جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

طرح هنری دانش آموزان  فاطمه رضاپور و معظمه حدادی به عنوان ” چادر روذان ” به مرحله کشوری بیستمین جشنواره جوان خوارزمی راه یافت.

به گزارش ” انارما ” ؛ عباس علیزاده با اشاره به اینکه بیستمین جشنواره جوان خوارزمی درمرکز استان برگزار گردید اظهار کرد: دانش آموزفاطمه رضاپور از دبیرستان نمونه حضرت زینب(س) انار و هنرجو معظمه حدادی از هنرستان باقر العلوم امینشهر در دفاع حضوری ازطرح پوشاک خود با موضوع “چادر روذان” در بین شرکت کنندگان توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

سرکار خانم افشار هنر آموز راهنمای طرح در این خصوص گفت: طرح چادر روذان که کاری مشترک بین این دوعزیز می باشد در مرحله تجدید نظر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی با دفاع توسط طراحان این طرح پذیرفته و به مرحله کشوری راه یافت.

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص ارائه این طرح و هدف از اجرای آن را این چنین بیان نمودند: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به حجاب برتر و پوشش مناسب بانوان، چادری را طراحی کردیم که بسیار سبک بوده به دلیل استفاده یک سوم پارچه نسبت به چادرهای دیگر،قابلیت کوتاه شدن برای مواقعی که بانوان سرزمینم قصد عبور از رودخانه یا حتی قدم زدن در ساحل دریا را دارند بدون اینکه بخواهند چادر را از سر خود بیرون بیاورند می توانند از آن استفاده نمایند وی در تکمیل توضیحات خود گفت: این چادر به شکلی طراحی گردیده که قابلیت تبدیل به مانتو راهم دارد.

سرکار خانم افشار در خصوص انتخاب نام این چادر افزود: برای شکیل شدن و بومی سازی آن از پته و نام “روذان” که یکی از نامهای قدیمی شهر انار است برای آن انتخاب شده است.

در پایان عباس علیزاده ضمن تبریک به این دو عزیز از زحمات هنر آموز هنرستان باقر العلوم امینشهر سرکار خانم افشار در خصوص راهنمایی و ارائه این طرح قدر دانی نمود.

 


رسانه فرهنگیان انار

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی