جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

افت شدید دما در طول فروردین ماه جاری و همچنین بادزدگی بیش از سه هزار میلیارد ریال به محصول پسته شهرستان انار خسارت وارد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انارما؛ رئیس جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: سرما ی بهاره به باغات پسته در شهرستان انار بیش از ۳ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

مهدی مسعودی در گفت و گو با خبرنگار انارما افزود: سرمای بهاره در روزهای دوم، سوم و ۱۵ فروردین ماه و همچنین طوفان و گردو خاک موجب شد تا به باغات پسته در حومه حاشیه رودخانه شور و منطقه دهنو در این شهرستان خسارت وارد شود.

وی تصریح کرد: در این مناطق که پایین تر از ارتفاع از سطح دریا قرار دارند بیشترین سرما و خسارت به آنها وارد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان انار ادامه داد: با اطلاع رسانی به کشاورزان در روز ۱۴ فروردین و ایجاد دود در سطح باغات تا حدودی از میزان خسارت کاسته شد اما اوج سرما در روز ۱۵ فروردین به حدی بود که خسارت شدیدی به باغات این شهرستان وارد امد.

مسعودی بیان کرد: با توجه به اینکه عمل لقاح در فصل بهار صورت می گیرد لذا با وزش طوفا و گردو خاک این عمل لقاح برای درختان پسته در این شهرستان به خوبی انجام نگرفت و این دلیل و همچنین سرمای بهاره باعث ایجاد خسارت به باغات در این منطقه شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳ هزار بهره بردار و کشاورز در این شهرستان از راه کشاورزی کسب درآمد می کنند و تعداد کمی از این افراد باغات خود را بیمه کردند.

مسعودی با بیان اینکه ۲۵ هزار باغ پسته ای در این شهرستان وجود دارد گفت: هزار هکتار از این باغات به علت خشکسالی رها شده است و هم اکنون ۲۴ هزار باغ پسته ای در انار وجود دارد.


۸۲۰۲۵۳۰۲-۷۰۶۳۴۱۷۰

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگي دوشنبه 11 آوریل 2016 - 4:35 ب.ظ

اول میگه لکه ای بوده و ۲۰ یا ۳۰ درصد حالا میگه خسارت شدید؟یعنی چه

م - ا چهارشنبه 13 آوریل 2016 - 6:33 ب.ظ

من نمیدونم که اشتباه چاپی بوده یا آقای مسعودی گفته است که ارتفاع زمین های حاشیه رود شور پائین تر از سطح دریاست ، عجب پشتک و وارویی ؟

کشاورز پنج‌شنبه 14 آوریل 2016 - 12:51 ب.ظ

منطقه دهنو وحاشیه رودخانه شور ارتفا از سطح دریا نسبت به دیگر منطق کمتر است ودر گودی واقع شده است

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی