یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

آستانه امامزاده محمدصالح (ع) انار با توجه به بافت تاریخی و آثار باستانی و کاشی کاری های ایوان صحن امام حسن(ع) در برابر سیستم های صوتی، طبل های بزرگ باعث تخریب و ریزش کاشی های گلزار شهدا در اوایل دهه محرم امسال شده است

به گزارش ” انارما ” ؛یکی از خواسته های مطرح شده در خصوص دسته های عزاداری در شهر انار، جلوگیری از آوردن طبل های بزرگ در مراسمات عزاداری بوده است.

این در حالی است که آستانه امامزاده محمدصالح (ع) انار با توجه به بافت تاریخی و آثار باستانی و کاشی کاری های ایوان صحن امام حسن(ع) در برابر  سیستم های صوتی، طبل و دهل باعث تخریب و ریزش کاشی های گلزار شهدا در اوایل دهه محرم امسال شده است .

 

یکی از خادمین امامزاده محمدصالح(ع) در گفتگو با خبرنگار انارما گفت : علیرغم اطلاع رسانی ها و گوشزد هایی که در خصوص عدم استفاده از طبل های بزرگ به هیئت ها داشته ایم  متاسفانه همچنان این طبل ها در محیط صحن ها استفاده می شود که اثرات تخریب کاشی های نمای صحن به وضوح دیده می شود .

وی افزود : با هزینه ها و ظرافت بالایی کاشی های نمای امامزاده نصب شده اند  که متاسفانه بر اثر صدای مهیب و سنگین طبل ها و در نتیجه لرزش و سست شدن ، کاشی ها و آینه کاری ها به مرور زمان امری خطرناک و باعث از بین رفتن این آثار می شود.

لازم به ذکر است انارما بیش از این در گزارشی با عنوان ” طبل ناهنجار، وسیله ای که به جای ثواب، عذاب می آورد ” به این آسیب جدی در عزاداری شهرستان انار پرداخته است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ناشناس دوشنبه 25 سپتامبر 2017 - 10:07 ق.ظ

واقعا صدای طبل ها ازاردهندس.من برای همین امسال اصلا امامزاده نمیام.پارسال ک میومدم قلبم از این صدا ها ب تپش میفتاد.متاسفانه دسته برای چشم و هم چشمی طبلای بزرگ میخرن غافل ازینکه طبل وسیله ی یزیدیا بوده برای اینکه صدای امام ب گوش مردم نرسه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی