شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دلیل نفوذ ساده‎اندیشی و خوش‎باوری برخی‎ها و شیطنت آمریکا است.

رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دلیل نفوذ ساده‎اندیشی و خوش‎باوری برخی‎ها و شیطنت آمریکا است.

به گزارش ” انارما” به نقل از  فارس، سید حسین صابری فرهیخته اناری در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی  شهرستان جیرفت اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «دانشجو مطالبه‎گر، پرسشگر و محقق است و بدون هیچ وابستگی و مصلحت‎اندیشی سخن می‎گوید».

تکیه بر نیروهای توانمند و تولید داخل با فرهنگ ایرانی سازگارتر است

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور نسبت به اداره آن و مسائل اقتصادی دو نگاه عمده وجود دارد، بیان داشت: یک نگاه معتقد است که ما با تکیه بر نیروهای جوان و توانمند و بهره‎وری از آنچه که در درون کشور داریم به راحتی می‎توانیم، آن را اداره کنیم و به هیچ وجه نیازی به مساعدت‎های پوشالی سایر کشورها نداریم.

صابری تصریح کرد: نگاه دیگر آن است که برای داشتن زندگی خوب باید با دنیا ارتباط برقرار، پل‎های تخریب شده را ترمیم و در سایه خوش و بش و مذاکره فضایی فراهم کرد تا کشور به خوبی اداره شود.

وی با بیان اینکه اما نگاه اول کارسازتر و با فرهنگ و ارزش‎های انقلاب و آرمان امام راحل و شهدا سازگارتر است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب تاکنون مردم ما همواره شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر می‎دادند.

صابری عنوان کرد: با توجه به این امر حرکت ما باید بر اساس استقلال بوده، آزادی تعریف شده، مطلوب اسلامی را نیز به دیگران ارائه کنیم و شالوده تمام اقدامات احکام اسلامی باشد.

استاد مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه وابستگی نه تنها در دین و آیین ما بلکه در منطق نیز پذیرفته نیست، ادامه داد: با هزینه‎های سنگین و خسارت‎های هنگفت مادی که ما دادیم و الگوسازی‎هایی که داشتیم، باید احتیاط کنیم به ویژه در مورد کسانی که بارها آن‎ها را مورد آزمایش قرار داریم.

وی گفت: آمریکایی‎ها به صراحت اعلام کردند که در کودتای ۲۸ مرداد ماه نقش داشتند و رد پای آن‎ها در تمام توطئه‎های عدیده صورت گرفته، وجود داشته است، حال با این شرایط چطور می‎توان به این عامل فساد اطمینان پیدا کرد، دست داد و مذاکره کرد.

با تکیه بر اقتصاد مقاومتی هرگز زیر سلطه کدخدا نمی‎رویم

صابری با بیان اینکه آمریکا با حضور در کدام کشور به آن خدمت کرد که ایران دومین آن باشد، اضافه کرد: راه اتکا به خود و داشته‎هایمان اقتصاد مقاومتی است، زیرا ایران دارای منابع و ذخایر عظیم خدادادی طبیعی و انسانی است.

وی اظهار داشت: اگر اراده آهنین و جدی در تمام مردم وجود داشته باشد که روی پای خود بایستند، نه ادعای کدخدایی می‎کنیم و نه زیر سلطه کدخدا می‎رویم.

استاندار سابق اردبیل، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پس از مذاکرات طولانی و برگزاری جلسه‎های فراوان اعلام شد که فتح‎الفتوحی صورت گرفته، یک شبه هزار ال‎سی در روز تعطیل باز شد و بسیاری از تحریم‎ها در لحظه اول امضای برجام به ظاهر از بین رفت، اما ادامه آن قابل پیش‎بینی بود.

وی بیان داشت: اطمینان داریم، اگر بر اساس توافق‎ها تمام تحریم‎ها لحظه اول برداشته می‎شد، آمریکایی‎ها بازی دیگری در می‎آوردند، زیرا آن‎ها از همه ما بیشتر باور دارند که ایران فعالیت هسته‎ای غیر انسانی ندارد.

اثبات دروغگویی آمریکا از برکات برجام است

صابری با تأکید بر اینکه آمریکا با اصل اسلام مشکل دارد، تصریح کرد: برجام برکاتی مانند اثبات فعالیت انسان‎دوستانه هسته‎ای ایران، عدم وجود بمب اتم در ایران، طرفداری ایران از مردم آزاده دنیا، صداقت در گفتار و عمل ما و دروغگویی آمریکا را در پی داشت.

صابری با تأکید بر اینکه باید مراقب فتنه‎ها و نفوذی‎ها بود، عنوان کرد: حداقل ۲۰ تا ۳۰ مورد نفوذ دشمنان طی هشت ماه گذشته اتفاق افتاده و جاسوسان با عنوان‎های مختلف وارد کشور شده است و ضررهای زیادی به کشور زدند.

وی دلیل نفوذ را ساده‎اندیشی و خوش‎باوری برخی‎ها و شیطنت آمریکا دانست و گفت: دانشجو باید مراقب نفوذ و آثار مخرب آن باشد.

صابری اضافه کرد: درست است که تحریم‎های نفتی را برداشتند و تولید و صادرات نفت ما به قبل از تحریم‎ها در اوپک رسیده است، اما آن را ارزان می‎فروشیم، پول آن را با تأخیر می‎پردازند و در نهایت گرفتار تحریم‎های بانکی می‎شویم.

وی با اشاره به اینکه اوباما بار دیگر تحریم‎ها و محدودیت‎های ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد، اظهار داشت: البته آن‎ها با اذعان به اینکه راستی‎آزمایی در ایرانیان وجود ندارد، زیرا شعار «مرگ بر آمریکا» در آنجا هنوز طنین‎انداز است، تحریم‎های جدید را نیز وضع کردند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی