سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد و سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان از وزیر اقتصاد،پیگیری می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد و سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان از وزیر اقتصاد،پیگیری می شود. به گزارش ” انارما” ؛ احمدمحمدی انارکی درگفت وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اجرای قانون بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلات بانکی معوقه زیر ۱۰۰ میلیون تومان گفت:با وجود اینکه بخشودگی جرایم و سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در مجلس مصوب شده ،اما متاسفانه این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای با وزیر اقتصاد، موضوع ضرورت اجرایی شدن بخشودگی جرایم و سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومانی را مطرح کردم و از وزیر درخواست اجرای این قانون را داشتم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بخش قابل توجهی از معوقات بانکی با اجرای مصوبه مذکور تسویه می شود و منابع زیادی به سیستم بانکی برگشت داده می شود.

محمدی انارکی افزود: بطور مثال در شهرستان های انار و رفسنجان بیشتر کشاورزان یک محصول را کشت می کنند و با توجه به کمبود آب و خشکسالی، با مشکلاتی برای پرداخت اقساط وام های کشاورزی روبرو شدند و در نتیجه بخشی قابل توجهی ناخواسته وام های خود را تسویه نکردند و این باعث شد با اضافه شدن مبالغ جریمه دیرکرد و سود بالا با مشکل اساسی روبرو شوند بنابراین باید به این مشکل رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: بهانه هایی که برای عدم اجرای قانون بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی، قابل قبول نیست.

محمدی انارکی افزود: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید شرایط را برای اجرای قانون بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی، فراهم کنند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:شرایط اقتصادی و رکودی از عوامل موثری بوده که روند تسویه بخشی از وام ها را برای مردم دشوار کرد و این موضوع با عدم تسویه برخی بدهکاران که بصورت تعمدی وام ها را تسویه نمی کنند،تفاوت دارد./

پایان پیام

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی