یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024

مسئول تعلیم وتربیت شهرستان انار گفت: بهترین پیشنهاد برای فرار از فرهنگ غربی ,انتخاب راه درست یعنی سبک زندگی امام خمینی(ره) که ازآن سخن می گفتند ودرزندگی ایشان نیزنمایان بود و با باطن خود مدرنیته را عمیقاً شناختند و تحلیل کردند.

 مسئول تعلیم وتربیت شهرستان انار گفت: بهترین پیشنهاد برای فرار از فرهنگ غربی ,انتخاب راه درست یعنی سبک زندگی امام خمینی(ره) که ازآن سخن می گفتند ودرزندگی ایشان نیزنمایان بود و با باطن خود مدرنیته را عمیقاً شناختند و تحلیل کردند.

به گزارش ” انارما” ، حجت الاسلام اعرابی مسئول تعلیم وتربیت شهرستان انار در گفتگو با خبرنگار انارما  با موضوع سبک زندگی و استحکام خانواده از دیدگاه امام خمینی(ره) با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره ) و شهیدان والامقام قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: موضوع سبک زندگی موضوع جدیدی نیست و ازقرن هاپیش در اسلام تا عصر حاضر بسیاری از علما به بیان چگونگی سبک زندگی پرداختند.
سبک زندگی کنونی ما از فرهنگ مدرنیته غرب تاثیر گرفته است

حجت الاسلام اعرابی با اشاره به سبک و شیوه زندگی امام خمینی (ره) گفت: امروزمتاسفانه  سبک زندگی کنونی ما از فرهنگ مدرنیته غرب تاثیر گرفته و مدرنیته در تمامی ابعاد زندگی ما وارد شده است، ملت ما در دانشگاه در ابعاد کوچک و به صورت عمیق و در حوزه رسانه با ابعاد بزرگ و به صورت سطحی با مدرنیته ارتباط برقرار کرده اند. مدرنیته بر روی فکر، اندیشه و آگاهی، احساسات، اراده و عمل و رفتار تاثیر می گذارد و کم کم به تغییر رفتار و عمل منجر می شود در واقع مدرنیته می خواهد همه چیز را مطابق با میل انسان تربیت کند که این تغییرات یعنی تغییر در سبک زندگی.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : بهترین پیشنهاد برای فرار از این فرهنگ غربی ,انتخاب راه درست یعنی سبک زندگی که امام خمینی(ره) ازآن سخن می گفتندودرزندگی ایشان نیزنمایان می باشد .امام(ره): با باطن خود مدرنیته را عمیقاً شناختند و تحلیل کردند.

امروز برای داشتن سبک زندگی ایده آل باید ۴مرحله را پشت سر بگذاریم اول فرضیه سازی کنیم، دوم نظریه پردازی، سوم گفتمان سازی و چهارم مکتب سازی. چنانچه ما تعریف درستی از سبک زندگی ارائه نمائیم می توانیم مقدمه ظهور حضرت حجت امام زمان (عج) را فراهم کنیم. در واقع لازمه داشتن یک تمدن اسلامی داشتن یک مکتب توحیدی است
راه نجات ما مکتب امام خمینی(رحمه الله علیه) است

 

حجت الاسلام اعرابی در ادامه بیان داشت: نجات ما با داشتن نگاه توحیدی امکان پذیر می شود و راه نجاتمان مکتب امام خمینی(ره) است که به صورت کامل و جامع هم عقلانیت و هم معنویت را جمع نموده است. عقلانیت در دست دانشگاه و معنویت در دست حوزه قرار دارد و باید با یکدیگر جمع گردد تا مکتبی توحیدی را پایه گذاری نماید.
در روایتی از امام صادق(ع) است که می گوید مدت مدیدی است که جهل جامعه را فرا گرفته زیرا دین الهی لعب گرفته شده است.

سبک زندگی اسلامی با لیبرالیسم غربی در تضاد است

اعرابی در خصوص سبک زندگی اسلامی با لیبرالیسمی گفت : تمام تلاش دشمنان ما امروزبرای گرفتن سبک زندگی دینی ما و قراردادن فرهنگ غرب بجای آن می باشد، دنیای غرب در واقع مبتنی بر جهانی سازی عمل می کند و جهانی شدن در آن معنایی ندارد و رسانه ها در خصوص این جریان گام اصلی را برمی دارند. اگر کسی بپندارد که می توان سبک زندگی غربی را با اصلاحاتی به خورد جامعه اسلامی داد در اشتباه است، باید بدانیم که مؤلفه ها و سبک زندگی اسلامی با لیبرالیسم غربی در تضاد است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعضامشاهده می کنید,زندگی کنونی ما متاسفانه متاثر از دین،آداب و رسوم ملی و تمدن غربی است، در حوزه دین متاسفانه دچار آفت بدعت هاشده ایم و تعاریف غلطی از واژه های اساسی دینی داریم که ما را دچار پریشانی نموده است
آداب و رسوم ما با یک سری خرافات آمیخته شده است.

مسئول تعلیم و تربیت انار در پایان اشاره کرد:  این گزاره ها به آهستگی در سبک زندگی ما اثر می گذارند و امکانات تمدن غرب نیزکه در زندگی ما وارد شده در برخی موارد تاثیرات بسزایی گذارده است. بسیاری ازپریشانی های که امروز درزندگی ها مشاهده می کنیم برگرفته ازسبک زندگی غربی می باشد درحالی که نگاه به زندگی امام(ره)وکلام ایشان وتوجه به وصیت نامه سیاسی الهی امام راه نجات برای همگان می باشد ان شاالله همه مردم ماخصوصا جوانان مابه عظمت امام بیشتر پی ببریم.

یادم هست مقام معظم رهبری دریکی ازسخنرانی های که درسالروزرحلت امام راحل درحرم امام داشتندبه این موضوع اشاره کردندکه راه امام راه انبیاءواولیاءالهی بود

واگر ماراه امام را ادامه دهیم ومطمئناسعادت دنیاوآخرت راخواهیم داشت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی