جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 10 May 2024

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:هر دولت برای خود مجموعه ای از نقاط ضعف و قوت را داشته و دارد همانند دولت کنونی و این امر دلیل نمی شود که همه چیز را به گردن دولت قبل بیندازد …

به گزارش انارما به نقل از  “آرمان کرمان” چندی پیش دولت آمریکا با اعلام برداشت ۲ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران به بهانه حضور ایران در تخریب پایگاه نظامی آمریکا در بیروت بار دیگر برجام و توافقات را نقض کرد.

اما در این بین ملت ایران توقع داشتند که دولت با تشکیل یک تیم قدرتمند اقتصادی گامی در جهت برگرداندن این اموال غارت شده بردارد متاسفانه تدبیر این دولت در رویارویی با این مشکل بزرگ عودت دادن آن بر گردن دولت قبل می باشد.

روح الله بیگی ئیلانلو نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان گفت: دولت بی منطق آمریکا یک چپاول شفاف و آشکار را نسبت به اموال ایران انجام داد و این امر نشان دهنده  خوی غارتگری و عهد شکنی آمریکا می باشد.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دولتمردن ما هم باید قدرتمندانه ، توانمند ، با عزت و اقتدار به دنبال راه حلی مناسب باشند تا بتوانند این سرمایه ملی را که به غارت رفته است بازگردانند.

وی افزود: سستی و کاهلی تیم مذاکره کننده ما باعث می شود این اقدام عهدشکنانه آمریکا برای بار آخر نباشد و باید منتظر اقدامات دیگر از این دست باشیم .

بیگی ئیلانلو عنوان کرد: این چپاولگری آمریکا نشان از بی منطقی آن هاست و آن را باید به صورت تابلویی رنگین بر سردر عالم زد تا همگان با خصلت های این کشور به ظاهر مدعی حقوق بشر آشنا گردند.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب بارها در سخنان خود فرمودند “نباید به آمریکا اعتماد کرد و من به نتیجه این مذاکرات خوشبین نیستم” در عمل دیدیم که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرد ولی آمریکا نه تنها اقدامات متعهد شده را انجام نداد بلکه تحریم ها و چپاولگری های جدیدی را برعلیه ایران اعمال کرد.

وی ادامه داد: دولتمردان دولت یازدهم از ابتدای ورود به جای انجام امور به نحو احسن همه مشکلات را برعهده دولت قبل نهاد ، در مورد ۲ میلیارد دلار  هم به همین شکل ایراد را از خود نمیبینند بلکه فقط عیب از دولت قبلی است.

بیگی ئیلانلو تاکید کرد: ۲میلیارد دلاری که از دست رفت نه تنها سرمایه مادی بلکه سرمایه معنوی این مردم محسوب می شود و متعلق به این دولت یا دولت های پیشین نیست ،این پول به جبهه خاصی تعلق ندارد.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید این مسئله را در نظر بگیریم که در غارت ۲ میلیارد دلار هم دولت قبل مقصر است و هم دولت تدبیر و امید ، دولت قبل با کاهلی و سستی و دولت وقت با نرمش و اعتماد بیش از حد در مقابل آمریکا  سرمایه ملی را برباد دادند.

وی یادآور شد: دولت وقت که با شعار اعتدال گرایی روی کارآمد متاسفانه با اعتماد بیش از حد به آمریکا ، پیگیری نکردن مطالبات ایران در برجام و باز کردن راه برای دشمن اجازه این گستاخی ها را به آمریکا داده است.

بیگی ئیلانلو توضیح داد: دولت کنونی باید با رعایت اعتدال در رفتار ،گفتار، سیاست های اتخاذ شده، دیپلماسی داخلی و خارجی اقدام کند نه با انداختن تقصیر برگردن دولت های پیشین.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هر دولت برای خود مجموعه ای از نقاط ضعف و قوت را داشته و دارد همانند دولت کنونی و این امر دلیل نمی شود که همه چیز را به گردن دولت قبل بیندازد دولت باید شجاعت پذیرش اشتباهات خود را داشته باشد حال آنکه دراین دوره تمامی پول و سرمایه کشور در اختیار دولت وقت قرار داد نه دولت پیشین.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگي دوشنبه 25 آوریل 2016 - 11:53 ب.ظ

نفوس بدنزن خوب نیست.درانتخابات مردم بارآی دادن حرفشان را زدند.چطوری بایداعلام کننددیگه.وای خدای من

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی