دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 13 May 2024

طبق مصوبه ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، ۱۸آذرماه که منجر به شهادت نیمی از شهدای انقلاب اسلامی استان کرمان در انار شده است به عنوان روز ملی شهرستان انار انتخاب شده است…

روز ملی شهرستان انار

به گزارش انارما ، طبق مصوبه ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، ۱۸آذرماه که منجر به شهادت نیمی از شهدای انقلاب اسلامی استان کرمان در انار شده است به عنوان روز ملی شهرستان انار انتخاب شده است.

روز ۱۸آذرماه سال ۱۳۵۷مصادف است با هشتم محرم ۱۳۹۹ هجری قمری که مردم انار در ادامه راهپیمایی های انقلابی و ضدرژیم پهلوی بصورت جمعی با اتوبوس و یا وسایل نقلیه شخصی عازم نوق میشوند که در ۴ کیلومتری انار  توسط نیروهای ژاندارمری متوقف میشوند و مردم انار در همان لحظه اقدام به برپایی تظاهرات و حرکت بسوی ژاندارها میکنند که در این میان به دلیل تیراندازی سربازان ژاندارمری سه تن از جوانان منطقه انار به نام‌های حسن قدیری ، علی ندافیان و محمود انارکی به شهادت می‌رسند و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی می‌شوند.

این حادثه و شهادت سه تن از جوانان اناری در مسیر پیروزی  انقلاب اسلامی سند زرینی است بر افتخارات مردم انقلابی شهر انار که تاکنون ۱۲۰شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی