سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024

فرماندهی انتظامی انار گفت: موارد قانونی اشاره شده در خصوص توقیف موتورسیکلت مربوط به موتورسواران متخلف است و توقیف های انجام شده در راستای پیشگیری از سرقت به هیچ عنوان به پارکینگ انتقال نمی یابند مگر نقصی در ارکان مورد توقیفی باشد.

به گزارش ” انارما ” فرمانده انتظامی شهرستان انار در خصوص توقیف چندین موتور سیکلت در شهر انار توصیه هایی برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت در شهر اعلام کرد:

 

فرمانده انتظامی  انار گفت :توقیف موتورسیکلت ها در راستای مصوبات کمیسیون پیشگیری از سرقت وبا هماهنگی مراجع قضایی صورت پذیرفته است و  موارد قانونی اشاره شده در خصوص توقیف موتورسیکلت مربوط به موتورسواران متخلف می باشد .
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: توقیف های  انجام شده در راستای پیشگیری از سرقت به هیچ عنوان به پارکینگ انتقال نمی یابند مگر نقصی در ارکان مورد توقیفی باشد و شهروندان می توانند به کلانتری مراجعه ضمن  ابلاغ تذکرات وهشدار های لازم نسبت  به تحویل موتورسیکلت خود اقدام نماید
وی خاطر در ادامه گفت: رها نمودن وسائط نقلیه در ساعات پایانی شب بدون هیچ گونه سیستم ایمنی به نوعی باعث ایجاد انگیزه سرقت و ترغیب افراد سود جو به سرقت می گردد به دلیل پیشگیری از سرقت موتورسیکلت توسط سارقان توصیه و هشدارهایی را که به شهروندان ارائه می گردد به جهت بالا بردن ضریب امنیتی است تا با رعایت این نکات، امنیت در سطح شهرستان به نحو مطلوب حفظ شود. 
موتورسیکلت به عنوان یکی از وسایل نقلیه سبک و سریع همواره مورد توجه بسیاری از مردم بوده است و امروزه در خیابانهای شلوغ و پرازدحام شهرها وسیله مناسبی برای تردد شناخته شده است و بیشتر مورد سرقت قرار می گیرد .
سرهنگ خلیلی نژاد در این خصوص گفت :  راه ‌های پیشگیری از سرقت موتورسیکلت بسیار آسان است به گونه ‌ایی که با رعایت چند نکته ظریف می ‌توان از سرقت این وسیله نقلیه جلوگیری کرد. 
برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت شهروندان باید به نکاتی توجه کنند .
✅ شهروندان از رها کردن موتور سیکلت در مکانهای خلوت و کم تردد خودداری کرده و هیچ گاه موتورسیکلت خود را بدون قفل و زنجیر رها نکنند، سعی کنند حتی الامکان موتور سیکلت خود را در هنگام پارک در محل پررفت و آمد و دارای روشنایی کافی پارک کنند. 
 ✅ موتورسواران باید در هنگام ترک موتور سیکلت سوییچ آن را بردارند و حتی برای لحظه ای آن را روشن نگذارند و با نصب قفل کمک و چرخ جلو ضریب ایمنی موتور سیکلت را بالا ببرند و از زنجیر مناسب و قفلهای کتابی برای قفل کردن موتور سیکلت استفاده کنند و در صورت خراب بودن جاسوییجی سریعاً نسبت به تعویض آن اقدام کنند. 
✅ شهروندان برای ایجاد امنیت باید از پارک موتورسیکلت در خارج از منزل خودداری کنند .
✅ شهروندان برای ایجاد امنیت بیشتر باید از پارک موتور سیکلت در خارج از منزل برای مدت طولانی به خصوص در شب جداً خودداری کنند. 
✅ سعی کنند موتور سیکلت خود را با زنجیر به تیر یا میله های آهنی تعبیه شده در سطح شهر قفل کنند و در هنگام خرید موتور سیکلت قفل زنجیر و قفل کمک آن را تعویض کنند. 
✅ شهروندان باید از خرید موتورسیکلت از اشخاص ناشناس به صورت قولنامه جداً خودداری کنند تا امنیت کاملی برای خود و سایر شهروندان ایجاد کنند.
✅ ازمردم عزیز تقاضا داریم در راستای تامین نظم و امنیت با پلیس همکاری نمایند.
انتهای پیام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی