جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 10 May 2024

اداره ثبت اسناد و املاک انار از فراخوان تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری (تک برگ) خبر داد.

اداره ثبت اسناد و املاک انار از فراخوان تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری (تک برگ) خبر داد.

به گزارش ” انارما” نظر به اجرای قانون کاداستر شهری و حرکت به سوی نظام مکانیزه ثبتی و انجام معاملات الکترونیک به اطلاع شهروندان گرامی می رساند جهت تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد مالکیت کاداستر هر چه سریعتر به واحد ثبت اسناد و املاک شهرستان انار واقع در خیابان امام(ره) ساختمان سابق شهرداری مراجعه نمایند.

 

filename1

مزایای اسناد مالکیت تک برگ کاداستر

با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سندتک برگی اقدامی مهم و موثر در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و از این پس سند مالکیت کاداستری به جای سند منگوله دار و دفترچه ای قدیمی صادر می شود.

صدور سند مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر و به دلیل بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعین ثبتی اجرا شده است. کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می کند.

از مشخصات این سند غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال می باشد.

مزایای سند مالکیت کاداستری

با بهره گیری از این نرم افزار امکان اشتباه به شدت کاهش می یابد و ۱۰ فرآیند مربوط به صدور سند حذف خواهد شد بخشی از مزایای سند کاداستری به شرح زیر می باشد:

۱-ارتقاء امنیت و آرامش روانی

۲- کاهش اشتباهات

۳- حذف نوشتار های دستی

۴- عدم امکان الحاق هر گونه عملیاتی به متن سند

۵- حذف فرایندهای زائد اداری

۶- صرفه جویی در مصرف اوراق ۳۲برگ بهادار

۷- شفاف سازی امور

۸- ذخیره سازی اطلاعات در بانک املاک

۹- اعمال شاخصه های سرعت ، دقت و کیفیت

۱۰- حفظ و حمایت بهینه از مالکیت مالکین رسمی

در شیوه جدید با یک بار مراجعه مالک به اداره ثبت اسناد و املاک و درخواست سند مالکیت و دریافت مدارک، زمان معینی به مالک  اعلام شده و بعد از فرآیند کارشناسی و تنظیم سند، در وقت تعیین شده سند مربوطه تحویل مالک خواهد شد.

هدف از اصلاح فرآیندهای ثبتی در حوزه ثبت املاک:

الف) شفاف سازی

ب)استاندارد کردن اطلاعات املاک

پ)تسهیل عملیات اجرایی ثبت

ت)”حذف تشریفات غیر ضروری

ج) تقلیل فرایندها

چ)بستر سازی برای اجرای مکانیزاسیون املاک

ح)ارتقاء بهره وری سازمان

خ)پیشگیری از ارتکاب جرم

د )پیشگیری از جعل اسناد

ذ)ارتقاء ضریب امنیتی اسناد

ط)حذف اوراق بهادار دولتی

ظ) شفاف سازی

ع)تکریم ارباب رجوع

از اهداف عمده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای این طرح بوده است. بمنظور ارائه خدمات بهینه توام با سرعت و دقت وکیفیت به مراجعین می باشد.

درج مختصات جغرافیایی و شماره جام در سند مالکیت کاداستری

در راستای ارتقاء ضریب کیفی سند جدید کاداستری ضمن اینکه نقشه ملک در سند مالکیت ترسیم می گردد مختصات جغرافیایی نقشه نیز درسند درج می شود و قابلیت جستجوی موقعیت دقیق محل وقوع ملک از طریق رایانه برای مالکین مهیا شده است . و مالکین می توانند با وارد کردن مختصات جغرافیایی از طریق نرم افزار ,google eartsموقعیت ملک خود را روی نقشه گوگل مشاهده نمایند.

از سوی دیگر با پیش بینی شماره جام «در قالب ۲۳ رقم » اطلاعات مربوط به طول و عرض جغرافیایی و محدوده آن مطابق با نقشه جهانی به همراه شماره بلوک و طبقه و واحد درج و قابلیت بررسی موقعیت ملک برای مالکین مهیا گردیده است .

درج شماره بارکد ۱۸ رقمی

پلاک ثبتی ، شماره صفحه ، شماره ثبت ، کد واحد ثبتی استان به منظور پیشگیری از جعل اسناد مالکیت صادره بارکد امنیتی پیش بینی شده که حاوی اقلام اطلاعاتی می باشد.

بنابراین در صورتی که در هر یک از اقلام اطلاعاتی سند مالکیت تغییری ایجاد شود و یا جعلی صورت گیرد از طریق بارکد امنیتی مشخص خواهد شد.

الصاق هولوگرام امنیتی بر روی سند مالکیت کاداستریدر جهت ارتقاء بهینه ضریب امنیت سند مالکیت ، هولوگرام چاپ مخصوص با رعایت ضرایب امنیتی چاپ و در اختیار واحدهای ثبتی قرار گرفته تا بعد از صدور سند مالکیت هولـو گرام امنیتی بر روی سند مالکیت الصاق و به مالک تقدیم گردد وکلیه نکات امنیتی در هولوگرام پیش بینی شده است. بنابراین چنانچه سند مالکیت کاداستری فاقد هولوگرام امنیتی باشد از اعتبار لازم برخوردار نخواهد بود.

ویژگی های خاص سند مالکیت کاداستری :

در هنگام تهیه فرمت سند جدید با ملاحظات زیبایی شناختی مطابق با فرهنگ غنی ایرانی و استفاده از جوهرهای مخصوص امنیتی، کاغذ مخصوص واتر مارک و تکنیک های چاپ امنیتی روی کاغذ، جامع و خوانا بودن اقلام اطلاعاتی، اطلاعات جدید و مورد نیاز، نظیر موارد زیر در آن درج می گردد.

۱)نشانی ملک

۲) کدپستی

۳) کدملی

۴)تصویر نقشه کاداستر

۵) درج مختصات جغرافیایی

۶)درج موقعیت نقشه در محل

۷)درج شماره جام

۸)درج بارکد امنیتی

۹)الصاق هولوگرام امنیتی

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

تماس بی پاسخ دوشنبه 31 اکتبر 2016 - 10:49 ق.ظ

پس اداره ثبت هم کم پول شده میخوان از این راه پول در بیارن.. برا مثال : برا تبدیل دفترچه به کاداستر ۳۳۰۰۰تومن بریز به حساب اداره ثبت تومن ۲۵۰۰ بریز بحساب خزانه دولت۶۷۵۰۰تومن بریز به حساب ذخیره فرهنگیان۵۰۰ تومن بریز به حساب مستضعفان و زندانیان بدش بیا سندتو بده برو ۱۰ بار بیا و برو تا آماده بشه بد بذار دم کوزه آبشو بخوووور..جم کننید بابا …. این مردم از کجا بیارن؟؟؟؟ برن دزدی؟؟؟؟؟؟توی نون شبشون موندن شمام همش کاغذ بازی…یه فکری برا بیکاری کنید…..یروز شناسنامه یه روز کارت ملی یه روز گواهینامه ی روز کارت پایان خدمت تعویض کنند یدفعه جواز دفن مردم رو بدین خـــــــــــــــــــــــلاص!!!!!!
ضمنا همه مزایاش به نفع خودتونه ن مردم..

محمدرضا‌مهرعلی‌زاده سه‌شنبه 1 نوامبر 2016 - 1:19 ق.ظ

من‌پنج‌سال‌پیش‌پول‌ریختم‌به‌حساب‌که‌سند‌ثبتی‌بگیرم‌ولی‌گفتن‌‌چون‌خانه‌خراب‌شده‌و‌هر‌وقت‌ساختی‌‌سند‌بگیر‌پول‌من‌را‌پس‌ندادن‌می‌گیرن‌و‌میخورن

ناشناس سه‌شنبه 1 نوامبر 2016 - 8:15 ب.ظ

قانون اینو میگه جناب مهرعلیزاده.

علیرضا چهارشنبه 2 نوامبر 2016 - 7:28 ق.ظ

آقای … میدونی که تهمت ناروا زدن به دیگران اون هم کارمندای دولت هم از لحاظ شرعی گناهه و هم از لحاظ لحاظ قانونی جرم…شما پول رو به حساب دولت واریز کردی نه شخص خاصی.جدای از اون حتما رسید پول پرداختی جنابعالی در پروندتون موجوده که هر وقت برای انجام کارتون اونجوری که قانون معین کرده به اون اداره مراجعه کنید نهایتا باید مابه التفاوت اون پول به نرخ روز رو پرداخت کنید.بهتره قبل از اینکه زبان به تهمت و نیش و کنایه باز کنیم به فکر عاقبت و عافیت خودمون باشیم,مخصوصا شما که از تشکیل دهندگان صفوف اول نماز جماعت مسجد هستین.

ناشناس چهارشنبه 2 نوامبر 2016 - 7:26 ب.ظ

قربون ادم چیز فهم.راست میگه جناب … ازشما توقع بیش از این میرفت . ما که هر وقت رفتیم با روی باز و کاملا قانع کننده بامون برخورد کردن . کارمندای بیچاره اینهمه زحمت میکشن .شما خودت مقصر بودی که قبل از گرفتن سند خانه را خراب کردی و راه را به خودت بستی .اول میرفتی می پرسیدی . بعدشم اتفاقا خود بنده به ثبت اسناد جهت راهنمایی مراجعه کردم تا تونستن کمکم کردند . حالا پولتو کی خورده پولی که شماره حساب فیش پرداختی به اسم خزانه است تو که ماشالله سواد داری کنترل کن می فهمی . این تهمتها به قول دوستمون جواب دادن داره اون دنیایی هم هست.واقعا متاسفم که همچین همشهریایی دارم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی