سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

تعدادی از کسبه و بازاریان اناری صبح امروز در اعتراض به تعطیلی بازارها بخاطر شیوع ویروس کرونا و رکود حاکم بر بازار مقابل فرمانداری تجمع مسالمت‌آمیزی برگزار کردند.

به گزارش ” انارما ” ، صبح امروز سه شنبه ۲۷ اسفند ، تعدادی از کسبه و مغازه داران انار با تجمع در مقابل فرمانداری انار خواستار بازگشایی مغازه ها ، بازارچه و پاساژ شهر انار‌ شدند.
مغازه داران خواستار بازگشایی مغازه ها و بازار حداقل تا پایان امسال شدند و از طرفی آنها به بازگشایی پنهانی و علنی برخی مغازه ها خارج از ۱۲ صنف اعلام‌شده در سطح شهر انار اعتراض داشتند‌.
یکی از کسبه در‌ گفت و گو با خبرنگار انارما گفت: برای شب عید با چک و ضمانت جنس آورده ام و اکنون در مغازه ای که ماهانه یک میلیون اجاره میدهم تنها امیدم‌به کاسبی در شب عید بود که این هم گفته اند بواسطه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باید تا اطلاع ثانوی بسته باشد.
وی افزود: به این موضوع اصلا اعتراض ندارم و اعتراض اصلی من به اینست که چرا تعدادی از مغازه ها که جزء ۱۲ صنف اعلام شده نیستند به صورت پنهانی و بعضی هم علنی در این ایام مغازه هایشان باز است؟ قانون باید برای همه به صورت عادلانه اجرا شود و در این خصوص باید بصورت جدی نظارت شود.

فرماندار انار نیز با حضور در‌ این تجمع‌نکاتی را در خصوص مصوبه استانی بسته بودن اصناف و همچنین خطر شیوع ویروس کرونا مطرح کرد .

چند نکته در خصوص تجمع امروز صبح اصناف و کسبه مقابل فرمانداری انار:

نکته اول: این موضوع که بسیاری از مغازه داران و کسبه انار به واسطه تعطیلی بازار در شب عید متضرر میشوند موضوعی قابل درک است اما همه باید بدانیم که خطر شیوع ویروس کرونا بسیار جدی است و در چنین شرایطی یقینا حفظ سلامتی شهروندان بسیار با ارزش تر و مهم تر از کسب و کار خواهد بود.
نکته دوم: همه باید در مقابل قانون تمکین کنند و همانگونه که مصوبه از سوی ستاد پیگیری استان ابلاغ شده اصناف شهرستان انار نیز بلااستثنا نیستند و باید رعایت کنند.
نکته سوم: اعتراض کسبه به بازگشایی پنهانی و بعضا علنی برخی اصناف غیرضروری در سطح شهر انار ، اعتراضی به حق و منطقی است که نیازمند رسیدگی و نظارت هرچه بیشتر نهاد های مربوطه در این خصوص می باشد.

انتظار‌میرود کسبه و اصناف شهرستان با سعه صدر بیشتر برای گذر کردن شهر انار از این مقطع حساس کمک کنند تا انشاالله در سال جدید با مهار کامل این ویروس ، شرایط اقتصادی شهرستان نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی