سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 14 May 2024

میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انار عمارت ابوالحسن خان و منطقه کلوت ها و زهکش رحمت آبادجهت احیاء و احداث منطقه نمونه گردشگری به بخش خصوصی (شرکت رهروسیر) واگذار گردید.

میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انار عمارت ابوالحسن خان و منطقه کلوت ها و زهکش رحمت آبادجهت احیاء و احداث منطقه نمونه گردشگری به بخش خصوصی (شرکت رهروسیر) واگذار گردید.

به گزارش ” انارما” به نقل از روابط عمومی فرمانداری انار ۲۳ آبانماه و در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انار عمارت ابوالحسن خان و منطقه کلوت ها و زهکش رحمت آبادجهت احیاء و احداث منطقه نمونه گردشگری به بخش خصوصی (شرکت رهروسیر) واگذار گردید.

در این جلسه که باحضور فرماندار انار ،شهردار،معاون سیاسی ،رئیس شورای شهر،روسای ادارات محیط زیست،آبیاری، منابع طبیعی و میراث فرهنگی برگزار گردید ضمن تبادل نظر عمارت ابوالحسن خان شهر انار جهت احیاء این بنای تاریخی و راه اندازی مجتمع اقامتی بومی گردی شامل نمایشگاه صنایع دستی،رستوران سنتی و اقامتگاه توریستی به شرکت سیاحتی رهرو سیر واگذار گردید .

همچنین در این جلسه با توافق اعضا مقرر شد شرکت رهرو سیر نسبت به راه اندازی  منطقه نمونه گردشگری و اکوتوریسم در منطقه رحمت آباد انار(کلوت ها و زهکش این منطقه) اقدام نماید تا بحول و قوه الهی ظرف چند ماه آینده برای گردشگران قابل استفاده شود.

لازم به توضیح است که منطقه تالاب فرهنگ آباد و زهکش رحمت آباد که از سالیان قبل رو به نابودی گذاشته بود، چند هفته‌ای است که با پیگیری‌های فرماندار انار و همکاری ادارات مربوطه از جمله محیط زیست و منابع آب، احیا شده است.

این منطقه یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان انار به شمار می‌رود که در شمال شهر انار (در صحرای فرهنگ‌آباد و رحمت آباد) قرار دارد و دارای پوشش گیاهی و انواع پرندگان مهاجر متعددی در آن فرود می‌آیند که  امید می‌رود با احیای آن، تالاب حیات گذشته خود را به دست آورد و کلوت های این منطقه محلی برای گردشگران داخلی و خارجی گردد.

تصویری از عمارت خانه ابوالحسن خان:

photo_2016-07-02_16-02-49-624x350

تصویری از منطقه گردشگری کلوت های رحمت آباد انار:

۱۴۴۸۷۳۳۵۱۷۴۲۴

contentimages_34772

contentimages_34769

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

شعر دوست یکشنبه 13 نوامبر 2016 - 7:23 ب.ظ

شرکت رهرو سیر اناریه یا نه

اناری یکشنبه 13 نوامبر 2016 - 9:48 ب.ظ

اینجوری خوبه بالاخره شرکت موظف به نگه داری میشه تا درآمدش خوب بشودودرخصوص خیسکش وتالاب فرهنگ آبادهم ازبرداشت آب توسط رانندگان تانکرهاوفروش ۱۱۰۰۰۰هزارتومانی آن جلوگیری میکند. اگرخودش آب رانفروشدبه تانکریها

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی