جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

خطرات نحوهٔ مصرف اشتباه آنتی بیوتیک هاسرماخوردگی و آنفولانزا دو بیماری ویروسی و شایع در فصل سرما بوده که می توان با استراحت و مصرف مایعات،تب برها،آنتی هیستامین ها،ویتامین ث بهبود یافت. بارها برای بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا آنتی بیوتیک از جمله سفتریاکسون یا پنی سیلین که ضد باکتری بوده و بر ویروسها هیچ تاثیری […]

خطرات نحوهٔ مصرف اشتباه آنتی بیوتیک هاسرماخوردگی و آنفولانزا دو بیماری ویروسی و شایع در فصل سرما بوده که می توان با استراحت و مصرف مایعات،تب برها،آنتی هیستامین ها،ویتامین ث بهبود یافت.

بارها برای بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا آنتی بیوتیک از جمله سفتریاکسون یا پنی سیلین که ضد باکتری بوده و بر ویروسها هیچ تاثیری ندارند تجویز شده و یا برخی بیماران از روی ناآگاهی معتقدند تا آنتی بیوتیک برایشان تجویز نشود بهبود نخواهند یافت و در مطبها اصرار بر تجویز آنتی بیوتیک دارند که این تجویزها تا وقتی که عفونت ثانویه باکتریایی به دنبال آنفلوانزا و سرماخوردگی ایجاد نشود، اشتباه است.

مقاومت باکتریایی نسبت به آنتی بیوتیک ها و عوارض خطرناک از جمله شوک آنافیلاکسی(حساسیتی)که با علائمی نظیر کهیر،برافروختگی،افت فشار خون،تنگی نفس،انسداد راه هوایی به دنبال تورم ناحیه گردن و… خود را نشان داده و یک وضعیت اورژانس ایجاد می کند، بخشی از زیانهای مصرف اشتباه آنتی بیوتیک هاست.

در صورت صلاحدید پزشک برای تجویز آنتی بیوتیک تزریقی برای عفونت باکتریایی، هیچگاه نباید آنتی بیوتیک ها خصوصا سفتریاکسون و پنی سیلین داخل منزل یا در محیط های درمانی فاقد امکانات احیا تزریق گردد و تزریق قبلی آنتی بیوتیک ها که هیچ حساسیتی به وجود نیاورده دلیل بر عدم ایجاد حساسیت در تزریق فعلی نیست و بایستی احتیاط شود.

در صورتی که نکات ذکر شده رعایت نشده باشد و به دنبال تزریق آنتی بیوتیک در منزل یا مراکز درمانی فاقد امکانات احیا، حساسیت رخ دهد بایستی فورا با اورژانس تماس گرفت.

انتهای پیام/حسن میرزاخانی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی