دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حوزه حمایت قضایی از سرمایه گذاری با توجه به اختیارات قوه قضاییه و کاربردی بودن قوانین و مقررات، ضمن اعلام حمایت از سرمایه گذاری در هر نقطه از استان کرمان، به صراحت اعلام می کنیم که در این استان همه چیز برای سرمایه گذاری آماده است. حجت الاسلام …

tavakoliبه گزارش انارما، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حوزه حمایت قضایی از سرمایه گذاری  با توجه به اختیارات قوه قضاییه و کاربردی بودن قوانین و مقررات، ضمن اعلام حمایت از سرمایه گذاری در هر نقطه از استان کرمان، به صراحت اعلام می کنیم که  در این استان همه چیز برای سرمایه گذاری آماده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بسیار زیاد و ناشناخته موجود در استان کرمان، افزود: انتظار دستگاه قضایی استان کرمان این است که سرمایه گذاران ضمن پرداخت حقوقی که در قانون برای آنها تعیین شده، در راستای عمران و آبادانی  و کمک به مردم منطقه نیز کمک کنند.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان کرمان در ادامه:  تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران قدم به قدم به تمامی قوانین احترام بگذارند، با تمام وجود با آنها همراهی خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین توکلی، تاکید کرد: از ابتدا اعتقاد داشته ام که باید بخش خصوصی را در روند توسعه و پیشرفت به میدان آورد .

وی ادامه داد: بدون شک مدیر بخش خصوصی، دلسوزتر، با انگیزه تر و با برنامه تر است که این وضعیت در بین مدیران دولتی کمتر دیده می شود.

وی با بیان این مطلب که در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز تجارتها توسط بخش خصوصی صورت می گرفت، گفت: تاکید می شود که باید قوانین موجود کشور، خط قرمز فعالیت های اقتصادی باشد؛ اگر چه برخی از قوانین موجود را مانع توسعه و پیشرفت می دانیم که باید اصلاح شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: حکومت با واگذاری اراضی ملی و دولتی به یک سرمایه گذار به منظور تولید و ایجاد اشتغال، انتظار دارد که طرح و پروژه مربوطه در اسرع وقت عملیاتی شود و در غیر این صور، اگر سرمایه گذار درصدد باشد که از این زمین استفاده دیگری غیر از طرح اولیه را داشته باشد یا آن را رها کند، قطعا از موضع قدرت وارد شده و تلاش می کنیم تا این زمین از چنگ او خارج شده و به فرد یا افراد دیگری واگذار شود.

وی اظهارداشت: اگر از ذخیره های الهی موجود در دل زمین به نحو صحیح و به تدریج استفاده کنیم،  از ابتدا قدم های کوچک را برداریم، از درآمد خود دیگران را بهره مند سازیم، حقوق واجب شرعی و قانونی را پرداخت کنیم و به انجام امور خیریه توجه داشته باشیم، درآمد ما همراه با برکت خواهد بود و شاید نیازمند تسهیلات بانکی هم نباشیم.

وی یادآو ر شد: در گذشته  برخی معادن به افراد کارآزموده و آگاه واگذار نشده و این افراد هر چه خواسته اند، انجام داده اند لذا امروز شاهد این هستیم که در برخی از نقاط استان، افرادی در مناطق مختلف پروانه های متعدد معدنی گرفته اند ولی نه خود توان انجام فعالیت را دارند و نه به دیگران واگذار می کنند که این روال، مانع توسعه و آبادانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی تاکید کرد: اطلاعات شفاف و دقیق معادن استان باید در اختیار همگان قرار گیرد و علاقمندان به تولید بدانند که پول و ثروت خود را در کجا هزینه کنند نه اینکه اطلاعات فقط در اختیار گروهی خاص و معدود باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حفاظت و  مراقبت از بیت المال و حقوق آن نیز با همکاری تمامی مدیران استان، اقدامات خوبی صورت  گرفته و در زمینه حفظ حقوق موقوفات نیز همکاری مطلوبی با اداره کل اوقاف و امور خیریه داشته ایم.

این مقام قضایی با بیان اینکه در زمینه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی به مسکونی نیز تلاش شده است، اظهارداشت: اگر حمایت و همراهی دادسرای کرمان در راستای آزاد سازی قسمتی از اراضی حاشیه شهر کرمان نبود، این کار انجام نمی شد.

منبع:بوتيا

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی