شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت:همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ده طرح زیر بنائی کشاورزی و دامپروری با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال در شهرستان انار به بهره برداری می‌رسد

به گزارش ” انارما ” ؛ مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انارگفت: در دهه فجر امسال ده طرح کشاورزی و دامپروری در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل پنج طرح آب و خاک، یک طرح استخر پرورش ماهی، یک طرح گلخانه، یک طرح گوسفند داشتی، یک طرح بسته بندی گوشت و یک طرحتوسعه مرغداری گوشتی است.

مهران اظهارداشت: پنج طرح آب و خاک شامل هزار و ۹۲۰ متر کانال بتنی، ۱۷۰ متر لایروبی قنات، ۳۰۰ هکتار اجرای آبیاری تحت فشار، ۲ کیلومتر انتقال آب از طریق لوله گذاری و ۲۶۷ هکتار اجرای آبیاری زیرسطحی می‌باشد که این طرح‌ها با هزینه کرد اعتباری معادل ۷۴ میلیارد ریال که بیش از ۳۶ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا و به میمنت چهلمین سال انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسد.

مهران با بیان اینکه از منابع آب باید بیشترین بهره برداری انجام شود، گفت: یک استخر پرورش ماهی با ظرفیت ۵ تن و هزینه کرد هزار و ۲۰۰ میلیون ریال نیز در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار در ادامه گفت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی یک واحد گلخانه در سطح ۵ هزار مترمربع با ظرفیت ۱۵۰ تن و هزینه کرد ۴ و نیم میلیارد ریال افتتاح می‌شود که با افتتاح این گلخانه دو نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی بیان داشت: با توجه به ورود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی ارزش افزوده محصولات کشاورزی و دامی افزایش یافته است به این جهت یک واحد بسته بندی گوشت با ظرفیت ۵۰۰ تن سالانه به بهره برداری می‌رسد و ۵ نفر مشغول به کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار تصریح کرد: یک واحد گوسفند داشتی با ظرفیت ۱۰۰ راس و تولید سالانه ۵ تن گوشت با هزینه کرد ۲ و نیم میلیارد ریال نیز در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: همچنین در این ایام به یک واحد مرغداری گوشتی، ۲۰ هزار قطعه مرغ افزوده می‌شود و سالانه ۷۸ تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ترابادی268 سه‌شنبه 22 ژانویه 2019 - 3:13 ب.ظ

جواب نمیده.خودت اذیت نکن.میخوای جواب بده برو تو مجتمع دامداری انار ببین هر مجتمع چند راس دام توشه.صاحب دامداری اصلا نمیدونه دامپروری به چی میگن فقط خریده برای تفرج و تفریح.اگر سر و سامانی به همین مجتمع میدادین صاحبان دامداریها رو مجبور میکردین دامپروری کنن والله گوشت انار و رفسنجان تامین میشد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی