یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان:تامین آب شهرستان‌های زرند و انار از محل انتقال آب از دریا نیز در دست مطالعه است.

به گزارش انارما به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان بیان کرد: بر اساس سند سازگاری با کم‌آبی، برداشت آب در استان کرمان در بخش زیرزمینی ۶۲۹۰ میلیون مترمکعب و در بخش آب سطحی ۶۱۹ میلیون مترمکعب می‌باشد که با توجه به درصد پایین منابع آب سطحی در استان کرمان ضروری است تا از این منابع برای بخش شرب که مهم‌ترین بخش مصرف‌کنندۀ آب است، استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در ادامه گفت :یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها طرح اضطراری تامین آب کوتاه‌مدت شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانۀ انتقال آب از خلیج‌فارس به صنایع جنوب‌شرق کشور در قالب طرح آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان است که با توجه به محدودیت جدی تامین آب شرب و بهداشت در شهرهای کرمان و رفسنجان با ابتکار شرکت آب منطقه‌ای کرمان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به تکمیل مطالعات آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرقی، به‌زودی عملیات اجرایی آبرسانی به این شهرستان‌ها نیز آغاز خواهد شد».
علی رشیدی یادآور شد: تامین آب شهرستان‌های زرند و انار از محل انتقال آب از دریا نیز در دست مطالعه است. لازم به توضیح است انتقال آب خلیج فارس به انار از طریق ایستگاه شمش که در ۳۲ کیلومتری شهرستان است، انجام می شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی