شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

اخیرا شایعه ای در فضای مجازی در خصوص وقوع زلزله ای مهیب در شهرستان انار به سرعت در حال پخش و گسترش است که با پیگیری های انارما مشخص شد این موضوع به کلی کذب محض می باشد …

IMG_20150805_011605

به گزارش انارما ،اخیرا شایعه ای در فضای مجازی در خصوص وقوع زلزله ای مهیب در شهرستان انار به سرعت در حال پخش و گسترش است که با پیگیری های انارما مشخص شد این موضوع به کلی کذب محض می باشد .

از طرفی شایعه پردازان برای اعتبار بخشیدن به این پیام ،خبری را که آبان ماه سال ۹۲ در انارما منتشر شده با حذف زمان انتشار خبر در شبکه های اجتماعی پخش کردند.

این خبر  مصاحبه ای است که انارما با مهندس رشیدی رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان در خصوص گسل انار داشته است و در این مصاحبه مهندس رشیدی هشدار داده است که گسل انار ،گسلی فعال است و امکان رویداد زمین لرزه با بزرگای ۷ ریشتر بر روی آن وجود دارد. البته طرح این موضوع بسته به برهه زمانی خاصی نداشته و  صرفا به دلیل معرفی خط گسلی بوده است که از نزدیکی شهر انار عبور می کند.

مهندس رشیدی در قسمتی از این مصاجبه تاکید کرده است که دانش بشری از پیش بینی زمین لرزه در کوتاه مدت ناتوان است و با اطلاعات موجود نمی توان زمان وقوع آن را تخمین زد.

البته با توجه به فعال بودن گسل انار همیشه امکان رخداد حادثه ای ناگوار در شهر انار وجود دارد اما طرح این موضوع در زمان فعلی و معرفی این خبر آرشیوی بعنوان یک مصاحبه بروز ، تنور شایعه پردازی و ایجاد رعب و وحشت را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شهرستان انار به شدت گرم کرد.

IMG-20150805-WA0007

IMG_20150805_011605

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

حقیقت چهارشنبه 5 آگوست 2015 - 6:38 ق.ظ

جناب آقای رشیدی از قدیم گفتند علاج واقعه قبل از وقوع مگر یادتون رفته هواشناسی چند هفته چه پیش بینی اشتباهی کرد و تعداد زبادب از هموطنمان به خاطر سیل جان خود را از دست دادند. خون ابن افراد که از دست رفتند گردن چه کسی است چه تعداد بچه یتیم شدند بخاطر سهل انگاری هواشناسی اینها فرادی قیامت جواب باید پس بدهند . پس جناب آقای رشیدی خیلی باید دفت کنید که خدای نکرده اطلاعات غلط به مردم ندهید اگر خدایی نکرده اتفاقی بیفتد خونش گردن شماهاست. واقعا گسل بزرگی در انار هست رو راست حرفتان را بزنید این شوخی بردار نیست. شما یکبار شده یک جلسه ای در خصوص هنگام زلزله چه کارهایی باید کرد انجام داده باشید و جلسات غیره در خصوص زلزله؟ حالا بعد از زلزله هی بزنید توی سرتان چرا اینکار نکردیم چرا آون کار نکردبم !!!! حرف نزنیم یک خورده عمل کنیم

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 5 آگوست 2015 - 7:40 ق.ظ

مغالطه…

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی