمل خریداری خواهد شد.

وی در خصوص مشکل برق بیمارستان گفت:در بیمارستان وقتی از برخی دستگاه های پزشکی استفاده می شد ترانس برق بیمارستان قدرت تحمل را نداشت و  ارور می داد . با پیگیری های بعمل آمده ۶۰ میلیون تومان از طرف علوم پزشکی برای حل این مشکل اختصاص یافت و ترانس برق جدید خریداری شده و نصب خواهد گردید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان انارخاطر نشان کرد:در نشستی که با حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه انار داشتیم مقرر شد ایشان از محل اعتبارات ستاد زکات مستحبی شهرستان مبلغ ۱۰میلیون تومان برای بهسازی بخش های بیمارستان انار کمک کنند.

برجی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص میزان تاثیر آلایندگی های شرکت های مس بر روی شهرستان انار گفت:شهرشتان انار دقیقا در معرض آلایندگی های شرکت های مس قرار دارد  و همین که منابع آب شرب انار از طرف کوهستان های اطراف شهربابک تامین میشود و فاضلاب این کارخانجات بر روی منابع آب شرب انار قرار دارد بزرگترین دلیل اثبات این موضوع است.

وی افزود: ذرات سنگین معلق و گرد و خاکی که هنگام بارگیری در شرکت های مس ایجاد میشود از آنجایی باد های غالب هم از همان سمت به انار می وزد  روانه انار میشوند و بسیار مضر و بیماری زا هستند.

رئیس شبکه بهداشت با اشاره به نمونه برداری که چندسال گذشته در خصوص بررسی میزان تاثیر آلایندگی شرکت های مس بر شهرستان انار شده بود گفت: در آن نمونه برداری هم املاح سنگین در زمین های کشاورزی ،روی گیاهان و خاک مشاهده شد .

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

اناری شنبه 1 آگوست 2015 - 4:55 ب.ظ

خداوند به رئیس شبکه و تمامی دستندکاران ومسوولین وخیرین خیر وپاداش عطا بفرمایید…اشاالله

نام و نام خانوادگی شنبه 1 آگوست 2015 - 11:56 ب.ظ

به خیرین

جوان بیکار یکشنبه 2 آگوست 2015 - 2:17 ب.ظ

قابل توجه اناریهایی که سهامدار این شرکتهای مس هستند و با پول خود مرگ خود را رقم زدند !!!! و می توانستند با این پول در خود انار سرمایه گذاری بکنند وچند نفر به سرکار بروند نه اینکه بروند و برای شهربابکیها سرمایه گذاری کنند و شهربابکی هایی که نمیگذارند یک نفر اناری آنجا کار کند ولی متاسفا نه خومان شاهدبم چه تعداد زیادی از این شهربابکی ها در انار کار می کنند و مرد شده اند!!!! وای براین غریب پرستی در اتار وای !!!!!!!!!!! وای بر شما سهامداران

م - ا یکشنبه 2 آگوست 2015 - 5:48 ب.ظ

سرنوشت اناری ها و شهربابکیها با هم رقم خورده و جدایی ناپذیر است چرا که تعداد زیادی از مردم شهربابک در انار زندگی و کار می کنند و تعدادی از اناری ها نیز در شهربابک و معدن میدوک مشغول به کارند بنابراین ما نباید بدخواه همدیگر باشیم حتی بنابر قولهای متعدد قرار است حوزه نمایندگی انار و شهربابک یکی شود و از حوزه رفسنجان جدا شود ، در ضمن تعداد زیادی از معلمان اناری ، شهربابکی الاصل هستند آیا یک رفسنجانی در مدارس انار کار می کند؟ همسویی مردم انار و شهربابک به نفع طرفین است

نام و نام خانوادگی دوشنبه 3 آگوست 2015 - 1:30 ب.ظ

آقای م . ا شما احتمالا شهربابکی مقیم انار و کارمند یکی از ادارات هستی میخوای دید مردم وعوض کنی ولی شدنی نیست.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی