دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 20 May 2024

امام جمعه انارگفت:فتنه گران به مدد خاطرات نوظهور برخی آقایان به دنبال تحریف امام راحل می باشند و امام استکبارستیز که بارها آمریکا را شیطان بزرگ می خواند..

IMG_1540 - Copy

به گزارش انارما ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه اول  نمازجمعه این هفته در خصوص عاقبت نافرمانی خداوند و عوامل بد عاقبت شدن گفت: تکرار و کثرت گناه بدون توبه ، تکبر و غرور ، وابستگی و دلبستگی مفرط به دنیا ، ریاست طلبی و حسادت از عوامل مهم عاقب به شری انسان است.
 
خطیب جمعه انار در خطبه دوم ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ایستادگی و استقامت ملت ایران در مقابل دشمنی های قدرتهای استکبار و بویژه آمریکا اشاره کرد و گفت :۳۷ سال ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی به تمام قد و به تنهایی در مقابل تمام قدرتهای مخالف ایستاد و با تمام دشمنی های قدرتهای چپاولگر دست و پنجه نرم کرد و سرافراز بیرون آمد .
وی افزود: همه دشمنی  قدرتهای استکبار و به ویژه آمریکا برای این بود که ملت ما میخواست به دستور قرآن عمل کند و در سایه پیروی از اهل بیت مستقل و آزاد زندگی کند و نوکر بیگانگان نباشد.
حجت الاسلام ابراهیمی  با تشکر از حضور چشمگیر مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت :این راهپیمایی بیانگر دو ویژگی و دو پیام ملت ایران است یکی پیام استقامت و ایستادگی و دیگری پیام وحدت و یک پارچگی .
وی افزود: ملت ایران بر روی آرمانهای انقلاب ایستادگی دارند ما دنبال اسلام هستیم ما سعادت کشور را در عمل به تعالیم اسلامی می دانیم .ما دنبال اقتصاد مستقل هستیم .ما دنبال فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خودمان هستیم نه دنبال فرهنگ وابسته به بیگانگان، ما دنبال پناه دادن به مظلوم و مقابله با ظالم هستیم ما دنبال پیشرفت کشور هستیم؛ ما دنبال برجستگی علمی کشور هستیم و می خواهیم کشورمان در  زمینه های علم و اقتصاد و فرهنگ در دنیا پیش قدم باشد.
امام جمعه انار  سپس به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت :وظیفه ما حضور گسترده در انتخابات و انتخاب اصلح است و برای انتخاب اصلح باید تحقیق کرد از کسانی که به انقلابی بودن و ولایتی بودنشان اعتماد داریم بپرسیم بعد رای بدهیم.
_حضرت امام در همین باره می فرمایند:  احدی شرعاً نمی تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه ها نظر موافق داشتند، ولی رأی دهنده تشخیصش برخلاف همه آن ها بود، تبعیت از آن ها صحیح نیست و نزد خداوند مسؤولیت دارد و اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تأیید برای رأی دهنده اطمینان حاصل شد می تواند به آن ها رأی دهد .
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: از این عبارات حضرت امام می توان برداشت کرد که اگر رأی دهنده مطمئن بود که فردی صلاحیت ندارد نمی تواند به آن فرد رأی بدهد.
خطیب جمعه انار  جامعه مدرسین حوزه علمیه را بعنوان یکی از بهترین مراجع تشخیص اصلح اشاره کرد و گفت:امام خمینی(ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتند و توصیه های مهمی نسبت به ویژگی ها و صفات این نهاید روحانی ابراز کرده اند امام راحل در نامه مورخ ۷/۲/۱۳۶۸ خطاب به آیت الله مشکینی تصریح کرده بودند: اگر آنان (فرزندان انقلابیم) جذب آقایان محترم مدرسین نشوند در آینده گرفتار کسانی خواهند شد که مروج اسلام آمریکایی اند .

ابراهیمی سپس با اشاره به نقشه فتنه گران و تصمیم آنها بر ورود به مجلس گفت : فتنه گرانی که در گذشته غایت آمالشان سپردن افکار امام به موزه تاریخ بود در انتخابات آتی با تابلوی امام را باید به عرف بین الملل برگرداند به دنبال تحریف شخصیت امام عظیم الشأن می باشند .

وی افزود: در این راهبرد که خلف صالح امام از آن به عنوان هشدار و خطر بزرگ یاد کردند فتنه گران به مدد خاطرات نوظهور برخی آقایان به دنبال تحریف امام راحل می باشند و امام استکبارستیز که بارها آمریکا را شیطان بزرگ می خواند به عنوان مخالف شعار مرگ بر آمریکا معرفی خواهد شد و هر کس مخالف این امام صرفاً صلح طلب و سازش گر باشد نیز به عنوان افراطی، تندرو و متحجر معرفی خواهد شد .
امام جمعه انار در ادامه با تبریک ولادتت حضرت زینب (ع) گقت: زن امروز که مشتاقانه به دنبال الگویی است تا در عین حضور در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی، پاکدامنی او آلوده نشود،باید از حضرت زینب(س) پیروی کند.
و.ی افزود: حضرت زینب  در محیط خانه نمونه والای یک دختر و زن خانه دار و همسر است در اداره خانواده و تربیت فرزندان از مسائل تربیتی غافل نیست عشق، خلوص و پارسایی از در و دیوار خانه بی آرایش و آلایش او می بارید.
حجت الاسلام ابراهیمی در پایان گفت: بررسی ابعاد گوناگون زندگی سرتاسر افتخار و حماسی زینب کبری (ع) مُهر باطلی است بر ناآگاهانی که زن مسلمان را بسته در چادر و اسیر در کنج خانه می دانند حضور آن بزرگ بانوی اسلام در بزرگ ترین حادثه خونین تاریخ، جایی برای تردید و طرح شبهه نگذاشته است.زینب کبرا(س) آن چنان در تاریخ قد برافراشت که حتی کسانی که عقیده ای به دین اسلام ندارند در برابر آزادگی و ایستادگی بی مانند او سر فرود می آورند.
انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

شهروند شنبه 13 فوریه 2016 - 11:43 ق.ظ

_حضرت امام در همین باره می فرمایند: احدی شرعاً نمی تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه ها نظر موافق داشتند، ولی رأی دهنده تشخیصش برخلاف همه آن ها بود، تبعیت از آن ها صحیح نیست و نزد خداوند مسؤولیت دارد و اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تأیید برای رأی دهنده اطمینان حاصل شد می تواند به آن ها رأی دهد.
حرف مردم هم همینه آن کسی راکه می خواهندرای بدهندیاتاییدنمیشه ویااگه تاییدشدورای آورد ی جورایی میگن خوب نیست

همشهری یکشنبه 14 فوریه 2016 - 10:28 ب.ظ

لطفاکامنت همه مخاطبان رابگذارید.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی