سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

رییس دادگاه عمومی بخش کشکوئیه در مورد کلاهبرداری‌های حوزه ارز‌های دیجیتال به مردم هشدار داد

به گزارش ” انارما ” ، اویس ریاحی رییس دادگاه عمومی بخش کشکوییه  با اشاره به اینکه تاکنون ساز و کار‌های مشخصی برای رمز ارزها در کشور تعیین نشده و از سوی نهاد‌های مسئول درحال بررسی است، گفت: تاکنون برای هیچ وب سایت اینترنتی در این حوزه مجوز قانونی صادر نشده است.

ریاحی با اشاره به لزوم کاهش تلفات انرژی الکتریکی گفت: استفاده ازانشعابات غیرمجاز توسط دستگاه‌های ارز دیجیتال باعث افزایش تلفات انرژی به میزان ۰.۶ درصد و افت ولتاژ برای مشترکان واقعی می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های «ماینر» (تولید ارز دیجیتال) دارای توان مصرفی برق در رنج‌های مختلف تا چندین کیلووات می‌باشند که کاربران این دستگاه‌ها عمدتا با استفاده از انشعابات غیر مجاز و با استقرار تجهیزات در کارگاه‌های متروکه اقدام به انشعاب‌گیری از شبکه برق فشار ضعیف می‌کنند.

رئیس دادگاه عمومی بخش کشکوئیه افزود: مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استاندارد‌های فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند، شرکت توزیع نیروی را در پیک تابستان با مشکل جدی مواجه می کنند.

وی تصریح کرد:برای جلوگیری از افزایش مصرف برق و اختلال در شبکه و استفاده غیرمجاز، دادگاه عمومی بخش کشکوئیه پس از هماهنگی نیروی انتظامی و صدور دستور قضایی ویژه مبنی بر جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال اقدام می‌نماید.

ریاحی بیان کرد: مردم ، شرکت‌های خصوصی و دولتی مراقب اپلیکیشن ها، نرم افزار ها، وب سایت‌های اینترنتی، ربات‌های تلگرامی، فیشینگ وب سایت‌ها و ایمیل ها، تبلیغات سو وب سایت ها، افزونه‌های مرورگر‌ها که برخی افراد سودجو تحت عناوین مختلفی اعم از استخراج و دریافت بیت کوین و ایر دراپ‌های رایگان و امثالهم با استفاده از بدافزار‌های آلوده اقدام به سوء استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای و سرور‌های شرکت‌ها برای استخراج رمز ارز‌ها می‌کنند، باشند و هرچیزی را بدون دانش و اطلاع از آن دانلود و استفاده نکنند اخیراً در منطقه کشکوئیه تعداد ۵ دستگاه‌های ماینر کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

مسعود سه‌شنبه 23 جولای 2019 - 3:53 ب.ظ

این دستگاههای بیت کوین هم شده قوز بالاقوز. هرچی کشف می کنند بازم پیدا میشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی