دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 13 May 2024

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به ظریف نوشت: شایسته است گزارشی از روند اجرای برجام در اختیار عموم مردم قرار دهید و راهبردهای دستگاه دیپلماسی با بدعهدی‌های طرف مقابل را ذکر کنید. ..

به گزارش انارما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در باره روند اجرایی و ابهامات برجام برای مردم از دکتر ظریف درخواست شفاف سازی کردند نامه ای ارسال به وزیر محترم خارجه نوشته و گفتند: شایسته است گزارشی از روند اجرای برجام را در اختیار عموم مردم قرار دهید و راهبردهای دستگاه دیپلماسی با بدعهدی های طرف مقابل را ذکر نمایید.

 

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

 

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر ظریف
سلام علیکم
بیش از ۹۰ روز از تاریخ اجرای برجام میگذرد. پیش تر از روز اجرای برجام به عنوان روزی یاد میشد که در آن تمامی تحریم‌ها به صورت یک جا و همه جانبه لغو میشود و این مهم مرتبا از سوی ریاست محترم جمهور، حضرتعالی، معاونانتان و دیگر دست اندرکاران مذاکرات هسته ای تاکید میشد. چندی پیش بود که جناب آقای دکتر صالحی به مشکلاتی در روند لغو تحریم ها اشاره کردند و از بدعهدی های طرف مقابل گله کردند که با واکنش نسبتا صریح جناب آقای روحانی مواجه شد وبه گواه خودشان تلویحا از ایشان خواسته شد به جز مسائل فنی در موضوع دیگری اظهار نظر نکنند. اینک با اظهاراتی از همین قبیل از سوی ریاست بانک مرکزی مواجه هستیم که بعد از اذعان صریح و قاطع دولت مبنی بر رفع مشکلات بانکی و سوئیفت بسیار تلخ به نظر می رسد.

 

فارغ از اینکه آیا اعلام برائت از نتایج برجام و ابراز نگرانی از بدعهدی های طرف مقابل” که از همان ابتدا توسط رهبر معظم انقلاب و منتقدین دلسوز کرارا مطرح میشد ” قرار است تبدیل به نوعی ژست جهت فرار از مسئولیت تلقی شود و یا جناب سیف و دیگران هم به جرگه بیسوادان ملحق خواهند شد، برای آحاد مردم این سوال مطرح است که خارج از نطق های تبلیغاتی فی الواقع در روند اجرای برجام چه میگذرد؟

 

با توجه به حقیقت های موجود به نظر می رسد فشار های ایمیلی!!! شما و همکارانتان اثری نداشته است و علیرغم تذکر جنابتان به ۵+۱ و آمریکا همچنان تهدیدها علیه ایرانیان!!! ادامه دارد.

 

متاسفانه آنچه مشخص است دستگاه دیپلماسی طرف غربی را به این نتیجه رسانده است که تاوان بد عهدی هایشان چیزی نزدیک به صفر است و دولت ایران جهت حفظ وجهه سیاسی خود در داخل به هیچ وجه حاضر نخواهد بود که اجرای برجام را متوقف کند. هرچند از ابتدا هم از آمریکا انتظاری جز این نمی رفت و بسیار مایه تعجب است که دولت محترم با وجود این مشکلات و خباثت ها و نشانه های بسیاری که از ناکارآمدی برجام دیده میشود چطور از برجام ۲و۳ حرف میزند.
 
جناب آقای وزیر
بسیار شایسته است که حضرتعالی به عنوان رییس تیمی مذاکره کننده و فردی که بیشترین آشنایی را با متن برجام دارید به صورت حقیقی و مستقیم گزارشی از روند اجرای برجام را در اختیار عموم مردم قرار دهید و راهبردهای دستگاه دیپلماسی و دیگر نهادها جهت مقابله با بدعهدی های طرف مقابل را ذکر نمایید.
والسلام من اتبع الهدی
توفیق همه از رفیق اعلی است
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور
۲۹ / ۰۱ /۹۵

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی