دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

وی خاطرنشان کرد: مصلی امام خمینی(ره) در اطراف حرم حضرت زینب(س) به منظور برگزاری نماز جمعه ایجاد می شود که حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت آن…

حسن پلارک درباره آخرین وضعیت طرح ترفیع گنبد سید الشهدا(ع) اظهار داشت: ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) در شهر کرمان در حال انجام است.

ashora

رئیس ستاد بازسازی عتبات خاطرنشان کرد: بخشی از سازه فلزی گنبد حرم مطهر ساخته شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال ۹۳ ساخت آن به پایان برسد.

وی افزود: اگر با مشکلی مواجه نشویم، تا پایان سال ۹۳ گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) را به عراق منتقل و نصب آن را انجام می‌دهیم.

 آغاز ساخت «مصلی امام خمینی» در دمشق توسط ایران/ اتمام پروژه طی ۲ سال
 پیش از این نیز پلارک با اعلام خبر آغاز ساخت مصلی امام خمینی(ره) در اطراف حرم حضرت زینب(س) در سوریه اظهار داشت: ساخت مصلی امام خمینی(ره) در سوریه آغاز شده که سازه موقت آن ایجاد شده است.

 

پلارک افزود: این مصلی در سه طبقه ساخته خواهد شد که به مدت دو سال زمان می‌برد.

 

وی خاطرنشان کرد: مصلی امام خمینی(ره) در اطراف حرم حضرت زینب(س) به منظور برگزاری نماز جمعه ایجاد می شود که حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات همچنین از اصلاح طرح منطقه شهری زینبیه در سوریه خبر داد و گفت: طراحی این طرح آغاز شده و در حال تملک زمین های حرم هستیم. 

 

 پلارک در خصوص آخرین فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات در سوریه پرداخت و گفت: بازسازی حرم حضرت زینب (س) و قبور مورد تعرض در کشور سوریه به‌زودی آغاز می‌شود.

 
وی افزود: اکیپ‌های ستاد بازسازی عتبات به سوریه منتقل شدند و در حال بازسازی اطراف حرم و حسینیه‌ها هستند.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: علاوه بر بازسازی حرم، برنامه‌ریزی برای تکمیل طراحی و توسعه حرم حضرت زینب (س) را داریم که سه گروه برای این کار به سوریه اعزام شدند.
 
وی همچنین از تملک زمین‌های اطراف حرم خبر داد و گفت: در حال حاضر تملک زمین های اطراف حرم حضرت زینب (س) در دستور کار ما قرار گرفته که بعد از انتخابات سوریه فعالیت گروه‌های بازسازی به صورت جدی‌تر آغاز خواهد شد.
 
پلارک اضافه کرد: امیدواریم بعد از برگزاری انتخابات سوریه و بازگشت آرامش نسبی به این کشور بتوانیم اکیپ‌های بازسازی و توسعه حرم‌ها را در این کشور افزایش دهیم و سایر قبوری که مورد تعرض قرار گرفتند نیز بتوانیم بازسازی کنیم.

پیشرفت ۸۸ درصدی مرحله اول صحن حضرت زهرا (س)/ ادامه فعالیت پروژه ها در شهر سامرا

 

پلارک در خصوص مراحل پیشرفت پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف گفت: قسمت زیارتی پروژه ۸۸ و نیم پیشرفت فیزیکی داشته که پایان شهریور مرحله اول تحویل داده خواهد شد.
وی افزود: هم زمان با مرحله اول قسمت غیرزیارتی آن آغاز شده که ۲۵ درصد مرحله دوم نیز پیشرفت کرده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) دو ساله است که برنامه زمان‌بندی آن در حال انجام است و براساس آن پیش می‌رویم.
وی در ادامه گفت: با وجود اوضاعی که در عراق ایجاد شده فعالیت‌های ستاد هنوز ادامه دارد و پروژه شهر سامرا در حال انجام است البته محدودیت‌هایی در تردد ایجاد شده است.
*بوتیا

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی