دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 20 May 2024

پس از جنجال های مختلف برخی رسانه ها در خصوص آلودگی بنزین تولید پتروشیمی ها، کارشناسان مختلف اذعان داشتند…

    مطرح کردن آلودگی بنزین داخلی بازی سیاسی است / چرا مدعیان محیط زیست درباره آلوده کنندگی گازوئیل حرفی نمی زنند؟   به گزارش انارما به نقل از –فرهنگ نیوز، پس از جنجال های مختلف برخی رسانه ها در خصوص آلودگی بنزین تولید پتروشیمی ها، کارشناسان مختلف اذعان داشتند این ادعاها بی پایه است و فقط جنبه سیاسی دارد. در همین راستا برخی نمایندگان مجلس از دستگاه های مدعی آلودگی بنزین درخواست نمودند تا مستندات خود را به مجلس ارائه کنند. اما تا کنون مستندات قابل قبول و معتبری که اثبات نماید بنزین داخلی تولید پتروشیمی ها آلوده است، به مجلس ارائه نشده است.

در این بین برخی دستگاه ها و سازمان ها نیز، همچون سازمان محیط زیست، که داعیه دار اصلی موضوع آلودگی بنزین هستند، فقط به جنجال و ارائه مدارکی غیر معتبر و مغیر مستند اکتفا نموده اند و از این طریق بیشتر جوی تبلیغاتی بر علیه دولت گذشته و موضوع تولید بنزین داخلی در پتروشیمی ها به راه انداخته اند.

بر اساس آمار موجود بنزین تولیدی پتروشیمی ها تنها درحدود 10 درصد از کل بنزین مصرفی کشور را به خود اختصاص داده است، میزانی که حتی اگر آلودگی آن اثبات شود، نمی تواند مقصر اصلی آلودگی هوای کلان شهرهایی چون تهران باشد.

قابل ذکر است در روزهای اخیر دستور توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها و واردات کسری بنزین تولیدی توسط پالایشگاه ها  توسط وزارت نفت درحالی صادر شده است، که وزارت نفت هیچ اجازه ای در این خصوص از مجلس نگرفته و بودجه ای برای این واردات نیز تخصیص نیا

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی