یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024

“محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران، می‌گوید که دیگر قصد بازگشت به عرصه قدرت را ندارد و هم‌نسلان او نیز نباید به قدرت بازگردند. سخنان آقای خاتمی روز دوشنبه، ۲۶ خرداد در دیدار با اعضای کانون…

به گزارش انارما به نقل از رادیو دیروز،اشاره: پس از تحصن مضحک اصلاحطلبان افراطی به علت رد صلاحیت خویش در مجلس ششم، امت فهیم برای جلوگیری از افتادن مجدد انقلاب به دست لیبرال ها چندین سیلی محکم به صورت آنان نواختند. امت حزب الله در اجابت دیرهنگام رهنمود امام سفر کرده خویش که فرمود چه با شد و چه نباشد، نگذاریم انقلاب به دست لیبرال ها و نااهلان و نامحرمان بیافتد، در انتخابات مجلس های هفتم، هشتم و نهم، شورای شهر، و همچنین ریاست جمهوری نهم و دهم، “نه” ی بزرگی به آنان گفتند و کاندیدای شش هفت درصدیشان نیز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای جلوگیری از بی آبرو شدن هرچه بیشتر انصراف داد. البته فریب افکار عمومی بین اصلاح طلبان افراطی امری رایج است لذا می کوشند روحانی را نیز به نام خود مصادره نمودند تا شکست های پیاپی را پشت چهره روحانی مخفی نمایند.
رادیو فردا اما به گونه ای مواضع خاتمی را بیان نمود که موید تحلیل فوق است. رادیو فردا می نویسد:

“محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران، می‌گوید که دیگر قصد بازگشت به عرصه قدرت را ندارد و هم‌نسلان او نیز نباید به قدرت بازگردند. سخنان آقای خاتمی روز دوشنبه، ۲۶ خرداد در دیدار با اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب بیان شده که روزنامه‌ اصلاح‌طلب شرق از آن به عنوان «وداع با قدرت» نام برده است.”

و در ادامه می نویسد:

“وی در این سخنرانی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی خود در ساختار حکومت ایران گفته‌است: «نه قصد داشتم، نه دارم و نه زمینه‌اش فراهم است که به قدرت بازگردم. ما نسلی هستیم که نباید دیگر به قدرت بازگردیم اما دوست داریم ارزش‌ها و معیارها حفظ شود و شخصیت‌هایی که نسبت به نظام، آرمان‌ها و سرنوشت ایران دغدغه بیشتری دارند روی کار بیایند و برای این موضوع تلاش می‌کنیم.”

البته خاتمی نیاز به تشریح بیشتر ندارد و حال و روز اصلاح طلبان افراطی که کم هم نیستند بر همگان مشخص است. رادیو فردا در ادامه می نویسد:

“بر اساس گزارش این روزنامه، آقای خاتمی خود و اصلاح‌طلبان را منتقد حکومت ایران نامیده اما تاکید کرده است که «اصل نظام» را قبول دارند و «نمی‌خواهند اعتراض‌ها و انتقادات به اصل نظام لطمه بزند. وی اظهار داشته‌است: « متاسفانه تنگ‌نظری‌هایی وجود دارد که نظام را در یک دیدگاه محدود خلاصه می‌کند و هر کسی خلاف آن حرف بزند، می‌گویند نظام تضعیف شد؛ در حالی که این محدود کردن دید درباره نظام بزرگ‌ترین ضربه به آن است.”

و رادیو دیروز یک مشت از خروار اعتقادات راسخ خاتمی به ارزشها، اصل نظام و …را ذیلاً برای مخاطبانش به تصویر می کشد:

و باز هم مثل همیشه، قضاوت با مخاطبین فهمیم رادیو دیروز.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی