یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

اکنون به شهرستان انار در استان کرمان بروید و وضعیت را ببینید. فکر می‌کنید قیمت یک حلقه چاه آب در این شهرستان چقدر است؟…

قاچاق ۸هزار میلیاردی آب در کشور

انارما : خبرگزاری اقتصاد آنلاین در گزارشی به بررسی وضعیت چاه های کشاورزی در کشور پرداخته است:

در قسمتی از این گزارش آمده است:

درآمد چاه‌های غیرمجاز ۲٫۳ برابر بودجه ماهانه یارانه
در مورد بزرگی گردش مالی آب‌های چاه‌های غیرمجاز می‌توان این میزان را بودجه ماهانه دولت برای پرداخت یارانه‌ مقایسه کرد. آن طور که اخیرا علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد اعلام کرده دولت اکنون ماهانه ۳٫۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه هزینه می‌کند. به گزارش اقتصاد نیوز، در واقع می‌توان برآورد کرد که میزان درآمد چاه‌های غیرمجاز کشور ۲٫۳ برابر بودجه ماهانه یارانه کشور است.

حال معلوم است در این چنین شرایطی ارزش هرکدام از این چاه‌ها به میلیاردها تومان برسد. در این مورد محمد حسین کریمی‌‌پور، مشاور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌گوید: «اکنون به شهرستان انار در استان کرمان بروید و وضعیت را ببینید. فکر می‌کنید قیمت یک حلقه چاه آب در این شهرستان چقدر است؟ اگر همین امروز در شهرستان انار استان کرمان یک چاه با دبی ۳۰ لیتر در ثانیه داشته باشید من همین الان از شما ۱۰ میلیارد تومان می‌خرم. اگر این چاه در عمق باشد من همین الان این چاه را از شما دو میلیارد تومان می‌خرم و اصلاً زمین و باغ شما را هم نمی‌خواهم، تنها برای چاه شما این میزان پول می‌دهم. پس مردم یاد گرفته‌اند یک چاه یک یا دو یا ۱۰ میلیارد تومانی را با تجاوز به قانون و گردن‌کلفتی و دادن رشوه‌های خرد و ریز به مامورانی که مراجعه می‌کنند به دست بیاورند و گویی که سیستم مربوطه در کشور هم به تنها چیزی که جدی نگاه نمی‌کند، موضوع ثبات آب است. چرا که چند سال بعد نماینده محترم مجلس موقع نزدیک شدن به انتخابات چاه‌های غیرمجاز را مجاز می‌کند.»

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

جان مریم شنبه 22 آگوست 2015 - 1:40 ق.ظ

ماشاالله چقدر سرمایه دار…ما که با پول یارانه زندگی میکنیم

ح-ا-ا شنبه 22 آگوست 2015 - 1:12 ب.ظ

منظورشان چی بوده؟یعنی درانارچاهی با دبی ۳۰لیتر درثانیه نداریم که گفته من می خرم.لطفاپاسخ دهید

نام و نام خانوادگی یکشنبه 23 آگوست 2015 - 12:20 ق.ظ

من که نفهمیدم چی گفت.اصلا ارزش اخباری نداشت انارما

نام و نام خانوادگی یکشنبه 23 آگوست 2015 - 1:02 ب.ظ

منم مث شما نگرفتم چی گفته.باور کنید خودشم نفهمیده

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی