دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

با آمدن رئیس جدید اداره منابع طبیعی شهرستان انار حتی برای مدتی بهره برداری از تمامی معادن شن و ماسه انار متوقف شد…

۷۵۱۷۷۰۲۴

به گزارش انارما ، اواخر تیرماه امسال بود که طی جلسه ای که در فرمانداری انار برگزار شد مقر گردید کلیه کسانیکه متقاضی نیاز به معدن هستند به اداره صنعت و معدن مراجعه و نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند و در این مدت که حداقل به مدت یکماه معدن داران می توانند بر اساس نقاط و موقعیتهایی که مشخص گردیده و قبلاً دارای سابقه فعالیت و معدن دار بودند، نسبت به برداشت مورد نیاز،اقدام نمایند و پس از مدت مذکور براساس مجوز اخذ شده از اداره صنعت و معدن در محل تعیین شده بصورت قانونی ادامه فعالیت نمایند.

بعد از گذشت تقریبا دوماه از این جلسه طی جلسه ای که در تاریخ ۲۳شهریورماه در فرمانداری انار برگزار میشود  فرماندار انار با انتقاد از عملکرد علی موسی زاده رئیس وقت اداره منابع طبیعی شهرستان انار ،برداشت های غیرقانونی شن و ماسه از اراضی ملی را اعلام می کند که در جواب فرماندار ،علی موسی زاده دلایلی را برای خود مطرح می کند و می گوید: حداقل دوتا سه ماه طول می کشید که متقاضیان برای برداشت شن و ماسه مجوز بگیرند و بر همین اساس برای تامین مقدار شن و ماسه مورد نیاز طرح های عمرانی شهری و سایر طرح های دولتی و خصوصی نیز مجوز صادر شده است.

با تغییر در رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان انار و آمدن جلال حسنشاهی حتی برای مدتی  بهره برداری از معادن شن و ماسه شهرستان انار بطور کلی متوقف میشود .

در همین راستای حل این مشکل ۲۵آبانماه کارگروه زیربنایی شهرستان انار باحضور مسئولین شهرستان ، معدن داران شن و ماسه و با دعوت از مهندس آفتابی مسول امورمعادن سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان در محل فرمانداری برگزار گردید.

 در این جلسه که با موضوع ساماندهی ،اخذ مجوزها و بررسی مشکلات معادن شن و ماسه شهرستان انار برگزار شده بود صاحبان معادن شن و ماسه به بیان مشکلات موجود پرداختند اما انگار هنوز چاره ای اساسی برای حل این مشکل مهم اندیشیده نشده است.

 لازم بذکر است که در شهرستان انار در مجموع ۶ معدن (ماسه بادی و شن و ماسه) فعالیت دارند که جهت تمدید مجوز در حال پیگیری هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ا.ب.پ جمعه 20 نوامبر 2015 - 10:14 ب.ظ

با سلام. مدیر سایت، شهر ما صاحب ندارد از منابع خدادادی یک گروهی چه به صورت قانونی چه به صورت غیر قانونی برداشت میکنند گرانفروشی میکنند غوغاسالاری میکنند اتهام میزنند به اسم مردم خون کشاورزان را میمکند کسی نیست جلوی آنها بایستد ادارات نیز قانون را گم کرده اند خدا به داد مردم انار برسد ضرب‌المثل مشهور: دنیا که خر تو خر شود قورباغه هفت تیرکش شود اگر به شما مرد عمل میگویند قانون را اجرا و جلوی هرج و مرج و گرانفروشی شن و ماسه رابگیرید

م - ا چهارشنبه 25 نوامبر 2015 - 12:11 ق.ظ

اگر نظام مالیاتی کشور ما درست عمل میکرد مسلمآ از همه معدن داران و صاحبان صنایع و تجار و بازرگانان و حتی کشاورزان و دیگر اقشار جامعه مالیات دریافت و خرج شهرها می شد بسیار عالی بود ، البته حالا هم بودجه های عمرانی شهرها بد نیست اما مدیر لایق و کارآمد کم است ، اگر شهر خودمان انار را در نظر بگیریم متوجه بی کفایتی بعضی از ادارات و ارگانها می شویم ، شهرداری انار بسیار ناتوان و محدود عمل میکند و تمام بودجه را صرف کارهای دوباره کاری و تزئین شهر میکند و از حومه شهر غافل شده است ، ای کاش مسؤلین ریاکار مسؤلیت را به افراد خداشناس واگذار می کردند

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی